Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door andres
#473941
We zijn nu 4 weken bezig met KVV (Carnibest Lam) aan Joey te geven. Hij heeft nog niet zijn oude energie terug en ook nog steeds veel jeukende korstige plekken op zijn lijfje, verliest aardig wat haar (maandag wordt hij getrimd) en is onrustig, krabt en bijt zich veel. Sommige grote plekken zijn inmiddels genezen, de huid heeft daar een normale kleur maar ze komen dan op andere plaatsen weer terug. Wel hebben we de indruk dat het qua hoeveelheid wat minder aan het worden zijn. Hij vindt het verse voer trouwens wel ontzettend lekker!!
Laatst gewijzigd door andres op za 21 jan 2006, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#473976
Het is moeilijk om daar wat over te zeggen. Sommige honden ontgiften nagenoeg niet, en bij sommige duurt het heel erg lang.

Geef je ook chlorella? Dat zou misschien kunnn ondersteunen. Het heeft een ontgiftende werking, en er zitten veel vitaminen in. Ik neem het zelf ook als ik 'er door' zit, heb dan eerst een paar dagen hoofdpijn maar daarna bruis ik van de energie.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#473993
Je zou om het ontgiften te versnellen ook een groene leem kuur kunnen geven om de binnenkant schoon te maken.
Door andres
#474003
Dat van die groene leem kennen we, zijn we mee gestart en hebben het 2 weken volgehouden. Hij reageerde er erg heftig op en op advies van Tannetje zijn we ermee gestopt.
Chlorella ken ik niet, wat is dat?
Door Lizzy
#474030
Chlorella is een algje. Het werkt zachter qua ontgiften als groene leem. Het geeft ook energie en het bevat vitamines, mineralen, vetzuren, chlorofyl, etc.

Op deze site is er veel info te vinden over chlorella (en ik heb geen aandelen ;)): http://www.chlorella-alg.com/

Overigens: als dit blijft, dan ik zelf toch ook eens een ander merk proberen of zelf gaan samenstellen. Gewoon om even zeker te zijn dat het niet een reactie op dit voer is.
Door andres
#474091
Lizzy schreef: Chlorella is een algje. Het werkt zachter qua ontgiften als groene leem. Het geeft ook energie en het bevat vitamines, mineralen, vetzuren, chlorofyl, etc.

Op deze site is er veel info te vinden over chlorella (en ik heb geen aandelen ;)): http://www.chlorella-alg.com/

Overigens: als dit blijft, dan ik zelf toch ook eens een ander merk proberen of zelf gaan samenstellen. Gewoon om even zeker te zijn dat het niet een reactie op dit voer is.

Dank voor je reactie Lizzy. In het begin heeft hij een paar weken Bandit gehad en de reactie was hetzelfde.
Door Lizzy
#474097
Als ik je history terug lees, begrijp ik het dan goed dat je hond huid en darmproblemen had (op brokken), je over bent gestapt op vers, de darmproblemen wel verbeterd zijn maar de huidproblemen niet? En daar is een 'energie-probleem' bij gekomen sinds de overschakeling? Is dat een beetje een korte samenvatting?

En nog een andere vraag: is zelf samenstellen een optie voor je?
Door andres
#474110
beter had ik het zelf niet kunnen samenvatten. en over barfen, ja dat is zeker een optie. wij zijn op kkv over gestapt om eerst maar eens te kijken hoe Joey zou reageren.
Door Lizzy
#474163
Ik denk dat de sloomheid een reactie is op de verse voeding. Ontgiften dus. Hij heeft jarenlang rommel binnen gekregen en nu moet zijn lichaampje ineens overschakelen op echt voer. En dat kan wel eens gepaard gaan met sloomheid, ooguitvloeiingen en zich gewoon algeheel akelig voelen. Op zich moet dat wel op redelijke termijn verbeteren. Ik denk dat je binnen een maandje wel verbetering kan verwachten. Ter ondersteuning zou je hem chlorella kunnen geven.

De huidproblemen: tja, die kunnen natuurlijk overal door veroorzaakt worden. Hoeft niet persee aan de voeding te liggen en het kan dus zijn dat er geen 100% verbetering optreedt door goede voeding alleen.

Wat je wel zou kunnen proberen is om over te stappen op zelf samengestelde voeding. Want, hoe leuk het ook is hoor, dat versvlees, je weet toch niet precies wat er in gaat. Bij zelf samenstellen weet je dat wel.

En ik zou dat dus zelf doen zonder enige toevoeging. En ik raad je af om graan te voeren. En voer dus ook geen rijst. Nul. Niks. Nada.

Ik zou hem langzaam overschakelen. Ja, wel direct over op zelf samengestelde voeding en geen versvlees meer, maar langzaam in de zin van het geven van vlees/groentesoorten.

Als het mijn hond was, dan begon ik met kippennekken, kippenvlees en kippenorganen en een simpele groentemix (zonder groentes uit de nachtschade-familie, dus geen tomaat, geen aardappel, geen aubergine). Ook zou ik zelf groentes geven waar niet teveel koolhydraat in zit. Dus even geen wortel, pompoen, bataat, etc. Dat kun je later wel gaan toevoegen, maar nu even niet. Als hij 2 weken op kip staat en het gaat relatief lekker, dan kun je beginnen met het toevoegen van de volgende vlees/vleesbot/orgaanvlees soort van het volgende dier. Maar 1 soort (en dus de botten, vlees en organen van geven). Twee weken later weer een nieuw vleessoort toevoegen. En zo verder.

Ik raad je aan om werkelijk niks erbij te geven. Geen visolie en vooral geen enkele andere olie. Gewoon niks. Ook geen zuivel. Alleen vlees, vleesbotten, orgaanvlees en een simpele groentemix (van bijv. courgette, andijvie en waterkers).

Ik raad je ook aan om een dagboekje bij te houden. Noteer wanneer je wat aan je hond gegeven hebt en bestudeer de reacties van het lichaam.

Goed, het uitbreiden van diersoorten zou ik langzaam doen tot je in totaal tenminste 5 verschillende diersoorten voert. Je kunt ook 1 keer per week vette vis zoals rauwe sardien, rauwe makreel of rauwe zalm voeren.

Terwijl je hier mee bezig bent moet je evalueren.... Met een beetje mazzel knappen de huidproblemen verder op. Als je pech hebt gebeurd dat niet. Je zou dan nog een totaal eliminatie-dieet kunnen proberen. Dat wil zeggen: je voert je hond dan vlees, vleesbotten en de organen van een dier dat hij nooit eerder gegeten heeft. Dus zorg dat je niet alle vleessoorten aan je hond gaat geven (in bovenstaande). Zorg dat je tenminste bijv. geen eend of geen geit gaat voeren. Deze vlees/vleesbot/orgaanvleessoort kun je dan nu gebruiken voor het eliminatie dieet. Je geeft je hond 6 tot 8 weken alleen dit vleessoort (en de botten en de organen dus) en geen groentes en verder ook niks.

Als de huidproblemen in deze 6 a 8 weken niet verbeteren.... dan weet je in ieder geval 100% zeker dat de huidproblemen niet met voeding te maken hebben. Je zou dan misschien toch verder moeten met bijv. homeopathie.
Door andres
#474262
Heel, heel veel dank voor je commentaar, prima! We gaan je advies opvolgen. Zoals je in de aanhef schrijft wijzen de reacties op ontgiftingsverschijnselen. Toen wij in het begin nog groene leem door het eten gaven, was het nog veel erger en dat wijst in de richting van ontgiften. Ik denk dat we maar even de tanden op elkaar moeten zetten en geduld moeten hebben. Volgens mij hebben wij het er nog moeilijker mee dan onze hond. Gevoelsmatig lijkt het ons verstandig om nog even met CB door te gaan zeg maar 2/3 weken tenzij de toestand slechter wordt. Als het beter gaat dan ligt het niet aan het voer en dan gaan we voorzichtig en volgens jouw advies aan het barfen. Zo niet dan gaan we ook barfen en proberen met behulp van een dagboek en eliminatie-dieet achter de oorzaak te komen. Als dat niet werkt dan gaan we met homeopathie aan de gang. Maar er doorheen slepen zullen we hem.
Door ikke
#475326
even het volgende.
Onze hond heeft sinds vorig jaar mei dezelfde problemen als jou hond.
Jeuk, korsten over z'n gehele lichaam en wij waren inmiddels radeloos want er was niets wat hielp.
Had aan onze dierenarts inmiddels een verwijziging gevraagd voor een dermatoloog in een tweedelijnskliniek.
De hond kon niet meer gekamt worden van de korsten en we stonden op punt hem kaal te scheren zodat we de wonden konden behandelen.
Ik moest vorige week even tanken en sprak met de mevrouw van het tankstation en het gesprek ging natuurlijk over honden.
Ik vertelde van onze problemen en wat bleek haar hond had een aantal jaren geleden hetzelfde gehad.
Zij heeft hem toen van DR.VOGEL VIOLA TRICOLOR gegeven en de jeuk en korsten waren na een paar weken verdwenen.
Aangezien je op een bepaald moment bereid bent om alles te proberen heb ik dit ook direct gekocht en heb het aan onze hond gegeven.
Tot mijn grote verbazing werkt dit spul perfect en de hond is nu een week later jeuk en korst vrij en er komen ook geen nieuwe plekken meer bij.
Er hoeft geen dermatoloog meer aan te pas komen want het is (hoe ongelofelijk het ook klinkt) over z'n huid is mooi glad zonder korsten.
Ik heb nu een half flesje gebruikt en ga er nog voor de zekerheid een poosje mee door.
Ik raad je aan het eens te proberen het heeft hier fantastisch gewerkt.
Door andres
#475737
Anna2 schreef: even het volgende.
Onze hond heeft sinds vorig jaar mei dezelfde problemen als jou hond.
Jeuk, korsten over z'n gehele lichaam en wij waren inmiddels radeloos want er was niets wat hielp.
Had aan onze dierenarts inmiddels een verwijziging gevraagd voor een dermatoloog in een tweedelijnskliniek.
De hond kon niet meer gekamt worden van de korsten en we stonden op punt hem kaal te scheren zodat we de wonden konden behandelen.
Ik moest vorige week even tanken en sprak met de mevrouw van het tankstation en het gesprek ging natuurlijk over honden.
Ik vertelde van onze problemen en wat bleek haar hond had een aantal jaren geleden hetzelfde gehad.
Zij heeft hem toen van DR.VOGEL VIOLA TRICOLOR gegeven en de jeuk en korsten waren na een paar weken verdwenen.
Aangezien je op een bepaald moment bereid bent om alles te proberen heb ik dit ook direct gekocht en heb het aan onze hond gegeven.
Tot mijn grote verbazing werkt dit spul perfect en de hond is nu een week later jeuk en korst vrij en er komen ook geen nieuwe plekken meer bij.
Er hoeft geen dermatoloog meer aan te pas komen want het is (hoe ongelofelijk het ook klinkt) over z'n huid is mooi glad zonder korsten.
Ik heb nu een half flesje gebruikt en ga er nog voor de zekerheid een poosje mee door.
Ik raad je aan het eens te proberen het heeft hier fantastisch gewerkt.
Geweldig voor jullie!! Wij gaan vandaag meteen een flesje halen en het uitproberen. Hoeveel geven jullie hem ervan?
Verder is Joey gisteren getrimd, hij is de helft dunner geworden en al dat losse haar heeft hem ook veel jeuk bezorgd volgens de trimster!
Door ikke
#475907
Onze hond is een bouvier van 47 kg. en wij geven hem 3 maal daags 20 druppels een half uur voor het eten in een schone bek.
Dit kun je makkelijk met een injectiespuitje (zonder naald) in de wangzak laten lopen.
Hoop dat jullie net zo veel succes hebben als wij.
Door andres
#476536
We gaan vandaag beginnen met de tricolor druppeltjes en zijn heel benieuwd of het ook bij Joey werkt. Wij houden jullie op de hoogte
Door andres
#478474
andres schreef: We gaan vandaag beginnen met de tricolor druppeltjes en zijn heel benieuwd of het ook bij Joey werkt. Wij houden jullie op de hoogte
Zijn nu een paar dagen verder. Voor we met de druppels begonnen zagen we een verbetering, plekken minder rood en hij krabde zich een stuk minder, ook keek hij weer fier uit zijn ogen. Met de druppels verergerden de klachten, plekken vuurrood en veel jeuk.
In de bijsluiter stond dat de klachten kunnen verergeren, en dat je dan even moest stoppen. Dat hebben we gedaan en wachten nu maar even af. Hij heeft wel veel meer energie gekregen, gaat graag uit dus dat gaat de goede kant op!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door