Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door quincy4
#475119
Is het mogelijk dat katten allergisch zijn voor rijst. Dit zit namelijk in de Carnibest en vraag me af waarom.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Door Angelique
#475276
Over het waarom moet je bij de fabrikant zijn. En ja, katten kunnen allergisch zijn voor rijst.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#475344
Katten hebben ook niets aan rijst en het enige dat het dus inderdaad kan doen is een reactie veroorzaken. Ik zou het eens een tijdje met een barf menu proberen , kijken of dat beter gaat, om te proberen kun je bijvoorbeeld gebruik maken van menuutjes die op het forum staan.
Door quincy4
#475485
Zijn er ook merken KVV die helemaal geen rijst, tarwe etc in het voer doen. Ik heb net een aantal websites bekeken en merk dat er in veel voedingen rijst of tarwe wordt toegevoegd. Ik heb mijn kat nog maar kort op Carnibest , en weet dus nog niet hoe ie hier op reageert, maar zou dan idd iets moeten proberen waar helemaal geen rijst o.i.d. in zit.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#475504
quincy4 schreef: Zijn er ook merken KVV die helemaal geen rijst, tarwe etc in het voer doen. Ik heb net een aantal websites bekeken en merk dat er in veel voedingen rijst of tarwe wordt toegevoegd. Ik heb mijn kat nog maar kort op Carnibest , en weet dus nog niet hoe ie hier op reageert, maar zou dan idd iets moeten proberen waar helemaal geen rijst o.i.d. in zit.

De diabetes uitvoering van carnibest bevat dacht ik geen rijst.
Door tieneke
#475507
sylvia schreef: De diabetes uitvoering van carnibest bevat dacht ik geen rijst.
klopt.
Door quincy4
#476092
Dus die zou ik eventueel ook ff kunnen geven als ik het wil proberen, omdat het voor katten met diabetes is!.
ik wil voorlopig eerst de gewone variant proberen en kijken hoe die daar op reageert.

ps: Had mijn kat vandaag bandit gegeven de vis smaak en er zit me toch veel wortel in, ik weet niet of dit zo hoort, want me kat lust het ook niet.

Bedankt voor jullie antwoorden
Door judithj81
#478562
Ze doen er rijst bij omdat dit de werking van de darmen moet stimuleren ( voor de zekerheid dus).
Ik denk niet dat dieren gauw allergisch zijn voor rijst hoor.
gr.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#478748
judithj81 schreef: Ze doen er rijst bij omdat dit de werking van de darmen moet stimuleren ( voor de zekerheid dus).
Ik denk niet dat dieren gauw allergisch zijn voor rijst hoor.
gr.
Mijn katten krijgen nooit rijst of andere granen en hebben geen last van de darmen,die werken prima , ik denk eerder dat het is omdat het goedkoper is.
Door wil2
#479696
Geen van me beesten geef ik rijst of graan producten zie daar het nut niet van ;) :)
Door judithj81
#480818
Nee ik zie daar het nut ook niet van in ,maar dit werd mij verteld door mijn carnibest leverancier.
Dat ze er rijst bij doen om deze reden...
Door Elfy
#481299
Ik dacht dat er rijst en/of groenten aan toegevoegd worden omdat ze hier toch wel iets van nodig hebben? Als ze een prooidier zouden eten krijgen ze ook ongeveer 5 % granen/ plantaardige vezels binnen. Qua verhouding met brokken is dit al een wereld van verschil natuurlijk. Maar een vulmiddel vind ik ook erg reeel klinken... ::) ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#483869
Elfy schreef: Ik dacht dat er rijst en/of groenten aan toegevoegd worden omdat ze hier toch wel iets van nodig hebben? Als ze een prooidier zouden eten krijgen ze ook ongeveer 5 % granen/ plantaardige vezels binnen. Qua verhouding met brokken is dit al een wereld van verschil natuurlijk. Maar een vulmiddel vind ik ook erg reeel klinken... ::) ;D
de prooidieren die ze vangen hebben maar een heel kleine maag, daar zit inprincipe ook geen graan in omdat graan geen in de natuur voorkomend gewas is, dus zijn het meer groen en zaden , maar neem een muis, hoeveel zal daar in zitten. als ik kijk naar mijn katten laten ze zelfs het maagje en darmen van een muis het liefst liggen, en de maagvulling van tamme vogels willen ze ook niet (die granen gevoerd zijn).
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door