Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mevroi Kruim
#475819
Droge eierschalen in de vijzel *stampstamp* *stamperdestampstampstampvijzelvijzelstamp*
Resultaat: stukkies eierschaal. Consumententest: (bij kat over eten): mwah ...

Droge eierschalen in voor 1 gulden bij de kringloop gekocht koffiemolentje *zoemmmmmmmmmm*
Resultaat: eierschaalpoeder. Consumententest (bij kat over eten): bunkervreet.
Door - pien -
#475827
klopt, heb gisteravond ook de eierschalen in mn vijzel gegooid en gestampt, gedraaid, gewreven,intussen kiept het nog over de rand als je niet uitkijkt, resultaat :( (ik mik het niet eens door hun eten)
morgenmiddag even naar de kringloopwinkel en hier even de consumententest uitvoeren :-\ .ze zitten net een paar dagen op kvv, dus ben benieuwd?!
Door roefus
#476667
test: eierschalen in vijzel....stamperdestampstampstamp......nog veel meer stamperdestamp.....
geen poeder....ik boos....vijzel door de ruit...ruit kapot...
buiten liep een meneer...kreeg vijzel tegen hoofd....meneer dood.

koffiemolen gekocht....prrrrrtttt...alle eierschalen tot poeder.
niemand dood.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#476670
Kruimel schreef: Droge eierschalen in de vijzel *stampstamp* *stamperdestampstampstampvijzelvijzelstamp*
Resultaat: stukkies eierschaal. Consumententest: (bij kat over eten): mwah ...

Droge eierschalen in voor 1 gulden bij de kringloop gekocht koffiemolentje *zoemmmmmmmmmm*
Resultaat: eierschaalpoeder. Consumententest (bij kat over eten): bunkervreet.

Hahaha, zo doe ik het ook.Ik had nog een oude koffiemolen en het werkt prima ;D ;D Je krijgt gewoon poeder.
Door Nelly
#476779
roefus schreef: test: eierschalen in vijzel....stamperdestampstampstamp......nog veel meer stamperdestamp.....
geen poeder....ik boos....vijzel door de ruit...ruit kapot...
buiten liep een meneer...kreeg vijzel tegen hoofd....meneer dood.

koffiemolen gekocht....prrrrrtttt...alle eierschalen tot poeder.
niemand dood.
Hoe ist nou met die dooie meneer?
Door roefus
#476783
Nelly schreef: Hoe ist nou met die dooie meneer?
ik deed het niet écht....het was maar een opwelling ???
bedoel gewoon: het koffiemolentje is een uitvinding.
en ik ben heel vredelievend :D
Door Sultan
#477501
Tip misschien???
Eierschalen eerst ff in de vijzel tot stukjes vijzelen, daarna er fijn met de staafmixer overheen en klaar is Klara.
Niet iedereen heeft nou eenmaal een koffiemolen of kringloopwinkel in de buurt, en dit werkt als een speer ;D
Door Lizzy
#478353
Een jaar of 5 geleden heb ik hetzelfde meegemaakt. Dory (202SPOTS) legt 10 keer uit dat je voor eierschaalpoeder het best een koffiemolen kunt gebruiken. Ik dacht "naaaah, gaat toch stampend lukken?!". Ik heb staan ZWOEGEN in de keuken!!! Koop ik voor 20 piekies een molentje "Zoem zoem zoem". Klaar. Dus ik heb toen nog op de ARFLIJST geschreven "waarom je gelijk naar Dory moet luisteren" :D!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#478389
Lizzy schreef: Een jaar of 5 geleden heb ik hetzelfde meegemaakt. Dory (202SPOTS) legt 10 keer uit dat je voor eierschaalpoeder het best een koffiemolen kunt gebruiken. Ik dacht "naaaah, gaat toch stampend lukken?!". Ik heb staan ZWOEGEN in de keuken!!! Koop ik voor 20 piekies een molentje "Zoem zoem zoem". Klaar. Dus ik heb toen nog op de ARFLIJST geschreven "waarom je gelijk naar Dory moet luisteren" :D!
Ja tis een eierschaaltje van een cent ;D
Door veronique
#479422
Da's pas een tip!! Ik denk dat ik op de zolder nog een koffiemolen heb staan. Ik hoop dat ik hem indertijd niet heb weggegooid :( Ik ga morgenvroeg eens zoeken of ik hem nog vind.
Nu maak ik de eierschelpen fijn in een plastiek potje met een lepeltje. Is natuurlijk niet zo handig en heel fijn krijg ik het niet maar onder de groentemix smult Vita het wel op. Ik had ook al gedacht aan zo'n bolkommetje (meestal uit aardewerk) met een stampertje (waarmee men ook medicatie kan fijnstampen) maar die heb ik nog niet gevonden.
Door Mevroi Kruim
#479898
veronique schreef: Ik had ook al gedacht aan zo'n bolkommetje (meestal uit aardewerk) met een stampertje (waarmee men ook medicatie kan fijnstampen) maar die heb ik nog niet gevonden.
Je bedoelt dus een vijzel ;D ;D
Ik heb de mijne een keer bij het Kruidvat gekocht, voor 2,50 euro. Het is een marmeren, lekker zwaar dus hij gaat niet aan de wandel tijdens het stamperdestampen. Zaken in huishoudartikelen verkopen ze vaak, en toko's. Ik gebruik hem vooral voor het fijnstampen van pillen, dat gaat echt geweldig, en verder voor het vijzelen van specerijen voor bv Indonesisch of Indiaas eten.
Door 202spots
#480286
Kruimel schreef: Je bedoelt dus een vijzel ;D ;D
Ik heb de mijne een keer bij het Kruidvat gekocht, voor 2,50 euro. Het is een marmeren, lekker zwaar dus hij gaat niet aan de wandel tijdens het stamperdestampen. Zaken in huishoudartikelen verkopen ze vaak, en toko's. Ik gebruik hem vooral voor het fijnstampen van pillen, dat gaat echt geweldig, en verder voor het vijzelen van specerijen voor bv Indonesisch of Indiaas eten.
De koffiemolen word hier voor alles behalve koffiebonen gebruikt.
eierschalen, noten, zaadjes,pitten,gedroogde kelpblad, en als 't nodig is maalt 't met gemak de pillen ook.
Veel makkelijker... vlugger.... en beter dan met 'n vijzel. ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#480303
202Spots schreef: De koffiemolen word hier voor alles behalve koffiebonen gebruikt.
eierschalen, noten, zaadjes,pitten,gedroogde kelpblad, en als 't nodig is maalt 't met gemak de pillen ook.
Veel makkelijker... vlugger.... en beter dan met 'n vijzel. ;)
Ik heb al zitten denken om de pillen (vit.B en st.janskruid) voor Eden te gaan malen, het is iedere keer drama om ze binnen te krijgen, hoe je ze ook in haar strot duwt je moet er altijd op bedacht zijn dat ze ze weer omhoog haalt en uit tuft. ::) Ik dacht als ik even afmeet hoeveel 1 gemalen pil is dat ik gewoon beide potjes tot poeder vermaal.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door