Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gina JRT
#46652
Hallo barfers,

Sinds gisteravond is het "tutje" :P van Gina opgezet en komen er kleine druppeltjes bloed uit. Loops???

Gina is pas 6 maanden, kan dat dan wel ?????
Hoe lang duurt die loopsheid????

Ik heb op deze site ergens gelezen dat een hond 2x per jaar loops wordt, klopt dat??

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

Groetjes van Angela
Pootje van Gina
Gebruikersavatar
Door sylvia
#46653
Yep Loops ;D

De eerste loopsheid dient zich aan tussen de 6 en 18 maanden uitzonderingen daar gelaten ,alles binnen deze marge wordt gezien als normaal.
Normaal is ook twee keer per jaar maar er zijn ook best veel teven die maar 1 x per jaar of 1 x per 9 maanden loops worden.
De loopsheid duurt 3 weken,na 10 dagen gaan veel teven droog staan,dan is de loopsheid dus niet over maar zijn ze het vruchtbaarst.
Ik hou altijd een ruime 3 weken aan waarin je moet uitkijken met reuen.
Door Gina JRT
#46658
Jeempie, dan zal ik waarschijnlijk ook niet naar de cursus kunnen met haar ??

Ik volg met haar een gevorderdencursus en die duurt maar 8 weken. Gisteren was al de 2e les.

:'( :'(
Angela
Gebruikersavatar
Door sylvia
#46665
Gina JRT schreef: Jeempie, dan zal ik waarschijnlijk ook niet naar de cursus kunnen met haar ??

Ik volg met haar een gevorderdencursus en die duurt maar 8 weken. Gisteren was al de 2e les.

:'( :'(
Angela
even bellen en vragen hoe of wat.
Door sharpie
#46671
Ja, mijn teefje was met 5,5 maand al loops en met10,5 maand alweer.
Mijn reu is pas geinteresseert na ongeveer 12 dagen en blijft dat ± 4 a 5 dagen.
Cursus is idd meestal niet aan te raden??, ik denk niet dat de reuen dan nog gewenste resultaten zullen behalen. ;D

P.s. Er zijn speciale loopsheid broekjes in de handel, dat is handig voor in huis tegen het druppelen.
Laatst gewijzigd door sharpie op vr 30 jan 2004, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door SHIVA
#46798
ja leuk die loopsheidsbroekjes
mijn teef had ze er in no time eraf
ik hoop voor jou dat jou hondje wat gemakkelijker is
suc6 ermee
gr shiva
Door Diegel
#47092
Ja, ik heb ook mijn twijfels over die loopsheidbroekjes, want ook al blijven ze goed zitten, hebben de teefjes niet echt de kans om zichzelf schoon te houden... :-\
Door qyan
#47094
sharpie schreef: Ja, mijn teefje was met 5,5 maand al loops en met10,5 maand alweer.
Mijn reu is pas geinteresseert na ongeveer 12 dagen en blijft dat ± 4 a 5 dagen.
Cursus is idd meestal niet aan te raden??, ik denk niet dat de reuen dan nog gewenste resultaten zullen behalen. ;D

P.s. Er zijn speciale loopsheid broekjes in de handel, dat is handig voor in huis tegen het druppelen.
bij ons met trainen en examens gewoon loopse teven op het veld hoor. ;)
gaat altijd prima.
veld is werken en spelen doen ze maar in der eigen tijd, ze hebben ook geen oog voor teven dan.
met examens gaan loopse teven wel als laatst voor de zekerheid, maar er kan gewoon getraind worden.
Door avalon
#47187
Bij ons ook altijd gewoon trainen met loopse teven. Alleen als ze droogstaan slaan wij over. Dat zijn dan 2 lessen en die kunnen wij later weer inhalen. Bij ons is een hond om de 8 maanden loops en de andere om de 16 maanden. Toen wij een nestje fokte was Avalon pas op de 23 dag van de loopsheid gedekt.
Door Paul_Barte
#47243
Ook leuk is om zo'n broekje vergeten uit trekken als je gaat wandelen.............. ::)
Door tieneke
#47271
Paul_Barte schreef: Ook leuk is om zo'n broekje vergeten uit trekken als je gaat wandelen.............. ::)
Heb je er ervaring mee Paul??? ;D
Door Paul_Barte
#47278
:-[ :-[ en die stomme hond die wilde maar niet piesen >:(

Na tig commando's en boze woorden dat ze moest plassen en dat ik niet voor Jan met de korte achternaam in de regen stond te wachten ging ze met een stomme grijns op de bek zitten.
De broek met een doorweekt maandverband hing op de enkels want die was een beetje te zwaar geworden....en dan sta je dus wel voor die korte achternaam in het park met uiteraard mensen die het gezien hadden hahaha.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door