Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#475792
Even een noodoproep voor de hond van mijn moeder. Hij heeft een veel te trage schildklier (meerdere testen gehad) en hierdoor is ook zijn hartslag veel en veel te traag. Dit is een vaker voorkomend symptoom en normaal gesproken kun je het behandelen met tabletjes voor de schildklier. Nu is het probleem dat hij deze tabletten niet kan verdragen. Is er iets homeopathisch dat de schildklier stimuleert? Ik zit al een hele tijd te surfen, maar kan niets vinden.
Door Peet
#475803
Kelp (een soort zeewier) helpt de schildklier te reguleren. En blaaswier (van VitaTotaal) stimuleert de schildklier.

En verder zijn Vit A en Vit B1 ook belangrijk voor een goed werkende schildklier.
Laatst gewijzigd door Peet op di 24 jan 2006, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#475871
Volgens mij zijn er wel homeopathische middelen die soms helpen. Ik denk dat je de hulp van een homeopatisch/holistischwerkend DA daarbij nodig hebt, om het goede middel uit te zoeken. Maar ik weet uit ervaring dat de resultaten vaak slecht zijn.

Nu heb ik ook wel eens begrepen dat er twee soorten schildklierpreparaten zijn. Tenminste, bij mensen is dat wel het geval. Dat zijn synthetische middelen en natuurlijk schildklierhormoon. Ik heb geen idee of dat ook voor de dierengeneeskunde geldt, maar misschien kun je hier over praten met je DA! Hier staat meer over dat dierlijk schildklierpoeder (wederom voor mensen maar misschien ook verkrijgbaar voor dieren?): http://www.hypomaarniethappy.nl/alt_medicatie.htm

Deze site is misschien ook interessant: http://home.planet.nl/~holtj019/NL/Schildklier.html

Ik weet wel dat het op mensen gericht is, maar wie weet dat bijv. een osteopaat ook nog wat voor honden kan doen!
Door Lil
#475908
In ieder geval hartelijk dank voor de tips. Zal even lezen wat mogelijk is en anders heb ik in ieder geval al een homeopathische da gevonden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door