Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#476700
Sebastiaan (basset) is overmatig aan het speekselen. Nu beb ik al op zoek gegaan naar de oorzaak maar ik kan niets vinden. Er zit niets tussen haar gebit, het tandvlees ziet normaal roze en ze heeft ook geen verhoging.

Ze is het terrein niet afgeweest zodat gif eigenlijk ook uitgesloten is.

Iemand enig idee wat een oorzaak kan zijn?
Door karin2
#476703
heb je het een of ander vlooienmiddel op haar gesproeid ?
mijn ene kat heeft het ook als ik druppels ontvooiingsmiddel in haar nek doe (kon niet anders werd te erg :-\) na een paar uur was het wel over .
Door Erna
#476708
Joke Miedema schreef: Zit er niets vast [stokje/botje] tegen haar verhemelte?
Ik zie en voel niets zitten. Nu laat ze het kijken en voelen ook niet echt lekker toe maar ik heb alles nagekeken.
Laatst gewijzigd door Erna op wo 25 jan 2006, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#476709
Binno schreef: Misselijk? Gestresst? :-\
Gestresst is uitgesloten bij een basset. ;D Ze gedraagt zich verder niet anders dan anders.

Misselijk zou kunnen maar ze wilde zonet wel de overgebleven macaroni hebben.
Door Erna
#476723
Lizzy schreef: Sjeetje, wat gek! Iets in haar keel? Keelpijn? Loopt ze te kokhalzen?
Ik kan niet in haar keel kijken of voelen. Ze laat het niet toe. Ze is echt in haar normale doen met het verschil dat ze aan het speekselen is. Haar bed is nat en als ik in haar bek voel dan heb ik ook zeiknatte handen.
Kokhalzen doet ze ook niet

Maf hoor.
Laatst gewijzigd door Erna op wo 25 jan 2006, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tessa
#476752
mijn boxer had eens sneeuw/ijs gegeten, daardoor was haar tandvlees zo pijnlijk dat het leek of de kraan openstond maar je zag niks aan het tandvlees zelf , de dierenarts heeft haar een pijnstiller gegeven en de volgende dag was het over.
Door Lizzy
#476950
Erna schreef: Ik kan niet in haar keel kijken of voelen. Ze laat het niet toe. Ze is echt in haar normale doen met het verschil dat ze aan het speekselen is. Haar bed is nat en als ik in haar bek voel dan heb ik ook zeiknatte handen.
Kokhalzen doet ze ook niet

Maf hoor.
Wat maf ja!

Heeft ze misschien iets binnengekregen waar ze allergisch voor is? Volgens mij treedt er dan ook overmatig speekselen op. En verder zou ik alleen kunnen denken aan misselijkheid en iets raars in haar bek/keel. Nou, misselijk is ze niet dus dat valt al af.... Als het blijft de DA misschien ff de bek/keel laten onderzoeken?
Door Erna
#476953
Lizzy schreef: Wat maf ja!

Heeft ze misschien iets binnengekregen waar ze allergisch voor is? Volgens mij treedt er dan ook overmatig speekselen op. En verder zou ik alleen kunnen denken aan misselijkheid en iets raars in haar bek/keel. Nou, misselijk is ze niet dus dat valt al af.... Als het blijft de DA misschien ff de bek/keel laten onderzoeken?
We zijn een nachtje verder en het is gestopt. Gisteravond toen ik zelf ging slapen was ze al vrij rustig. Even heb ik nog gedacht om haar mee naar bed te nemen maar dat gekwijl in bed zag ik niet zitten.
Door karin2
#476959
Dan denk ik dat het toch iets was waar ze allergisch of overgevoelig voor was .
was haar kusen misschien met een ander produkt gewassen , of gespoeld ?
een van de andere honden misschien een produkt op zijn vacht dat ze heeft opgelikt ?
of een produkt waar de vloer mee gesopt was ?
ik zeg maar wat moest het (hopelijk niet ) nog een keer voorkomen .
gelukkig is het nu gestopt .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door