Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door webster
#472281
Wie kan mij vertellen of honden ook last kunnen krijgen van een soort griepvirus. De jongste hond heeft vandaag 3 x vreselijk overgegeven,je kon precies zijn onverteerde eten van de avond en ochtend herkennen.
Ik ben natuurlijk toch even naar de DA geweest om dat ik bang was voor een verstopping van de overgang van maag naar darmen,deze vond de buik niet gevoelig maar heeft op mijn verzoek toch een foto genomen.
Hierop was niks te zien dat de boel zou blokkeren,hij houdt het op een virus.De oudste heeft ook 3 x overgegeven alleen slijm en gal.Normaal zijn ze altijd met elkaar bezig maar liggen nu in een soort narcose tegen elkaar aan te snurken en vragen niet eens om eten.Zeer ongebruikelijk.Zijn er nog meer mensen met zieke honden. ???
Door Sas
#472595
Hier nog twee :-\ :-\
Spugen, rode prutogen, diarree :P :P
Maar verder gelukkig wel levendig. Ik heb ze pompoen (gekookt in bouillon) gegeven en dat bleef erin! :D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#473119
hmm hier gelukkig niet,
maar eh de leonberger van schoonmoeder heeft vandaag aan het infuus gelegen.......
Ze woont in zeeland en er waren vandaag daar 6 honden in de praktijk die aan het infuus moesten, allemaal met griepverschijnselen (spuitpoep en overgeven + bloed) met uitdroging...
We wisten ook niet wat we hoorden hoor.
Volgens da een zeer agressief virus. Haar hond dronk ook niet meer en als ie dronk kwam het er meteen weer uit. Eten doet ie helemaal niet
Ook zo'n 40,7 koorts.
DA was vanavond nog langs geweest en gaat morgen vroeg weer langs. Hij had dus thuis nog een 2e infuus gehad en heeft natuurlijk al AB gehad. Het gaat nu wel weer een beetje beter als vanmorgen.
Maar toch, wel een verontrustend bericht.
Laatst gewijzigd door Kaio op vr 20 jan 2006, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
#473284
hier ook op de hondenclub
5 honden
en bij mij thuis alleen boy 1 dag spugen 1 dag aan de race
en toen was het over
hoezo goede weerstand??
want de anderen konden naar de d.a.
die eten.........................
jawel
brokkies.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#473384
Ik merk hier ook altijd dat wij elkaar aansteken met griepjes, heb ik het dan zijn mijn honden ook snel niet lekker of andersom , dus niet alleen kunnen ze zelf griepvirussen krijgen ze delen ook griepsoorten met de mens.
Door webster
#473417
Het gaat vandaag gelukkig een stuk beter ze zijn weer wat levendiger en hebben voorzichtig wat gekookte kipfilet gegeten.Een injectie primperid en een dosis finidiar lijkt voldoende zijn werk te doen.Bedankt allemaal voor jullie ervaringen.
Door webster
#474393
na 3 dagen gekookte kip nog steeds diaree het spuit er uit maar alleen als hij mee naar buiten gaat tussentijds heeft hij geen aandrang. De da adviseerde natuurlijk dieetbrokken ,maar hier heb ik natuurlijk geen zin in. Normaal doe ik deels kvv en deels barf wat moet ik nu geven ,gekookte bibi of gewoon rauw geven met gekookt water er over ,Wie helpt :-[ :-[ :-[
Gebruikersavatar
Door sylvia
#474435
webster schreef: na 3 dagen gekookte kip nog steeds diaree het spuit er uit maar alleen als hij mee naar buiten gaat tussentijds heeft hij geen aandrang. De da adviseerde natuurlijk dieetbrokken ,maar hier heb ik natuurlijk geen zin in. Normaal doe ik deels kvv en deels barf wat moet ik nu geven ,gekookte bibi of gewoon rauw geven met gekookt water er over ,Wie helpt :-[ :-[ :-[
Heb je al okugest gegeven en ik zou eens even twee dagen vasten, gewoon helemaal niets geven zodat de boel even tot rust komt, ik zou dan wel zorgen dat er voldoende vocht binnen komt ( rijstewater)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door