Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door amber13
#475704
De ( nieuwe) poes van mijn vriendin zit onder de vlooien. Iemand suggesties hoe ze daar het beste vanaf kan komen? Eventueel wassen? waarmee?? Alvast bedankt!!!!!!!!!
Door Ster
#475882
Mijn katten hebben al jaren geen vlooien meer, maar ik weet wel van vroeger dat we ze altijd gewoon kamden (met zo'n vlooienkammetje) en dan de vlooien die we daarmee vingen in een sopje afwasmiddel dood maakten. Dat iedere dag een tijdje achter elkaar en het schiet al aardig op.
Door Fido
#476281
Is het een kitten?

Zo ja dan snel reageren. Ze kunnen nl bloedarmoede oplopen door teveel vlooien en kunnen daaraan overlijden.

Haal bij een da een goedwerkend vlooienmiddel. Vlooienmiddelen in de dierenwinkel werken niet goed meer. Ook tegen de Frontline in de dierenwinkel is al beginnende resistentie ontstaan. (da heeft Frontline combo)

Als je niet met "chemische"middelen aan de gang wilt blijven kan je als de kat vlo vrij is (dus eerst "chemisch") de kat vlovrij houden met een natuurlijk product zoals anti vlo/teek van de Groene Os (ruikt heeeeerlijk).

Zoals eerder al aangegeven de omgeving ook met anti vlo behandelen (tapijt spray en goed stofzuigen)

Dagelijks kammen kan zeker geen kwaad. De vlooienpoepjes verdwijnen na een tijdje.

Succes Edith
Door amber13
#476283
Het is geen jonge poes, ze is al zes jaar. Sinds een paar dagen hebben ze de poes pas, maar hij zat zo onder de vlooien, dat ik bang was dat alleen druppels in de nek niet voldoende zouden helpen. Nou had ik wel eens gehoort dat je de poes dan ook kon wassen met een huis/tuin en keuken middeltje (weet alleen niet meer wat :() Vlooienshampoo's ken ik ook wel, maar we dachten juist aan iets natuurlijks.
Inmiddels heeft de poes al druppels gehad van de da, hopen dat het samen met het kammen afdoende is.
Door Mevroi Kruim
#476507
Denk het niet .... zoals Sylvia al zegt, ook de omgeving met spray behandelen anders komen ze gewoon terug. Het ligt nl nu al vol met eitjes en die komen ook allemaal uit :-X en ze lusten ook best een hapje mens op z'n tijd :P
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door