Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door labranwk
#47103
Vandaag heeft Nick voor het eerst vis gekregen en hoewel de eerste (om te proberen of ze het at) er vanmiddag prima inschoof, heet ze met haar maaltijd nu alleen de groente ertussen uit gehaald...
Kan het zijn dat honden snel verzadigd raken van vis en er dus minder van nodig hebben of willen eten?
Ik bedoel we hebben het hier wel over een allesvretende labrador!

Weet iemand een antwoord?
Door sharpie
#47115
Kan het zijn dat honden snel verzadigd raken van vis en er dus minder van nodig hebben of willen eten?
Zou heel goed kunnen volgens mij.
Ik neem aan dat ze in het wild ook niet over grote hoeveelheden vis beschikken.
Laatst gewijzigd door sharpie op za 31 jan 2004, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door labranwk
#47120
sharpie schreef:

Zou heel goed kunnen volgens mij.
Ik neem aan dat ze in het wild ook niet over grote hoeveelheden vis beschikken.
oké maar dan mijn volgende vraag; geeft iemand hier vis als maaltijd? of geven jullie t alleen als tussendoortje? Want Nick had dus een halve schol op vanmiddag en de rest heeft ze laten staan
Door sharpie
#47126
Ik geef het zelf tot nu toe als tussendoortje, maar ik heb al van genoeg mensen hier gelezen dat ze het wel als hele maaltijd voeren.
Ik denk dat het er ook aan ligt wat je hond wil, als hij/zij niet meer wil eten dan de hoeveelheid van een tussendoortje, dan zal het niet meer als een tussendoortje blijven denk ik ;)
Als je hond wel de hoeveelheid van een maaltijd wil eten en hij krijgt er geen diarree ofzo van, waarom niet?
Door Helen
#47314
Balou heeft het maandenlang prima gegeten, maar sindskort vind ze het minder. Als ze het alleen eet ( ik gaf een vismaaltijd in de week) kotst ze het uit en eet het weer op en dat kan enkele keren achter elkaar gebeuren. Dus nu heb ik ontdekt dat ze het wel binnenhoudt als ik het meng met ander vlees. Dus nu krijgt ze twee keer in de week vis met iets anders erbij. Ik vind vis nl een heel gezonde component van een hondenmaaltijd. Ik koop ook tegenwoordig hele kleine sardientjes die ze niet door hoeft te bijten, want vissenorganen zijn ook niet favoriet, maar ze eet het wel gewoon zonder gezeik.

groetjes Helen
Door crutz
#47316
labranwk schreef: Vandaag heeft Nick voor het eerst vis gekregen en hoewel de eerste (om te proberen of ze het at) er vanmiddag prima inschoof, heet ze met haar maaltijd nu alleen de groente ertussen uit gehaald...
Kan het zijn dat honden snel verzadigd raken van vis en er dus minder van nodig hebben of willen eten?
Ik bedoel we hebben het hier wel over een allesvretende labrador!

Weet iemand een antwoord?
Nick keek nog wel zo verlekkerd toen het op het aanrecht stond ;D

maar hier zijn ze ook redelijk snel verzadigd van vis, terwijl ze van vlees blijven eten zonder te stoppen, heb er eigenlijk nooit echt op gelet, maar nu jij dit schrijft herken ik het wel ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door