Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#477637
Gitte is al 2 dagen aan de diaree, het is waterdun en spuit er met veel lawaai uit (excuses voor de vieze praat). Ze moet zo om de 3 uur naar buiten, ook 's nachts. Ze is niet misselijk en wil ook heel graag eten.
Ik geef haar al probiotica en groene leem, maar de verbetering wil nog niet echt vlotten, al leek haar poep vanochtend wel meer op vla als water :-\, dus ietsje vaster.
Maar wat kan ik nu nog meer doen? Is haar voer overgieten met kokend water een zinvolle actie? Kan ik haar beter even kip geven ipv CB Lam/rijst?

En ik heb hier ook eens iets gelezen over een middel dat je door het water kunt doen om uitdroging te voorkomen, fysiologisch zout oid?? ??? Dat zou je bij de drogist kunnen kopen. Het lijkt me wel handig om in huis te hebben, vooral om dat Fedor nu ook al dunner begint te poepen en het weekend voor de deur staat. Dus als iemand mij hier verder mee kan helpen, heel graag.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#477658
Oja, Okugest krijgen ze ook al allebei, dat was ik nog vergeten.

Het is bij Gitte begonnen nadat ze dinsdag voor het eerst van haar leven (ze is 6 jaar) een stukje bullepees heeft gehad :-[. Ze is daarvan erg misselijk geworden en 's nachts wilde ze er al een keertje extra uit, ze poepte toen beige drap :-X. Daarna is het alleen maar erger geworden. Maar ik twijfel of dat de echte oorzaak is, omdat Fedor nu ook al diaree begint te krijgen, dus ik ben toch bang voor een virusje oid? (fedor heeft geen bullepees gegeten)

Wat werkt trouwens stoppend voor een hond? :-\
Door Ine
#477665
Als het te lang duurt, zou ik bij de da even finidiar halen, zijn op zich geen enge tabletten (witte norrit zeg maar) en werken prima!
Sterkte met de beesten en een knuffel! :-*
Gebruikersavatar
Door Nitus
#477667
ine schreef: Als het te lang duurt, zou ik bij de da even finidiar halen, zijn op zich geen enge tabletten (witte norrit zeg maar) en werken prima!
Sterkte met de beesten en een knuffel! :-*
Knuffel is al doorgegeven ;), finidiar ken ik wel dus die kan ik nog wel halen voor van 't weekend. Maar ik heb zelf nog Norit in huis zag ik net toen ik m'n medicijndoos in dook, werkt dat net zo goed?
Door amber13
#477669
Misschien dat er toch ergens een virus in de lucht zit. Jamie had de afgelopen week ook weer diarree, maar was verder niet ziek. Omdat Okugest enz.. ook allemaal niet hielp, heb ik hem 14 uur laten vasten, en nu is het weer over. Ook Tara's ontlasting werd dunner, maar na een dagje probiotica door het eten was het bij haar weer over.
#477704
uh norit mag je geloof ik nooit geven, soms is t juist goed om de afvalstoffen eruit te laten komen ipv tegen te houden.
en dat doet norit meer niet geloof ik. :-\

zelf ook wel s aan de honden gegeven maar werkte niet.

stoppend is geloof ik banaan?

ik zou als t zo blijft wat boullion maken, zo krijgen ze toch wat meer voedingsstoffen binnen.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 27 jan 2006, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#477720
ik weet dat sommigen zeggen, dat het achterhaalt is, maar .......................
Mijn beste PERSOONLIJKE ervaring is (al komt het praktisch nooit meer voor bij mijn honden):
"gewoon" 24 uur niets te eten geven, daar houden ze echt niets verkeerds aan over, maar jij hebt een heleboel str*nt MINDER op te ruimen ......... ::) ::)
Gebruikersavatar
Door Binno
#477728
danielle1980 schreef: uh norit mag je geloof ik nooit geven, soms is t juist goed om de afvalstoffen eruit te laten komen ipv tegen te houden.
en dat doet norit meer niet geloof ik. :-\
Norit is toch goed bij diarree? Volgens mij bindt het toch de giftige stoffen aan zich en worden die zo mee uitgepoept.
Immodium daarentegen legt de darmen wel stil (dacht ik) wat dus helemaal niet goed is omdat de bacteriën dan juist in de darmen blijven zitten en het nog erger kan worden.
Maar verbeter mij als ik fout zit hoor! :-\ ;)
Ik geef hier bij diarree meestal probiotica en/of okugest.
Als niks werkt durf ik in erge gevallen al eens Ercéfuryl te geven (nifuroxazide). :-\

Beterschap en dikke knuffels voor de twee lieverds! :-*
#477764
Hier ook weer de beide dames een beetje aan de dunne, maar dat komt vast door gisteren.... Toen heb ik voor het eerst een eitje met schil en 's avonds ieder een walnoot gegeven, misschien moeten hun darmpjes daar nog even aan wennen. Ik geef ook okugest in combinatie met probiotica. Hopelijk gaat het snel weer beter, want er ligt een heerlijk stuk vuile pens te wachten in de koelkast ;D
Door Ine
#477778
Nitus schreef: Knuffel is al doorgegeven ;), finidiar ken ik wel dus die kan ik nog wel halen voor van 't weekend. Maar ik heb zelf nog Norit in huis zag ik net toen ik m'n medicijndoos in dook, werkt dat net zo goed?
Mij staat iets bij dat Norit voor honden niet goed is.
Het idee van Karin is natuurlijk ook een goede. Okugest en verder 1 dag vasten.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#477784
Bedankt voor jullie reacties :-*. Wat Danielle al aankaartte (dat een stopmiddel misschien niet goed is) daar had ik zelf ook al aan zitten denken, vandaar dat ik ook nog niet zo'n middel had gegeven.

Vasten kan denk idd een goed middel zijn alleen bij een pup van 12 weken durf ik dat niet aan en bij Gitte ook niet omdat die dan misselijk wordt (kwijlen, beklikken en dan wordt IK bang voor een maagtorsie), dus zolang ze met smaak eten laat ik ze niet vasten, ik geef alleen wel wat minder. Als een hond er zelf voor kiest om niet te eten, prima, daar heb ik geen moeite mee.

Maar ondertussen ben ik gematigd optimistisch... Gitte heeft vanaf vanochtend 8 uur niet meer gepoept!! terwijl ze gisteren al 3 keer gepoept had in die tijd, dus we gaan de goed kant op hoop ik. Nu maar hopen dat Fedor het niet zo heftig krijgt als Gitte. Voor de zekerheid ga ik straks toch maar Finidiar in huis halen, want met het weekend voor de deur..... ;).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door