Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#421470
:'( Gisternavond kwam de hond tijdens etenstijd naar de tafel toe. Absoluut verboden dus ik wordt boos. Zie ik ineens schuim aan haar bek. Ze piept en valt om. Krabbelt weer moeizaam overeind en braakt. Het leek om mashmellows (of hoe je het ook schrijft). Hond naar buiten en kijken wat er aan de hand is. Vervolgens valt ze steeds om. Getilt naar het veldje, daar braakte ze een gigantische schuimbal uit. (vervangend) Dierenarts gebeld.Haar maag was ernorm van streek was zijn conclusie. Ze kreeg een prik en medicijnen mee.
Ze mag nu alleen rijst en jawel gekookte kip eten van de dierenarts. Ik heb haar nu nog niets gegeven, maar vraag me af waarom gekookte kip, Rauw moet dan toch ook kunnen? Ze slaapt nu veel, heeft nog niet gebraakt en lopen gaat redelijk (evenwichtsprobleem?). Ik maak me eigenlijk zorgen omdat ze vorige week slijmerige diaree had (ook in het weekend natuurlijk). Ik heb haar toen een dag alleen rijst gegeven en een halve lamsnek (plakje). Uiteindelijk begon het weer vaste vorm te krijgen. En nu dit? Klopt het dat omvallen hoort bij erg misselijk zijn?
Alvast bedankt.
Groetjes Rebecca
#421474
Ik wil je niet bang maken, maar bij een hondje dat wij vroeger thuis hadden waren deze symptomen het begin van een epilepsie-aanval.
Zij begon trillerig te doen, achteruit lopen, ook dat vallen en schuim op d'r bekkie. In een later stadium kwam daar het verstarren van de poten bij en liet ze urine en ontlasting lopen tijdens zo'n aanval.
#421501
Ze heeft net wat gegeten. Ze heeft zelfs gewandeld. Eigenlijk ziet alles er weer normaal uit. Ik weet eigenlijk niet hoelang ik door moet gaan met kip en rijst. Ik hoop van harte dat het inderdaad verder niets is. Maar ik vond het vreemd. Ze heeft in het verleden vaak diaree en spuug gehad, maar nooit last van omvallen, niet op poten kunnen staan en schuimbekken (hi, hi ze leek wel hondsdol). Ben wel wat verontrust. Moet vanavond eigenlijk trainen, maar ik durf het niet aan ( ookal zegt mijn man dat het nu er toch allemaal gewoon uitziet). Bovendien slaapt ze nu heel veel. Maar misschien dat de medicijnen haar moe maken.
Laatst gewijzigd door westie op zo 13 nov 2005, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#426186
Ik zou het ook goed in de gaten houden. Het klinkt niet echt lekker.
Verder zou ik ook niet boos worden als je hond een keertje tegen de regels in naar de tafel loopt. Gewoon terugsturen is toch voldoende? Om nou om zo iets kleins boos te worden.
Door 202spots
#426188
Gaat het al beter?
Ik vind 't ook op iets verkeerds te eten lijken hoor.(of idd vergif)
Ik geloof niet dat er met epilepsy eerst gebraakt word..
Ik zou minstens 'n week gekookte rijst met gekookte kip geven om de maag tot rust te brengen.
Maar het is inmiddels al 'n week verder, dus ik weet niet hoe het is gegaan.
#426380
:) Het gaat inmiddels goe. Haar eten houdt ze gewoon binnen. Vandaag is de eerste dag zonder medicijnen. Ik heb zelf niet echt het idee dat het epilepsie is. Maar als het weer gebeurt spreek ik hier de da onmiddelijk over aan. Neem liever geen risico.
Even over dat boos worden. Ik weet niet wat jezelf onder boos worden verstaat. Ik zeg dan verdorie en stuur haar naar haar plaats met een dringende toon, meer niet hoor. ;)
#476295
Half december, na thuiskomst, vindt ik braak ontlasting. Hond zit te trillen voor haar mand met vreemde blik in haar ogen en piept. Haar achterpoten werken weer niet mee. Na 15 minuten kan ze weer staan. Trek dus zelf de conclusie dat het vast weer hetzelfde is en kijk het aan. Na een uur loopt ze gewoon weer en eet heel goed.

Nu: Zoontje komt met hond naar binnen (8.00) Ja ik moest haar tillen want ze kan niet meer lopen.
Ik zet de trillende hond neer. Weer zo’n vreemde blik in haar ogen. Ze kan op geen enkele poot staan.
Pas om 8.40 is ze instaat op haar voorpoten te staan. Ik kreeg contact met dierenarts Jansen. Weer zegt hij dat het erg op epilepsie lijkt en dat het geen spoed is aangezien ze bij bewust zijn is. Ik moet het even een kwartier aankijken en contact opnemen met mijn eigen dierenarts. Als het goed is zal ze snel ook weer haar achterpoten gebruiken. Bij aankomst dierenarts (9.00) was dit nog niet zo.
Ik heb straks een afspraak, maar vraag me af wat ik daar aan heb. Dan kunnen ze toch niet alsnog de conclusie trekken dat ze epilepsie heeft? Kunnen ze dit testen?
Maak me grote zorgen. Alvast bedankt voor de reacties, misschien kan ik die als ondersteuning bij de da gebruiken.
Groetjes Rebecca
#476302
:) Bedankt dat berichtje heb ik net gelezen. Ben ook al even op de website geweest. Blijf desondanks zelf twijfelen of het wel epilepsie is. Weet nu wel dat je niet echt een test hiervoor hebt (jammer), maar dat je gewoon alle andere mogelijkheden moet uitsluiten.
Bedankt in ieder geval.
Groetjes Rebecca
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door