Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ohana
#476979
Met carnibest bij mijn duitse dog. Er is mij altijd gezegd dat ze er minder van nodig hebben maar ze kreeg een 800 gram brokken en nu een kilo carnibest lam en rijst. Ik wacht even af hoe ze het erop doet. Ze heeft namelijk een voedselallergie.
Ik stond op pedegree lam en rijst adult waar ze het eigenlijk best goed op deed, maar nog steeds ht rochelen en keelschrapen. En af en toen nog wat vieze oren en traanogen. En heeel veel poepen, ik denk een 5 keer per dag. Dus ik kwam iemand tegen die mij erover vertelde en die het ging halen en of ze het voor me mee moest brengen. Dus heb ik laten doen. Ik heb er lang over nagedacht maar ik wist het ff niet meer en ik denk dat maar proberen. En ze vind het lekker (wat niet trouwens, alles wat ze denkt dat eetbaar is). Ik ben et gistermorgen gaan geven. Gelijk van brok op vlees gegaan en geen problemen. Alleen haar oren worden ietsjes viezer maar niet rood oid. En haar ogen ook niet en ze poept een stuk minder al meteen, en vast. Teminste gister, vandaag nog niet gezien. Het wit van de ogen is gewoon wit ipv rood/roze. Ik hoop dat ze dit volhoud. Maar ik denk dat het wel lukken.
Bij andere brokken kreeg ze gelijk dezelfde dag of de dag erna slijmerige diarree o knalrode oren en ogen, en toen ik haar op pedegree zette was dit ook niet. Nu ook niet dus dit zal wel goedkomen. Ik wil alleen f kijken of op dit voer deze week ze minder traanogen krijgt en de ontlasting en hoesten.
En dan ga ik kijken o rund misschien ook goed gaat.
Misschien ligt het bij de brokken aan het chemische gedeelte.

Groetjes Marieta
Door Lizzy
#476999
Hoi Marieta, waarschijnlijk mis ik iets hoor, maar wat is je vraag?

Overigens, hoeveel weegt je hond en hoe oud is ze?
Door Ohana
#477008
Het is niet echt een vraag, ik ben hier een hal jaar geleden of iets meer ook geweest voor ino en durfe toen niet dus ik denkik zet er ff een berichtje op dat ik er uiteindelijk wel me begonnen ben.

Ze is 1 jaar en 9 maanden enen 56/57 kilo.
Een ander persoon die heeft ok een dog net ietsjes zwaarder en die doet het ook goed op een kilo.

Groetjes Marieta
Door Peet
#477009
Hai Marieta,

Heeft je Dog gesmuld van de CB? Het is overigens normaal dat ze even vuile oren of oogjes krijgt, de meeste honden die overgaan van brok naar rauwe voeding gaan nl ontgiften. Alle rommel van hun oude voeding komt eruit. Dit duurt meestal maar een weekje of wat, dus maak je geen zorgen. daarna zal zij super opknappen, dat weet ik zeker :D

Wat weegt je hond? Als leidraad kan je geven: 2 tot 3 procent van het lichaamsgewicht. Dus als jouw dog ca 40 kilo weegt (ik gok maar wat) dan begin je met ca 800 gram per dag. Wordt ze dan te mager, geef je meer, etc etc.

Veel succes!
Door Peet
#477010
ah, ik lees net dat je hond ca 57 kilo weegt. Ze zou dan rond de 1100 gram per dag mogen eten...de rest doe je "op het zicht" dus kijken of ze daar voldoende of teveel aan heeft ;)
Door Ohana
#477037
Ze is 1 jaar en 9 mnd hihihhi.
Ik kijk even aan zo of ze mager wordt. Ik heb maar voor 1 week om te proberen omte kijken of ze alergisch zou reageren. En ik heb 1 rol rund voor als de lam en rijst goed zou gaan, om te kijken of ze ook tegen de rund kan.
Door Lizzy
#477039
[quote="Ohana"]
Ze is 1 jaar en 9 mnd hihihhi.
Ik kijk even aan zo of ze mager wordt. Ik heb maar voor 1 week om te proberen omte kijken of ze alergisch zou reageren. En ik heb 1 rol rund voor als de lam en rijst goed zou gaan, om te kijken of ze ook tegen de rund kan.
[/quote]
Oeps, OK ;D! Dan is 2% waarschijnlijk (zoals Peet al schreef) genoeg.
Door Peet
#477042
[quote="Ohana"]
Ze heeft zojuist gepoept en ze heet nog nooit zo'n vaste drol gehad als deze!!!
[/quote]


Hahahaha, gefeliciteerd!!!

Toch leuk he, hoe blij een mens kan zijn met een mooie drol :P ;D
Door Ohana
#477052
HAHAHAHA erg he ;D ;D ;D

Maar komt allemaal goed!!!!
Ik ben er van overtuigd, nu hoop ik alleen dat ze het oprund ook goed gaat doen. Maar das nog ff afwachten dat probeer ik aan t eind van de week.

Groetjes Marieta
Door diana
#477382
YEHH, geweldig he .
nou lekker doorgaan
het gaat met de ontlasting igg al goed
verder moet je gewoon geduld hebben
Door Sultan
#477477
Ken het gevoel nog heel goed!!
Ben zelf ook pas sind seen paar maandjes over!
trots op drollen en wat niet al, heel leuk!
denk dat het helemaal goed gaat komen met je dog!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door