Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fido
#477044
De meeste eigenaren van dieren weten gewoon niet beter dan dat brok het beste voor je dier is!!!!

Het is ze in eerste instantie niet kwalijk te nemen. Zoals jullie ook al schrijven geven veel fokkers, da, de commercie enz advies dat brok het beste is.

Hoe komt dit nou toch? Waarom is dit zo moeilijk te doorbreken?

Mijn tip is om dan eens de dvd te huren van Super Size Me.

Verenigde Staten
Documentaire
96 minuten

geregisseerd door Morgan Spurlock
met Morgan Spurlock, Bridget Bennett en Don Gorske

Filmmaker Morgan Spurlock maakt zichzelf proefkonijn door 30 dagen niets anders te eten dan McDonalds voedsel. Hij probeert hiermee aan te tonen wat de lichamelijke en geestelijke effecten zijn van het overmatig eten van fastfood, om zo inzicht te geven in één van de grootste problemen in Amerika: vetzucht.

Deze dvd geeft naast bovenstaande ook heel duidelijk weer dat er aan gezonde voeding te weinig te verdienen valt!

Het maakt duidelijk dat door het gemanipuleer van de grote (geld) jongens, hele generaties opgroeien met de verkeerde informatie ???.

Heeeeeeé wat komt ons dat bekend voor hè? :)

Veel kijk plezier, Edith
Door Lizzy
#477091
Moet ik hebben!

Overigens hebben ze dezelfde test in NL gedaan. Ik geloof dat het een journalist was van het AD. Heeft ook heel lang alleen bij McDonalds gegeten. Zijn bloeddruk was hetzelfde, zijn cholesterol was volgens mij lager geworden, hij was afgevallen en voelde zich uitstekend. Zijn moraal was dat je ook bij de Mc gezond kunt eten.

Ik weet niet wat de man onder gezond verstaat... En ik geloof ook niet dat de gezondheid van de planeet is meegewogen in zijn testje......
Door peerle
#477095
Hey Edith,
Wat een leuke link leg je daar idd ! Ik heb de dvd al enkele maanden (ben dol op dat soort in-your-face documentaires), maar ik had de link nog niet zo hard gelegd naar BARF ! Da's idd weer eens een nieuwe manier om het uit te leggen ! :)
Door conleeuw
#477097
ook in de UK hebben ze deze test gedaan, alleen was het niet alleen van de M maar van alle junk food, de test zou 90 dagen duren, maar de proefpersoon heeft de 90 dagen niet vol kunnen maken wegens bloeddruk, cholestol, en algehele gezondheid, was erg veel aangekomen en voelde zich echt super shit. ;)
Door Ster
#477099
Ik heb de dvd niet gezien (heb ook geen dvd speler :-\), maar hij lijkt me erg leuk, nou ja leuk...

Dat onderzoek in NL is (gelukkig) niet te vergelijken. Die journalist at voornamelijk sla, op aanraden van een dietiste. Snap ik dat je dan afvalt. Hij zal wel bedoeld hebben dat als je heeeeeeel erg je best doet, dat je op basis van 0,1 procent van het assortiment van McDonald 'gezond', (maar dan wel erg eenzijdig) kunt eten.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#477107
Lizzy schreef: Moet ik hebben!

Overigens hebben ze dezelfde test in NL gedaan. Ik geloof dat het een journalist was van het AD. Heeft ook heel lang alleen bij McDonalds gegeten. Zijn bloeddruk was hetzelfde, zijn cholesterol was volgens mij lager geworden, hij was afgevallen en voelde zich uitstekend. Zijn moraal was dat je ook bij de Mc gezond kunt eten.

Ik weet niet wat de man onder gezond verstaat... En ik geloof ook niet dat de gezondheid van de planeet is meegewogen in zijn testje......
Nou het ligt er natuurlijk wel aan wat je eet bij Mac. Het vlees is gewoon rundvlees wat overigens veel minder vet gebakken wordt dan in de meeste Nederlandse huishoudens. En dan een stukje brood met soms een plakje kaas erop. Niets mis mee dus. Wat er ongezond aan is, is de hoeveelheid vette saus die over al dat vlees heen gaat en de mayonaise bij de friet. Zelf heb ik een jaar bij McDonald's gewerkt en at iedere dag daar. Maar dan wel altijd een salade (die ik zelf klaar maakte en die zijn echt vers, geloof me maar), soms een cheeseburger of wat stukjes kipnuggets. In wezen niet veel anders dan wat je thuis klaarmaakt.
Door Lizzy
#477110
Rovanna schreef: Nou het ligt er natuurlijk wel aan wat je eet bij Mac. Het vlees is gewoon rundvlees wat overigens veel minder vet gebakken wordt dan in de meeste Nederlandse huishoudens. En dan een stukje brood met soms een plakje kaas erop. Niets mis mee dus. Wat er ongezond aan is, is de hoeveelheid vette saus die over al dat vlees heen gaat en de mayonaise bij de friet. Zelf heb ik een jaar bij McDonald's gewerkt en at iedere dag daar. Maar dan wel altijd een salade (die ik zelf klaar maakte en die zijn echt vers, geloof me maar), soms een cheeseburger of wat stukjes kipnuggets. In wezen niet veel anders dan wat je thuis klaarmaakt.
Met dat verschil dat de runderen die voor de Mac gehouden worden op beestachtige wijze gehouden worden en (dat is al eerder aan de orde geweest): het graan dat die runderen eten (alleen de Mac runderen): daar kan de hele wereldbevolking van eten. Er zou geen armoede meer hoeven zijn. Dat bedoel ik met de gezondheid van onze planeet.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#477125
Lizzy schreef:Met dat verschil dat de runderen die voor de Mac gehouden worden op beestachtige wijze gehouden worden en (dat is al eerder aan de orde geweest): het graan dat die runderen eten (alleen de Mac runderen): daar kan de hele wereldbevolking van eten. Er zou geen armoede meer hoeven zijn. Dat bedoel ik met de gezondheid van onze planeet.
O dat zou best kunnen maar daar ging deze discussie toch niet over?
Door Lizzy
#477134
Rovanna schreef: O dat zou best kunnen maar daar ging deze discussie toch niet over?
Nou, is dat zo? De meeste mensen hebben hier namelijk geen idee van. En dat is ook manipulatie. En ik voorspel dat dit 'zometeen' gezondheidsprobleem numero uno is!
Door Fido
#477143
Jullie moeten niet naar deze dvd kijken als aanval op Mac Donalds maar verder kijken.

Er wordt meer geld geïnvesteerd in produkten (onderzoeken) die veel geld opleveren en er wordt bijna geen geld geïnvesteerd in produkten die minder geld opleveren, en dat is meestal wel het gezondste eten (voer).

De investeringen lopen uiteen van onderzoeken, maar ook reclame, informatieboekjes, tv programma's, scholing enz enz.

Hele volkstammen worden zo benaderd (jong! en oud) en als bijna alle informatie die je krijgt zo éénzijdig is en iedereen zegt het............. dan ga je het geloven.

De meeste mensen staan heel ver van de natuur af (melk komt uit een melkpak en niet meer uit een koe). En we worden nog maar weinig erop gewezen hoe het vanuit de natuur in elkaar zit.
Wie dat wel doet, wordt overrulled door alle andere commerciële shit.

Maar wij allen weten dat er gelukkig ook veel mensen (eigenaren) wel open staan voor goed advies en zich weer terug laten plaatsen naar back to basic!
(hiermee bedoel ik goede voeding, mijn pc wil ik ook niet meer missen ;D)

Groeten Edith
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#477183
Lizzy schreef: Nou, is dat zo? De meeste mensen hebben hier namelijk geen idee van. En dat is ook manipulatie. En ik voorspel dat dit 'zometeen' gezondheidsprobleem numero uno is!
Maar het feit dat varkens een onwaardig leven hebben en slecht behandeld worden heeft toch niets te maken met ons gezondheidsprobleem? Wie zegt dat varkens die gegeten worden bij een vijfsterren-restaurant een beter leven hebben gehad?
Door Lizzy
#477192
Rovanna schreef: Maar het feit dat varkens een onwaardig leven hebben en slecht behandeld worden heeft toch niets te maken met ons gezondheidsprobleem? Wie zegt dat varkens die gegeten worden bij een vijfsterren-restaurant een beter leven hebben gehad?
Zie! Dat is nou precies wat ik bedoel Mo. We praten hier over runderen die speciaal worden gekweekt en opgefokt voor Mac Donalds. Die beesten worden waarschijnlijk ook nog eens gevoerd met genetisch gemanipuleerd graan. Ik heb mijn ernstige twijfels daarbij, bij gen manipulatie. Buiten dat, op onze planeet is het dus mogelijk (door manipulaties van grote bedrijven ala Mac) dat er overal mensen dood liggen te gaan van de honger, terwijl als je het graan dat je moet verbouwen om die Mac-runderen te eten moet geven nu eens NIET meer aan die runderen te eten zou geven: hebben alle mensen op deze hele planeet voldoende voedsel! Heb ik het nog niet eens over het mestoverschot dat deze runderen produceren en onze planeet verzieken. Heb ik het nog niet eens over al die vrachtwagens en vliegtuigen die de hele wereld over moeten vliegen om Mac-rundvlees af te leveren bij de Mac's (waarbij de vrachtwagens dus onze planeet vervuilen, de lucht die jij en ik in moeten ademen). Heb ik het nog niet eens over alle afval die zij produceren (frituurolie, plastic, schuimrubber, etc). Het is op alle fronten gewoon een ongezond bedrijf.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#477200
Lizzy schreef: Zie! Dat is nou precies wat ik bedoel Mo. We praten hier over runderen die speciaal worden gekweekt en opgefokt voor Mac Donalds. Die beesten worden waarschijnlijk ook nog eens gevoerd met genetisch gemanipuleerd graan. Ik heb mijn ernstige twijfels daarbij, bij gen manipulatie. Buiten dat, op onze planeet is het dus mogelijk (door manipulaties van grote bedrijven ala Mac) dat er overal mensen dood liggen te gaan van de honger, terwijl als je het graan dat je moet verbouwen om die Mac-runderen te eten moet geven nu eens NIET meer aan die runderen te eten zou geven: hebben alle mensen op deze hele planeet voldoende voedsel! Heb ik het nog niet eens over het mestoverschot dat deze runderen produceren en onze planeet verzieken. Heb ik het nog niet eens over al die vrachtwagens en vliegtuigen die de hele wereld over moeten vliegen om Mac-rundvlees af te leveren bij de Mac's (waarbij de vrachtwagens dus onze planeet vervuilen, de lucht die jij en ik in moeten ademen). Heb ik het nog niet eens over alle afval die zij produceren (frituurolie, plastic, schuimrubber, etc). Het is op alle fronten gewoon een ongezond bedrijf.
Oke ik snap wat je zegt. Maar dit hele verhaal geldt natuurlijk niet alleen voor Mac maar voor vele andere bedrijven. Er spelen natuurlijk veel meer zaken een rol. Het is een bedrijf, zoals zovelen die ook zorgen voor het draaien van de economie. Misschien geef jij wel het runderhart van een Mac-rund aan jouw hond.
Door Lizzy
#477203
Rovanna schreef: Oke ik snap wat je zegt. Maar dit hele verhaal geldt natuurlijk niet alleen voor Mac maar voor vele andere bedrijven. Er spelen natuurlijk veel meer zaken een rol. Het is een bedrijf, zoals zovelen die ook zorgen voor het draaien van de economie. Misschien geef jij wel het runderhart van een Mac-rund aan jouw hond.
Ik denk dat het runderhart lekker door de hamburgertjes gaat ;D!

En nee, het is zeker niet alleen de Mac. Talloze bedrijven zijn bezig schade aan te richten aan deze planeet. En de enige die er beter van worden zijn de directeuren en de aandeelhouders. Neem Unilever, Mars Corp, etc. Die gasten maken ook hondenbrokken, naaah, dan weet je het wel :-X
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#477205
Lizzy schreef:Ik denk dat het runderhart lekker door de hamburgertjes gaat ;D!
O ja, vast wel. Zoals de kippennekken en -karkassen gewoon vermalen worden tot frikandellen.
Lizzy schreef:En nee, het is zeker niet alleen de Mac. Talloze bedrijven zijn bezig schade aan te richten aan deze planeet. En de enige die er beter van worden zijn de directeuren en de aandeelhouders. Neem Unilever, Mars Corp, etc. Die gasten maken ook hondenbrokken, naaah, dan weet je het wel :-X
Nou wie er - naast de directie en aandeelhouders - beter van worden, zijn wij natuurlijk: de consumenten. Voor ons produceren deze bedrijven per slot van rekening. Wil jij zeggen dat jij niets in huis hebt wat door Unilever en Mars geproduceerd wordt? Als je al zou weten welke producten dit zijn. Als wij al deze bedrijven zouden boycotten, kunnen we gevoeglijk iedere supermarkt wel opdoeken en daar wordt niemand beter van.... ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door