Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jose
#47450
Ik zit weer wat te lezen vandaag, en ben de kong tegen gekomen. Geer verteld over saartje en het vullen van de kong met de maaltijd. Lijkt mij een heel goed idee voor die twee van mij, want ze speelde namelijk altijd onder het eten van hun brokken.

Maar hoe doen jullie dat, waar geven jullie een met vlees gevulde kong??? In de woonkamer leek mij niet erg fris dan heb je lijk mij overal vlees resten aan zitten. Aangezien de ene hier met iets eetbaars altijd op haar poef gaat zitten en de ander op de bank neer strijkt. Ook als ik later eens botten ga geven met vlees er aan, waar geven jullie die, in de tuin. Heb zo'n idee dat die twee dan in no time weer binnen liggen. Op bank en poef. (supper verwent hier)
Door sharpie
#47479
Ik gebruik zelf geen kong, maar de botten geef ik gewoon binnen, meestal gaan ze ermee op hun dekentje liggen of in de mand, ik heb er niet zo'n moeite mee.
Je kan ook een kleedje voor hun op de bank leggen waar ze dan hun bot op mogen kauwen, dan kan je het kleedje gewoon wassen als het vies wordt.
Door An
#47521
Ik geef ook alles van botten in huis. De ene gaat ermee in het biabed en de ander op het vetbed. alles regelmatig schoonmaken en dan hoeft het geen probleem te zijn ;D
Door ~anna~
#47719
Mijn honden krijgen elke dag een keer vers in hun kong :P en ze smullen ::) :P en dat vind ik het belangrijkste smullen :P en lekker bezig zijn ;DEn heb nog nooit gezien dat ze er wat van morsen.Kan ook niet ;Dwant ze likken alles er meteen uit ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#47728
Als ik botten geef krijgen ze die binnen maar dan doe ik wel de kamer deur dicht,anders gaan ze ermee op de bank liggen.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#47949
Als Jewel botten krijgt dan leg ik een oud laken op de grond en ik heb haar geleerd om het dan ook op DAT laken op te eten, dan ligt ze nog goed in mijn gezichtsveld en kan ik op haar letten. ;)
En voor de meer bloederige onderdelen, konijn e.d. daar heeft ze haar eigen bank voor in de veranda,ook weer met een oud laken,daar heb ik een goed zicht op haar vanuit de keuken, wel een gaaf gezicht hoor haar witte pootjes helemaal rood van bloed ;D
Ik heb wel een kong maar heb er nog nooit voedsel ingedaan, maar ga het zeker een keertje proberen

Groetjes, Gerry
Door aiko
#47950
gewoon binnen geven als de een ook maar één kruimel durft te laten liggen is de ander er zo bij om het op te ruimen. Moet er wel bij zeggen dat mijn huis is ingericht op honden. Tegelvloer en de tapijten zijn niet te gek duur zoda ik ieder voorjaar een nieuw kan kopen, leren bank fijn af te vegen en een bench die in de kamer staat voor als wij weg zijn en voor dingen die echt lekken
Door Jose
#48004
Hoi....
Bedank voor jullie reacties tot dus ver. Jij bij ons is het ook voor de dogs in gericht, linoleum vloer, leren bank en kussen hoezen om poef en bench kussens die iedere week al in de was gingen, dus daar zal het niet aan liggen. Maar was even benieuwd hoe en wat.

Wel zou in nog iemand zijn ervaring horen over de kong en vlees er in?? Alvast bedankt.
Door ann
#49441
hier las ik dus van het weekend het eerst over de kong, nog nooit van gehoord dus mijn nieuwschierigheid was gewekt, effe zoeken en ja hoor daar was al een omschrijving, vanmorgen een gekocht want mijn oudje kan helemaal niet kluiven op z'n bottjes heet hij zelfs als pup nooit gekunt,
Gevult met vleesen meneertje werd helemaal jong ;D
liep tegen iedereen te blffen want dat het er niet zomaar uit kwam was toch echt geen stijl'tot hij ontdekte dat als je hem maar hardgenoeg laat vallen er wel wat uitspringt,prachtig gezicht,en ooowat werd hij opeensvindingrijk :D
Door Jose
#49443
He Ann, zo verging het mij dus ook had nog nooit van zo'n kong gehoord. ;D Maar ik hoop dat ik er morgen een kan krijgen ergens. Ga m dan gelijk ook uit proberen.

Maar wat leuk dat ie er helemaal van opleeft he. Mijn lijkt het ok een heel leuk ding. En ik heb op een ander forum ook nog gelezen dat je der echt alles aan eten in kunt stoppen geweldig.
Door ~anna~
#49604
Kijk eens op de site van dierenspeciaalzaak Casper in Noord-Scharwoude(N.H.) daar hebben ze heel veel Kongs er staat ook bij welke maat voor welke hond.Via internet kan je ook bestellen ik ben er een keer geweest je weet niet wat je ziet 8)
Door Jose
#49795
Nou heb er vanmorgen een gehaald de rode large. Gelijk gevuld en uitgeprobeerd. Ze weten nog niet goed hoe het werkt maar ze vinden het wel heel leuk.

Heb er ook een deel van de vers maaltijd in gedaan. Wat een werk hebben ze daar mee fantasties. Maar ze vinden hier eten dus wel lekker maar kruimels laten ze liggen, dus de kong blijft voorlopig voor buiten en in de keuken. Anders maken ze hier der dus echt een zooitje van.
Door Yorick
#50061
Hier krijgen ze de Kong in de bench als ik wegga, met mijn 2 honden en dan 2 kongs, dat komt niet goed! ;D

Ik vul het gaatje onderaan met leverpastei, dan vullen met o.a. gehakt, kip, hart, maagjes, niertjes, groenten, een schijfje Duck etc etc. En bovenaan strijk ik het dan toe met pindakaas, smeerkaas, gepureerde groenten, ...

Laat de fantasie maar werken! ;) :D Je hond dankt je!
Laatst gewijzigd door Yorick op vr 06 feb 2004, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rob
#50548
Nou, heb vanmiddag rondgekeken wat ze hier kosten maar schrok wel een beetje, klein beetje maar, de grootste 25 euro en dan dat voor drie honden, tja het is niet anders....................

Eucalipta
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door