Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#473350
Hoi Allemaal,

Zijn er onder jullie mensen die bekend zijn met het verschijnsel dat een hond agressiever werd na het invoeren van versvlees ipv brok?

Wij hebben nu een klant die sinds vorige week versvlees voert 50/50 met de Royal canin brok.
(net nieuwe zak gekocht en willen deze toch opmaken en niet weggooien)

Hond, Beagle, 2 jr, is na drie dagen kvv gaan happen naar de kinderen en luisterd stukken minder.
Ontlasting is stuk beter en veel minder en de hond is ook tevredener als ze vlees gehad heeft.

Erwin en ik hebben onze bedenkingen met deze brok.
Eigenaar vindt de negatieve verandering niet leuk. Gelukkig is ze naar ons toegekomen en we gaan het samen met haar, de aankomende tijd uitzoeken.

Veterinair is er zo weinig bekend en beschreven.

Alle hulp en info van jullie kant is dus welkom!!!!!

Wij houden jullie op de hoogte.

Groeten,
Edith
#473352
op welk moment is de hond gaan happen? ik weet van mijn hond (die grote) dat ik bij brokken gewoon zijn bak kon weg pakken en daar dingen mee kon doen, maar toen hij kvv kreeg werd hij daar ineens wat feller op.
Dit vond hij gewoon beduidend lekkerder, dus ging hij het verdedigen.

Verder heb ik zelf nog niemand terug gehad dat de hond agressief zou zijn geworden door kvv.
#473353
Goh, en wij maken er altijd grapjes over :o :o

Volgens mij niemand hier, ik iig absoluut niet, maar het is een bekend ouwe-wijvenpraatje dat honden van vlees agressief zouden worden.
De combi brok-vers is over het algemeen niet echt fijn voor de ingewanden van de hond, brokken (granen=koolhydraten) verteren anders dan vlees, en dat kan problemen geven. Als je al vers en brok combineert dan iig niet in dezelfde maaltijd en liefst ook niet op dezelfde dag. Dus wel bv een dag vers, volgende dag brok, enz. Maar nog veel beter is weg met de brok, je maakt het de hond er alleen maar moeilijker mee.

Wat ik me trouwens wel zou kunnen voorstellen is dat de hond z'n kvv errug lekker vindt en dus de kinderen uit de buurt gaat houden. En niet luisteren ... tja, da's toch een beetje het handelsmerk van de beagle (sorry beaglefans). Mijn eerste gedachte zou zijn dat het een toevallige samenloop is en geen causaal verband met de kvv.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op za 21 jan 2006, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
#473357
Ik heb nog nooit gehoord dat een hond agressief is geworden van versvlees.
Waar ik me wel iets bij kan voorstellen is dat dit kind misschien zijn voerbak wilde pakken of er in de buurt kwam en hij het als een bedreiging zag. Als hij natuurlijk altijd die meuk heeft moeten eten en nu eindelijk normaal voer krijgt zou hij wel gestrest kunnen raken als hij tijdens het eten het idee heeft dat zijn bak vlees gevaar loopt. Als dat het geval is dan vind ik dat eerlijk gezegd normaal gedrag. Mijn honden hebben nog nooit iets gedaan maar ik wil mijn dochter niet tussen de honden als ik aan het voeren ben.

Maar als hij nu zomaar ineens een kind bijt zo maar uit het niets dan denk ik eerder dat of dat kind iets gedaan heeft of dat de hond eerder ook al niet jofel was.
#473364
Kan het niet zo zijn dat het beestje ergens last van heeft, zich niet lekker voelt of pijn heeft ?
Die mensen kunnen zich misschien ook afvragen of er iets tussen de kinderen en de hond is voorgevallen wat voor de hond geen toffe ervaring was...
Ik noem zo maar wat op hoor...ik kan me niet voorstellen dat een hond zomaar van de één op de andere dag kinderen gaat bijten omdat tie KVV krijgt..
#473373
[quote="Truus"]
Het is een gedragsprobleem. Een bescherming van z'n eten en ik zou het eens voorleggen op dit forum:

http://www.hondengedragsforum.nl/

Overigens kan ons kleinkindje er gewoon op de hurken bij zitten. Al vanaf pup afaan hebben wij de honden geleerd dat we aan de bak mogen komen maar deze hond zal helemaal verzot zijn op dit lekkere hapje.
Succes.
[/quote]

Een hond blijft een hond, mijn honden hebben ook nog nooit iets gedaan, ik kan zo mijn hand in de bak doen geen probleem toch wil ik beslist geen kinderen bij de bak.
Kinderen zijn ranglageren en een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik vind kinderen bij etende honden vragen om ellende.
#473380
[quote="Truus"]
Het is een gedragsprobleem. Een bescherming van z'n eten en ik zou het eens voorleggen op dit forum:

http://www.hondengedragsforum.nl/

Overigens kan ons kleinkindje er gewoon op de hurken bij zitten. Al vanaf pup afaan hebben wij de honden geleerd dat we aan de bak mogen komen maar deze hond zal helemaal verzot zijn op dit lekkere hapje.
Succes.
[/quote]

Juist ik wilde al zeggen, ze worden niet agressiever DOOR dat vlees, maar wel beschermend om het vlees, omdat ze het zo lekker vinden.
Agressie door vlees geloof ik niet in.
#473382
[quote="sylvia"]
Een hond blijft een hond, mijn honden hebben ook nog nooit iets gedaan, ik kan zo mijn hand in de bak doen geen probleem toch wil ik beslist geen kinderen bij de bak.
Kinderen zijn ranglageren en een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik vind kinderen bij etende honden vragen om ellende.
[/quote]
Ik blijf erbij en ze mag er niet aankomen hoor. Zo leer ik van beide kanten hoe ze ermee omgaan. Timo zou het niks uitmakken maar Mila is echt eentje die ik in de gaten hou. Ik weet wat ik doe ;)
#473391
[quote="Truus"]
Ik blijf erbij en ze mag er niet aankomen hoor. Zo leer ik van beide kanten hoe ze ermee omgaan. Timo zou het niks uitmakken maar Mila is echt eentje die ik in de gaten hou. Ik weet wat ik doe ;)
[/quote]

Maar stel jij staat er bij op te letten Mila zegt hap zo in één keer hoe voorkom jij dat, want geloof me jij bent niet sneller dan die hap,. ook al weet je wat je doet.
Ik zie ook het nut er niet zo van in wat een kind naast de bak hondenvoer moet doen. Ik vind het belangrijk dat je als baas van de hond eten kunt afpakken voor het geval ze iets te pakken hebben wat gevaarlijk is. Verder vind ik dat je een hond met rust moet laten met eten. Ik zou er ook niet vrolijk van worden als er iemand of steeds aan mijn eten zit of er naar gaat zitten staren.

Maar ik geloof dat we topic zo zitten te verstieren, dit is een hele andere discussie.
#473419
mits de omschreven agressie allen met het eten te maken heb (dat heb jij namelijk niet precies zo omschreven, maar is maar een aanname) , dan ben ik het helemaal met de andere schrijvers eens, als het hond niet meer luistert, dan mag ik hopen dat het alleen gaat om het loslaten van eten (KVV) of zo iets, anders heeft het niet luisteren en agressie echt helemaal niets met eten te maken, en moet er toch gekeken worden wat er nou wel speelt.
Mischien toch iets voor de hondengedragsforum dan.
#473423
Ik heb het niet goed beschreven.

Hond hapt niet tijdens het eten maar is naar de kinderen gaan happen gewoon overdag. De hond is agressief aan het worden.

Het kan natuurlijk ook een andere reden hebben maar het is nu wel ontstaan drie dagen na de overgang op versvlees.

Eigenaar is heel nuchter en reëel, gaat ook meewerken om dit gedrag te achterhalen.

De hond gaat nu weer een week op de brok zonder vlees.
Daarna gaat de hond een week op alleen maar versvlees.
We gaan dan monitoren of het gedrag van de hond gaat veranderen. We houden goed contact met de eigenaar.

Erwin heeft een vermoeden wat het misschien kan zijn. Wij willen (en gelukkig ook de eigenaar! ;D) gaan testen of dit het is.
Erwin is de afgelopen weken in brokvoeding gedoken en we zijn nog meer geschokt dan we al waren.

Alvast bedankt dat jullie hierover meedenken :)

groeten Edith
#473508
Ik ben wel benieuwd naar de bevindingen van Erwin over brokvoeding (waar jullie zo door geschokt waren).

Worden de klachten ADHD kinderen ook niet eerst erger voordat het minder wordt, als je ze van een dieet vol troep (suiker en antioxidanten, kleurstoffen, etc) op een natuurlijk/gezond dieet zet? Was bij mijn candida-dieet in ieder geval wel degelijk het geval!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door