Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ilse
#473317
Hoi allemaal,

Hopelijk kunne jullie mij helpen, mijn teefje is van de week voor het eerst bevallen en gisteren merkte ikk dat haar oogleden en lippen behoorlijk waren opgezwollen. Ze heeft enorme jeuk en krapt zich helemaal gek. Ik ben toen gestopt met de homeopatische middeltjes die haar baarmoeder helpen te reinigen en ze kreeg toen Carnibest en alleen water. Gisterenavond was al beduidend minder en ze heeft vanacht zelfs niet eens gekrapt. Dus ik dacht dat ligt aan die homeopatische middeltjes.

Vanochtend kreeg ze weer Carnibest en nu is ze weer opgezwollen, niet zo erg als gisterenavond (omdat ze toen al 3 voedingen heeft gehad denk ik)

Tja wat moet ik nu doen? Ik denk dat ik ga experimenteren met een ander merk. De pups groeien goed en daar is niks mee aan de hand.

Hebben jullie nog tips voor mij????
Alvast hartelijk dank.

Groetjes van Ilse
Door Lizzy
#473321
Hoi Ilse, allereerst gefeliciteerd met de geboorte van de puppies!

Eet ze al langer Carnibest? Het lijkt me wat vreemd dat ze daar nu eens een reactie van zou krijgen.... Is er niet iets anders als anders? (ander wasmiddel waarmee je kleedjes gewassen hebt ofzo. Iets in die geest).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#473325
Ik zou in dit geval inderdaad even wat anders voeren, als ze er zo heftig op reageerd, zou je denken dat je met 1 á 2 dagen wel verschil moet kunnen zien.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#473374
Ben je haar pas CB gaan voeren na haar bevalling , zo ,ja wat voerde je daarvoor dan? Krijgt ze soms antibiotica?
Laatst gewijzigd door sylvia op za 21 jan 2006, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#473376
Hoi Ilse, gefeliciteerd met je pups :D. Wat zijn het en hoeveel?
Die jeuk is minder, at ze al langer Carnibest?
Door Ilse
#473383
[quote="Lizzy"]
Hoi Ilse, allereerst gefeliciteerd met de geboorte van de puppies!

Eet ze al langer Carnibest? Het lijkt me wat vreemd dat ze daar nu eens een reactie van zou krijgen.... Is er niet iets anders als anders? (ander wasmiddel waarmee je kleedjes gewassen hebt ofzo. Iets in die geest).

Hoi Lizzy,

Dank je wel voor je felicitatie!!
Ze krijgt al heelhaar leven carnibest en daar nooit problemen mee gehad. Ja aan de wasmiddel heb ik ook gedacht, maar daar ben ik niet in veranderd.
Vanmorgen was het weg die zwelling. En een uur na de carnibest maaltijd is het weer opgezwollen. Ik ben net naar Belgie gereden voor Duck ( is wel heel goedkoop daar hoor 27 euro voor 1 doos) Ik kom net thuis is de zwelling weer weg. Ik ga nu haar in de gaten houden want ze heeft net Duck gekregen, kijken hoe ze daar op reageerd.
Ik vind het maar heel vreemd.

Bedankt voor je reaktie, ik hou jullie op de hoogte!!

Groetjes van Ilse
[/quote]
Door Ilse
#473386
[quote="sylvia"]
Ben je haar pas CB gaan voeren na haar bevalling , zo ,ja wat voerde je daarvoor dan? Krijgt ze soms antibiotica?
[/quote]

Nee ze heeft altijd al carnibest gekregen en ook barf en pens enzo maar altijd als hoofdmaaltijd carnibest.
Ze heeft geen antibiotica helemaal niks. Ik gaf haar wel na de bevalling homeopatische middeltjes, maar daar heeft door die zwelling van gisteren niks van gehad, omdat ik wilde kijken waar ze nu zo sterkt op reageerd.

Groetjes van Ilse
Door Ilse
#473388
[quote="Truus"]
Hoi Ilse, gefeliciteerd met je pups :D. Wat zijn het en hoeveel?
Die jeuk is minder, at ze al langer Carnibest?
[/quote]

Hoi Truus,

Dank je wel. Het was een hele zware bevalling van 10 uur. Het eerste is dood geboren een teefje. Het is waarschijnlijk in het geboortekanaal gestorven. Daarna kreeg ze nog 2 zwarte reutjes en 2 zwarte teefjes en als toegift kwam er nog een black and tan teef.

Groetjes van Ilse
Door Ilse
#473390
[quote="Angelique"]
Ik zou in dit geval inderdaad even wat anders voeren, als ze er zo heftig op reageerd, zou je denken dat je met 1 á 2 dagen wel verschil moet kunnen zien.

[/quote]

Hoi ,

Ik ga nu Duck proberen en kijken hoe dat gaat. Vreemd he?

Groetjes van Ilse
Gebruikersavatar
Door sylvia
#473395
[quote="Ilse"]
Nee ze heeft altijd al carnibest gekregen en ook barf en pens enzo maar altijd als hoofdmaaltijd carnibest.
Ze heeft geen antibiotica helemaal niks. Ik gaf haar wel na de bevalling homeopatische middeltjes, maar daar heeft door die zwelling van gisteren niks van gehad, omdat ik wilde kijken waar ze nu zo sterkt op reageerd.

Groetjes van Ilse
[/quote]

Ik denk dan niet dat het de cb is (of de samenstelling moet veranderd zijn , bel Corinne daar even over) Als ze dat altijd heeft gegeten wordt ze er door een bevalling niet ineens allergisch voor.
Welke homeopatische middelen heb je gegeven, waar heb je de kist mee schoongemaakt, gebruik je het zelfde merk waspoeder en wasverzachter als waar haar kleedjes anders ook mee gewassen worden. Heb je haar geen andere dingen te eten gegeven om haar wat energie te geven?


(en van harte met de pupsels :D wil je er één zelf houden?)
Door Ilse
#473407
[quote="sylvia"]
Ik denk dan niet dat het de cb is (of de samenstelling moet veranderd zijn , bel Corinne daar even over) Als ze dat altijd heeft gegeten wordt ze er door een bevalling niet ineens allergisch voor.
Welke homeopatische middelen heb je gegeven, waar heb je de kist mee schoongemaakt, gebruik je het zelfde merk waspoeder en wasverzachter als waar haar kleedjes anders ook mee gewassen worden. Heb je haar geen andere dingen te eten gegeven om haar wat energie te geven?


(en van harte met de pupsels :D wil je er één zelf houden?)
[/quote]


Ik denk dat ik Corrine maar even ga bellen. Nee hetzelfde wasmiddel ik gebruik voor de puppybedden geen wasverzachter. De kist maak ik schoon met groene zeep. En verder kreeg ze alleen water en carnibest. Ze kreeg ook uterovetsem van VSM voor de baarmoeder en die heeft ze donderdagavond voor het laatst gehad. En omdat ze vrijdag zo opgezwollen was heb ik het haar niet meer gegeven om ze uit te testen wat het is. Ze krijgt ook geen andere dingen zoals hondekoekjes en oppepmiddelen.

Ze heeftnet een half uur geleden duck gekregen en er is nu niks te zien, terwijl dat wel zo was naar de carnibest. Ik ga nu eerst maar even bellen, ik kom zo terug.

Groetjes van Ilse
Gebruikersavatar
Door sylvia
#473409
Dat zou dan een beetje de enige verklaring zijn, dat er iets anders dan normaal in de CB zit. Andere olie ofzo.
Door Ilse
#473416
Ik heb net Corinne gebeld, maar zij wist het ook niet. Er is niks veranderd in cb en ze had dit nog nooit gehoord. Zeker omdat mijn teefje dit heel haar leven al krijgt. Ze dacht misschien dat de natuur wat vet is. Ik heb nog een rol eend liggen en die ga ik maandag eens proberen op haar advies. Want als ik dat vandaag of morgen zou doen kun je het nog niet echt controleren.

Zou het dan misschien niet hormonaal zijn? Ik sta echt voor een raadsel.

En sylvia, ik had afgesproken met mijn man dat er voorlopig geen pupje meer zal blijven omdat we nu wel genoeg honden hebben, maar ja nu zomaar een black and tan teef, terwijl je die helemaal niet verwacht omdat we niet wisten of dat in vaderslijn ook zou zitten. Ik beslis wel als de pups zo 7 weken zijn hihi ::)

Groetjes van Ilse
Door Ilse
#473434
Noi het is nu inmiddels bijna anderhalf uur geleden na haar laatste maaltijd duch en er is niks te zien ::)
Ze krapt niet haar oogleden en wangen zijn normaal.
Tja ik weet het niet hoor, ze krijgt straks maar weer duck en dan kijk ik wel.
Allemaal bedankt voor het meedenken!!

Ik geef haar het liefste cb,maar dan moet ze er natuurlijk wel tegen kunnen en ik weet niet of ze doe allergische reaktie door kan geven aan de pups??

Groetjes van Ilse
Gebruikersavatar
Door sylvia
#473459
[quote="Ilse"]
Noi het is nu inmiddels bijna anderhalf uur geleden na haar laatste maaltijd duch en er is niks te zien ::)
Ze krapt niet haar oogleden en wangen zijn normaal.
Tja ik weet het niet hoor, ze krijgt straks maar weer duck en dan kijk ik wel.
Allemaal bedankt voor het meedenken!!

Ik geef haar het liefste cb,maar dan moet ze er natuurlijk wel tegen kunnen en ik weet niet of ze doe allergische reaktie door kan geven aan de pups??

Groetjes van Ilse
[/quote]

ik denk niet dat ze de reactie direct doorgeeft, alhoewel er natuurlijk wel histamine wordt afgegeven , ik weet niet of dat effect heeft in de melk ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door