Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Floortje
#474789
nou, hier 'ie dan
dit menu heb ik samengesteld met dingen waar ik makkelijk aan kan komen. ik ben superslecht in rekenen, dus ik heb ook wel wat gegokt. ook heb ik de hoeveelheden naar boven afgerond, omdat Fribbel eerder afvalt dan aankomt. Fribbel weegt +/- 21 kg (mag wel wat bij)

het menu is voor 2 weken.
ma- 600 gr kip
di- 500 gr lamsribben, 100 gr orgaan
wo- 300 gr geitenvlees, ei, kopje biogarde, 200 gr fyto
do- 300 gr vis, 250 gr lamspens
vr- 200 gr kip, 200 gr groente, ei, 200 gr runderkopvlees
za- 500 gr geitenribben, 100 gr orgaan 100 gr fyto
zo- 400 gr geitenvlees, ei

ma- 500 gr lamsribben, 200 gr orgaan
di- 300 gr vis, 200 gr runderkopvlees
wo- 600 gr kip, kopje biogarde
do- 500 gr runderpens, ei
vr- 300 gr geitenvlees, 200 gr geitenrib, 100 gr orgaan
za- 400 gr kip, kop biogarde
zo- 300 gr geitenrib, 200 gr fyto, 200 gr groente

ik heb werkelijk geen idee hoe ik die 8,5 kilo (dat had ik uitgerekend, is dat uberhaupt goed?) over 14 dagen moet verspreiden.

graag jullie commentaar
Door Lizzy
#474798
Ik heb de percentages voor je berekend en kom op:

47,8% vleesbot
22,2% vlees
15% orgaanvlees
10,5% diversen (ei, fytomix, yoghurt)
4,4% groentes

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik niet weet wat je bedoelt met "kip". Is dat louter kippenvlees of is dat vleesbot? Ik heb het nu onder vleesbot gerekend.

Je afwisseling lijkt me dik in orde. Je voert stuk of 5 diersoorten, dus da's ook prima. Nou weet ik niet wat 'orgaan' betekent? Voer je verschillende soorten orgaanvlees van verschillende diersoorten? Ook lever enzo?
Door Floortje
#474812
bedankt voor je reactie.

de kip is 1200gr hele kip en 600gr vleugels/poten/ruggen/vellen.

orgaan bestaat uit kip:lever/hart/maag, runderhart en schaap/geit testikels. nier kan ik niet aan komen, moet dat erbij?

fyto had ik zelf bij de groente gerekend, maar dat hoort dus bij diversen?
Door Lizzy
#474819
[quote="Floortje"]
bedankt voor je reactie.

de kip is 1200gr hele kip en 600gr vleugels/poten/ruggen/vellen.

orgaan bestaat uit kip:lever/hart/maag, runderhart en schaap/geit testikels. nier kan ik niet aan komen, moet dat erbij?

fyto had ik zelf bij de groente gerekend, maar dat hoort dus bij diversen?
[/quote]

OK, nou, dan staat de kip dus goed bij vleesbot. Ik denk dat je afwisseling in je orgaanpakket ook prima is hoor! Kip, rund, schaap en geit? Nou, dat lijkt me ruim voldoende! Mocht je een keer lamslever of lamsnieren of geitenlever/nier kunnen scoren: dan zou ik ze meenemen, dat wel :D!

Tja.... Ik vind het moeilijk waar je de Fyto bij moet rekenen. Sec is het geen groente maar ongeboren mest. En het hangt er natuurlijk erg vanaf wat het lam gegeten heeft. Maar ja, tis wel groen ;D. Ik denk dat het op zich niet zoveel uit maakt waar je het onder rekent. Als je het onder groente laat vallen, dan kom je op 10% groente uit en 5% diversen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door