Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door *Axel*
#475686
Hey!

Darqan eet al een tijdje (week of 3 denk ik) slecht. Hij is altijd al een rustige eter geweest die geen ongelukken gaat doen om aan voer te komen. Hij krijgt Duck compleet.

Hij is een tijdje te mager geweest en toen had hij ook last van dat braken en kokhalzen `s nachts. Nou dat is gelukkig helemaal over. De boosdoener: wortels die hij van de paarden pikte >:(

Ik geef hem al een tijdje 1500gr duck per dag (hij weegt om en bij de 32kg denk ik) wat hij in het begin allemaal naar binnen werkte. Hij is toen ook bijgekomen, niet spectaculair.
Hij staat nu eigenlijk net goed, er mag nog wat bij, zeker niks eraf! Ik voer 3 keer per dag, soms eet hij 1500gr soms maar 1000, soms maar 500 :-\
Geef ik gewoon te veel? of is hij het voer beu? ALs ik een vers stuk vlees of bot geef, dan eet hij het op, lekker langzaam, met smaak...
Hij is verder helemaal gezond (bloedtest van een week of 3 geleden)
Door Jojo
#475784
Ik weet niet hoe oud hij is, maar wellicht moet je wat minder vaak voer aanbieden. Voor een volwassen hond is 1 á 2 keer per dag voldoende, dan hebben ze meer honger als het aangeboden wordt ;)
Door *Axel*
#476002
Even kort samenvatten: hij stond een hele tijd geleden op 1kg, maar werd echt te mager. Dus langzaam meer gegeven, tot hij op die 1,5kg idd bijkwam. Hij is 20maand.
Gaf hem ook 2 keer per dag, tot hij ging kotsen `s nachts, toen op aanraden van laat `s avonds gaan geven, maar toen ging hij ook `s middags kotsen. Nou het kotsen werd dus veroorzaakt door de wortels. Ik bleef hem eigenlijk 3x geven omdat dat toch beter is meerdere keren kleine hoeveelheid ???
Hij heeft net zijn eerste 500g op vandaag. Dan probeer ik nog eens voor we gaan slapen. Maar hij moet toch echt een kilo op hoor.
Heb schrik dat hij weer te mager wordt. Hij deed het goed op die 1,5kg...
Meer barf.. wil ik ja, als ik aan de proukten kom. En degene waar ik aan kom vind ik duur.
Door Donald
#476111
Hallo, echt herkenbaar dit,bijna hetzelfde verhaal hier. :-[ Donald ( Dalmatier,reu,13 jaar, 28 kilo) eet sinds een aantal maanden CB natuur. Hij was altijd al wat aan de slanke kant, maar sinds de tweede maand dat hij CB eet verliest hij de belangstelling en eet mondjesmaat. Ik geef ´s ochtends en ´s avonds 400 gram. Ongeveer drie keer per week ligt zijn ochtendeten er ´s middags nog... Het is net alsof hij uitgekeken is op CB? Ik hoop dat de gouden tip eraan komt op dit forum! Groetjes van Annelies
Door Lizzy
#476272
Isabel, is het mogelijk om toch eens wat anders te proberen? Of als basis Duck te blijven geven maar daarbij bijv. dingen te geven als vette vis (zalmkoppen - die kun je in restaurants, visboeren, markten vaak gratis mee krijgen), geiten/lamsbotten (met goed veel vlees/vet eraan), etc. etc. Alles wat je te pakken kunt krijgen en aanbieden in zo groot mogelijke stukken. Die verteren vaak beter als gemalen vlees.

Annelies, is het mogelijk om anders eens af te wisselen met andere smaken Carnibest? Misschien vind hij het een beetje saai worden, alleen maar natuurvoer. Misschien dat hij de lam&rijst en kip&rijstmix ook lekker vindt en misschien vind hij het prettig als je eens afwisselt. En als dat ook niet lukt: dan moet je misschien toch ook gaan afwisselen met andere merken/overstappen op een ander merk. Je weet maar nooit of hij dat smakelijker vindt! Af en toe wat zelf samengestelde maaltijdjes erbij, is dat ook een optie?
Door *Axel*
#476306
Whaaaaaaaaaaaaa.... ik heb net meer als 200kg Duck besteld!!!! >:(
Ik kan hier niet aan kvv geraken (oostenrijk weet je wel) daarom wordt Duck hier gebracht (en kost een hoooooooooooop :o aan transport)

Ik ben nog steeds op zoek naar barf-produkten maar is gewoon zoooo moeilijk :-\ Ik snap het neit, ze zouden blij moeten zijn om er vanaf te komen. Heb het deze week dan ook nog eens erug druk, dus ik kan niet eventjes gaan rondrijden op zoek naar slachthuizen.
Visboeren zijn hier een uitgestorven ras denk ik ;D
Om effe een vb te geven: Ik kom vrij makkelijk aan lamsribben met vlees in de supermarkt... maar kost 6,90eu per kilo. Ik vind dit heel duur :o


Maar goed, alles voor de hond. Ga vandaag dan naar de supermarkt, lamsribben halen en een kip. En kippenonderdelen... daar is wel makkelijk aan te komen.

Ik hou jullie op de hoogte.
Denk net aan iets: ik zou beter een koelvriestransport barf-vlees en -bot en Mora-kroketten en bitterballen ed laten komen ipv Duck. ;D Mora is hier ook niet te verkrijgen :(
Man man man... waar ben ik toch gekropen ::)
Door Lizzy
#476316
Heb je al eens geprobeerd om een blikje sardientjes door de Duck te doen? De reden dat ik het vraag is omdat ik zo graag wil weten of hij het gewoon niet lekker vindt of dat hij 1500 gram eigenlijk teveel vindt. Ik denk dat als je een half blikje sardientjes er doorheen doet en hij het wel als een speer opeet, dat hij het misschien niet echt lekker vindt?
Door Donald
#476588
[quote="Lizzy"]

Annelies, is het mogelijk om anders eens af te wisselen met andere smaken Carnibest? Misschien vind hij het een beetje saai worden, alleen maar natuurvoer. Misschien dat hij de lam&rijst en kip&rijstmix ook lekker vindt en misschien vind hij het prettig als je eens afwisselt. En als dat ook niet lukt: dan moet je misschien toch ook gaan afwisselen met andere merken/overstappen op een ander merk. Je weet maar nooit of hij dat smakelijker vindt! Af en toe wat zelf samengestelde maaltijdjes erbij, is dat ook een optie?
[/quote]

Hallo, bedankt voor de tip. En Isabel, wat een toestand!!!!!! Ik zou overigens wel weer eens trek hebben in wat mora snacks maar wij hebben geen frituurpan grrr, zelfbescherming heet dat. :-X
Misschien moet ik weer eens aan een ander merk als deze lading op is. Ik heb denk ik nog voor een week. Maar eerlijk gezegd heeft Donald reeds drie merken geprobeerd, telkens voor een week of twee. Met de ontlasting geen enkel probleem gehad, ever, maar ik las op verschillende sites waaronder deze dat het eigenlijk beter is niet te vaak van voer te veranderen :-[ vandaar dat ik dacht, we gaan even doorbikkelen met CB... Maar eerlijkheid gebiedt mij te vertellen dat Donald alles in het begin met smaak eet ( zelfs droge brokjes heeft ie eerst gehad...), ook van de droge brokjes at ie elk merk ongeveer anderhalve week en dan leek ie er op uitgekeken. >:( Eigenlijk heb ik al een soort oplossing in mijn hoofd, een week Duck, een weekje CB, een weekje weer iets anders, of zou dit schadelijk zijn voor hem? En op zijn leeftijd? Maar het lijkt erop dat hij een lekkerbek is. Elke week krijgt hij een ei, naast elke week minimaal twee dagen barf.
Groetjes van Annelies
Door Lizzy
#476622
[quote="Donald"]
Eigenlijk heb ik al een soort oplossing in mijn hoofd, een week Duck, een weekje CB, een weekje weer iets anders, of zou dit schadelijk zijn voor hem? En op zijn leeftijd? Maar het lijkt erop dat hij een lekkerbek is. Elke week krijgt hij een ei, naast elke week minimaal twee dagen barf.
Groetjes van Annelies
[/quote]

Hoi Annelies, mijn honden krijgen iedere dag iets anders te eten! Op maandag kalkoen, op dinsdag rundvlees, op woensdag orgaan met vleesbot, op donderdag pens en vleesbot, op vrijdag vis (allemaal met groentes). Dus geloof me, zolang jouw hond het goed doet op allerlei verschillende merken: PRIMA! Helemaaaaal niet schadelijk, ook niet op zijn leeftijd! Mocht hij ooit problemen hebben gehad met zijn pancreas (ontstekingen): dan zou ik hem niet al te vet vlees voeren. Verder zie ik echt geen resticties!
Door Donald
#476625
Pfieuw, dan gaan we een variatie menu samenstellen!
Bedankt voor de snelle reactie. Het is zo naar om D niet met plezier te zien eten :(. Het is al zo´n slankerd. Heb laatst zijn schofthoogte gemeten, 62 cm mits ik het goed gemeten heb natuurlijk en dan weegt ie 27 kilo...Hij is nooit zwaarder dan 30 kg geweest maar toch. Op de ouwe dag een beetje meer vlees eraan graag! ( Alhoewel, als ze zeggen dat baasjes op hun hond gaan lijken?)
Door Nelly
#476635
Ook hier krijgen ze iedere dag iets anders, en ook nog kvv afgewisseld met zelf samengesteld. Maar ook met kvv alleen kun je al goed varieeren, er zijn zoveel merken en smaken!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door