Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kokimo
#472478
Gisteravond rond een uur of 21h begon mijn teckel van 4 maanden af en toe te piepen in zijn slaap. Ik dacht eerst hij droomt maar het bleef zich herhalen en hij was er ook wakker bij. Toen ben ik hem gaan tillen op mijn schoot, nou toen piepte hij dus ook. Echt alsof hij pijn had. Dit bleef af en toe aanhouden.

Nu had ik hem die avond wel voor het eerst een blikje tonijn gegeven, misschien niet goed gevallen? Hij liep normaaal dus niet pijn aan de ledematen denk ik.

Nou, vanacht een paar keer eruit geweest omdat hij toch bleef piepen af en toe. en vanochtend toen ik wakker werd lag er een harde poep met diaree erbij. Ook heeft hij net gepoept enwas het weer dun (niet waterdun). Maar of het echt de diaree en indigestie is??????? Hij heeft nl ook wel pens met groentemix gehad gisterochtend dus ook daar kan hij van aan de dunne gaan..... Hij piept nu minder als gisteravond maar is niet echt "in shape".

Hij krabt ook veel en het ene oor waar oormijt in zit. Ik heb hier zalf voor gehad 2 weken geleden maar dit gaat niet echt vooruit heb ik het idee dus vanavond om 18h zit ik voor de verandering bij de DIERENarts toch effe alles na laten kijken>:o

Maar kunnen ze echt pijn hebben van diarree? En kan het zijn dat tonijn verkeerd valt? Het was een blikje met tonijn op water). Misschien heeft hij ook wel een virus te pakken. Ik weet niet of hij koorts heeft, hij heeft wel gewoon gegeten vanochtend..... moeilijk....
Door Lizzy
#472492
Hij kan zeker piepen van de buikpijn! Ik zou hem toch heel scherp in de gaten houden en de koorts op meten. Je kunt eventueel wat Okugest geven, maar als de klachten erger worden, dan zou ik zelf toch direct naar de DA gaan. Je weet maar nooit, het kan een virus zijn maar voor het zelfde geldt heeft hij ergens een obstructie....

Was dit de eerste keer dat hij tonijn kreeg? Heeft hij een heel blikje gehad? Echt ideale vis vind ik het niet. Zeker niet iets om regelmatig te geven. Het bevat veel kwik.
Door Kokimo
#472500
dit was inderdaad de eerste keer dat hij tonijn uit blik kreeg, meereen noodoplossing omdat ik niets anders had. Hij heeft dus 155gr gehad.

Maar als hij een obstructie heeft, eet een hond dan nog? Hij heeft nl gewoon gegeten vanochtend en dat is er in gebleven. Ook piept hij veel minder vergeleken met gisteren. Wat zijn de symptomen vaneen obstructie? heeft hij dan een opgezette buik? Want dit is niet het geval en als ik overal op duw geeft hij geen kik... ook heeft hij niet overgegeven, hij is alleen niet zo actief als gewoonlijk

Wel heeft hij gistermiddag een instukken geknipte kippevleugel gegeten waarvan een stuk volgens mij nogal zonder kauwen naar binnen is gegaan, ik weet niet of dit misschien het is? Hij heeft daarna nog gewoon gepoept....

Maar ik ga dus vanavond naar de DA (ben alleen huiverig in het vertellen dat ik hem BARF geef, want in frankrijk is er echt weinig begrip voor)
Laatst gewijzigd door Kokimo op vr 20 jan 2006, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#472562
Hij eet nou al een hele tijd vers/rauw, toch? Denk niet dat het de ingeknipte vleugel kan zijn hoor. Het kan erg goed een virus zijn. Ik zou zelf dus alleen naar de DA gaan als hij nog steeds een pijnlijke buik heeft of extreme diarree.

Symptomen van een obstructie zijn:

braken, diarree, verlies van eetlust, pijn, sloomheid, misselijkheid (kwijlen/kokhalzen), pijnlijke buik, harde buik, niet willen eten/drinken.
Door Kokimo
#472723
hij eet inderdaad al BARF sinds ik hem heb (15 dec) en verteerd goed de botten (witte ontlasting zonder stukjes bot)

Hij heeft zijn middageten goed gegeten en heeft daarna zelfs weer gespeeld en in de tuin gehobbeld en piept eigenlijk niet meer, dus heb de afspraak met de DA maar afgezegd.

Het blijft toch altijd wel gissen met een dier, helaas kunnen ze je niet zeggen wat er is....... ; :D :D
Door Jolly
#472888
van dat witte snel uit elkaar vallene ontlasting, kan wel betekenen dat je pup iets wat te veel aan bot binnen krijgt, dit kan soms erg pijnlijk zijn met poepen, waardoor ze het langer op willen houden, wat dan weer pijn in de maag/darm streek opleverd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door