Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#476652
Ik heb zojuist 2 runderpensen gesneden en verpakt in lapjes van 5 (5 honden) Nu het ik nog een 3 kilo vet liggen.Wegdoen of opvoeren.Hoe doen jullie dat ?? Ik kan ze toch niet alleen vet voeren ? Vertel het aan mij.Ook heb ik nog een zooi runderribben liggen waar ik geen plek meer voor heb.Een kleine hoeveelheid kan ik nog invriezen.Een samenloop van omstandigheden: 2 dozen a 12 kilo penslappen bezorgd (vandaag) En ik krijg een tel. Ik heb 2 runderpensen voor je.Sh*t,had ik dat geweten,dan had ik de dozen niet bestelt.Ik kom nu om in de pens,maar die ribben kan ik niet meer kwijt.Wat nu ?? :(
Door Lizzy
#476653
Je bedoeld die witte stukken pens? Die voer ik gewoon op, bij de pens. Ik snijd deze er niet af.....
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#476656
p.s. Het zijn runderribben,dus te hard voor mijn shelties.Ze krijgen ze niet weg.Ze schrapen het vlees eraf en de rest gooi ik weg.Zouden grote honden ze wel weg krijgen ??
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#476658
Lizzy schreef: Je bedoeld die witte stukken pens? Die voer ik gewoon op, bij de pens. Ik snijd deze er niet af.....

Ik begrijp het,maar shelties zijn maar klein en snel te dik.Zal ik het klein snijden en dan af en toe wat bij het eten geven ?
Door Nelly
#476661
Vet niet weggooien, gewoon in porties kombineren met de rest van de pens.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#476666
Nelly schreef: Vet niet weggooien, gewoon in porties kombineren met de rest van de pens.

Dat gaat niet,ik heb al zakjes gemaakt van 5 lapjes per keer.Maar er zit ZOVEEL vet bij.Ze groeien dicht als ik dat er allemaal bij geef.Mijn idee was:Ik snij al het vet klein en geef het dan af en toe bij het andere eten.
Door Nelly
#476678
Unique schreef: Dat gaat niet,ik heb al zakjes gemaakt van 5 lapjes per keer.Maar er zit ZOVEEL vet bij.Ze groeien dicht als ik dat er allemaal bij geef.Mijn idee was:Ik snij al het vet klein en geef het dan af en toe bij het andere eten.
Dat bedoelde ik ook eigenlijk ;D
Door Nelly
#476680
Unique schreef: En doe runderribben ? Ik heb geen plek meer. ;)
Zou ze best willen overnemen, maar geloof dat jij nogal ver hier vandaan woont. Bovendien, als het echt runderribben zijn i.p.v. kalfsribben, dan vrees ik dat ze zelfs voor mijn herders wat hard zijn.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#476683
Unique schreef: Ik begrijp het,maar shelties zijn maar klein en snel te dik.Zal ik het klein snijden en dan af en toe wat bij het eten geven ?
Het vet wat er vaak in van die ballen naast hangt snij ik eraf en kiep ik weg, de rest van de pens is dan ook al vaak vet genoeg. Dan is soms inderdaad op 1 pens ruim een kilootje wat weg gaat, maarja, tis niet anders.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#476699
Angelique schreef: Het vet wat er vaak in van die ballen naast hangt snij ik eraf en kiep ik weg, de rest van de pens is dan ook al vaak vet genoeg. Dan is soms inderdaad op 1 pens ruim een kilootje wat weg gaat, maarja, tis niet anders.

Gatver de gatver.Ik heb nu alles kleine gesneden,maar die vieze blubberige roze dingen..............Het scheelt echt heel weinig of ik ga over mijn nekje.Wat goor is dat,maar de hondjes verdringen zich voor het aanrecht. ;D
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#476701
Ik vrees dat die ribben voor een leeuw nog moeilijk weg te werken zijn. ;D PPPPPPPPPpPFFFFFFFFFFF,wat een klus. :(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#476715
Als er erg veel vet aan de pens zit gooi ik het ook weg, als ik die hoeeveelheden zie zie ik ook gelijk een overwerkte pancreas.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#476725
sylvia schreef: Als er erg veel vet aan de pens zit gooi ik het ook weg, als ik die hoeeveelheden zie zie ik ook gelijk een overwerkte pancreas.

Vertel Syl,ik ben 1 en al oor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door