Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#475008
Saiko heeft zaterdagavond (wij waren toen weg) overgegeven en de was de hele nacht onrustig en bleef spugen. Ook hoorde ik zijn maagje/darmen rommelen en geluiden maken (hij had 's avonds voor het eerst hier smuldier gekregen en had daarvoor getraind). Zondag heeft hij wel weer 150 gram runderlever gegeten en 250 gram kippenpoten. Ook wat groenten en vis. Leek allemaal goed te gaan. Nu wilde hij vanmorgen niet zijn groenten en vis. Later geprobeerd om hem nog wat haring te geven, maar ook doet hij niet. Hij ruikt eraan en likt een beetje en draait zich dan om. Eet dus niet drinkt ook weinig. Heb geprobeerd om hem dan wat overgebleven spaghetti te geven (gewoon een paar slierten, vinden ze erg lekker ;)) maar ook daar had hij niet zo'n trek in. HIj pakte het aan en kauwde erop alsof hij pens at (zo lang deed hij over een paar slierten). Hij is wel levendig (hoewel minder dan anders). Maak me toch wel zorgen want zo begon het met Nitro ook......
Waar denken jullie aan? Moet wel zeggen dat ik hier nu drie zieke kinderen in huis heb (buikloop en hoofdpijn). Ik hjeb geen rare ontlasting gezien.
Door crutz
#475033
heb je al naar zn tandjes gekeken,
Borgir heeft dus donderdag en vrijdag totaal niet gegeten.....wilde niet......(zie ook topic dik oogje....etc hier in medisch.....) nu vreet hij gewoon weer.........dus echt last van zn bekkie gehad die dagen.....
Door herder_lover
#475035
ja zoiets dacht ik ook al, omdat hij moeite heeft met kauwen. Wat ik al schreef, over een sliertje spaghetti (gekookt he ;) ) doet hij superlang. Kan idd last van zijn tanden zijn, maar ik zie niets raars.....
Door crutz
#475037
herder_lover schreef: ja zoiets dacht ik ook al, omdat hij moeite heeft met kauwen. Wat ik al schreef, over een sliertje spaghetti (gekookt he ;) ) doet hij superlang. Kan idd last van zijn tanden zijn, maar ik zie niets raars.....
zag hier verder ook niets......alleen bij voelen aan zn voortandjes bleken ze los te zitten.......hij nam ook echt heel moeilijk koekjes aan en zo (heeft Sonja donderdag avond gezien)
maar hij heeft echt 2 a 3 dagen bijna niet gegeten (en ahv is toch niet moeilijk kauwen/weg te krijgen.....) en nu gaat t wel weer.....
Door herder_lover
#475038
ja maar gek is dan dat hij gister dus wel zijn kippenpoten at. Moet hij toch echt wel op kauwen... Maar goed, zou hij daar ook van hebben kunnen overgeven? En is dit niet al vroeg om te wisselen??? Nitro en Dara waren later...
Door herder_lover
#475040
weet niet, heb geen thermometer (ja een oording voor ons, maar wordt wat lastig) :-\
oren voelen goed aan, voeten ook. Ogen staan helder (als altijd). Bekkie kijken wat lastig :P
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#475057
Het lijkt mij ook wel heel erg vroeg voor wisselen.Dat is met 16 a 17 weken. Heeft hij wel normaal ontlasting? 1 van mijn DH's heeft ooit een verstopping gehad en moest geopereerd worden. ;) Was ook op die leeftijd.
Laatst gewijzigd door *Lia* op ma 23 jan 2006, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door crutz
#475079
herder_lover schreef: lijkt idd of voortanden (onder) een beetje los zitten.... Mijn andere honden zijn daar nooit ziek van geweest???
Borgir is ook onze eerste die daar ziek van is (geweest) en @ Unique, zowel Umi als Ace waren rond de 18 a 20 weken al volledig uitgewisseld....en begonnen ook rond de 12 wk al met wisselen.....
Door herder_lover
#475088
heb hem net een haring voorgehouden en die at hij op. Een tweede lukte niet. Een rauw eitje ging er ook in en ook een stukje (niet echt barf) kalfsleverpastei ;D.

Ach ben al blij als hij iets eet.....

en idd lijkt hij last te hebben van zijn tanden, want hij wilde zaterdag ook al niet bijten (ja wel de pakwerker, maar niet de mouw ;D )
Laatst gewijzigd door herder_lover op ma 23 jan 2006, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door herder_lover
#475988
maak me toch iets zorgen en ga vanmiddag toch even naar de DA.... Nitro begon ook zo, en dat wil ik uiteraard niet meer meemaken :-\

al is het alleen maar ter geruststelling.... :-[
Door herder_lover
#476154
ben naar de DA geweest. Hij heeft Saiko gecheckt. Hij heeft iets gegeten wat niet goed voor hem was. Wat, is natuurlijk niet te achterhalen :-[
Maargoed, ontlasting is bekeken en gecontroleerd. Zaten veel bacterien in die er niet in horen en het stonk behoorlijk. Hij was minder ziek dan dat de DA zou verwachten gezien de ontlasting.... Maargoed, toch een AB kuurtje voor een week. Moet iets eten met de AB maar verder rustig aan doen. Geven wat hij wel wil eten.... tjsa, dat is niet veel. Hij heeft vandaag nog wel een stukje rundertong op en wat vers vlees. Vanavond nog maar eens wat proberen met de AB. Over 3 dagen moet hij zich weer goed voelen en levendig zijn.... :-\

afwachten....
Door Jolly
#476162
heeft saiko misschien een hagedisje op?
of kan dat bij jullie niet?
Peters oom woont op Bonaire en zijn spikkel en ander hondje, pakken daar regelmatige een hagedisje :-\
Door herder_lover
#476180
ja zou kunnen, of een rat, een luguaan ofzo.... maar ik heb er niets van terug gevonden en hij is meestal wel in de buurt. Maar het zou kunnen. Maar op zich hoeft dat geen probleem te zijn (behalve als die ziek was).
Kan ook zijn dat hij gegist fruit heeft gegeten met beestjes. De buren hebben mangobomen en vijgenbomen en daarvan valt regelmatig iets bij ons in de tuin. Kan zijn dat daar iets niet goed meer van was... Ach we komen het nooit te weten, als hij maar weer lekker opknapt ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door