Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Wat vind jullie DA van BARF of KVV?

DA voor rauw en voor standaard enten
Geen stemmen
0%
DA tegen rauw en voor standaard enten
7
29%
DA neutraal tov rauw en voor standaard entgen
8
33%
DA voor rauw en voor behoedzaam enten
2
8%
DA tegen rauw en voor behoedzaam enten
2
8%
DA neutraal tov rauw en voor behoedzaam enten
5
21%
#472326
Ik heb op zoek naar een DA die niet negatief staat tegenover BARF en ook liefts positief staat tegenover behoedzaam enten en titer-tests.

Ik heb bij mij in de buurt nog niets gevonden. En ik schok ook best van de (standaard?) reacties die ik kreeg!

Nu heb ik mijn DA bijna nooit nodig (afkloppen) maar zie het wel voor me dat in het geval dat er iets is, en je DA tegen rauw en voor standaard enten is terwijl jij rauw voert en niet (te veel) ent, de oorzaak(zwate piet) snel gevonden is....
Laatst gewijzigd door evds op do 19 jan 2006, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
#472449
mijn dierenarts is niet tegen rauw, maar wel voorzichtig, zij vindt dat Barf zeker niet voor iedereen is, maar adviseert wel klanten om KVV te voeren, hoewel niet standaard. Met enten is ze ergens tussen behoedzaam en standaard, daarmee bedoel ik, dat als ik zeg dat ik alleen maar dit of alleen maar dat wil, dan gaat zij er in mee, vraagt wel waarom, gaat wel in discussie, maar sluit zich niet af voor mijn visie. Dus ergens tussenin ;)
#472450
Mijn dierenarts is voor standaard enten, nou ja standaard... Zij ent honden elk jaar met de grote cocktail, dus ik weet niet of dat onder standaard valt of juist onder vreselijk achterhaald en ouderwets :-X
Gisteren heb ik haar aangegeven dat ik niet meer volgens dit schema wil enten en dit jaar alleen Weil wil enten voor mijn twee honden. Ze is het daar absoluut niet mee eens, maar wil er wel aan meewerken. We hebben het ook over de veranderingen in 'entingsland' gehad en zij zou zich erin gaan verdiepen. Ik heb namelijk wat navraag gedaan in de omgeving hoe andere klinieken enten en zij is de enige (gelukkig) die nog zo ent, de rest doet om en om grote en kleine cocktail en sommige klinieken zijn aan het overleggen om het nog anders aan te gaan pakken. Mijn dierenarts ent niet het Nobivac Rabiesvaccin dat 3 jaar geldig is omdat ze daar niet achterstaat, zij gelooft er niet in :-\

Over kvv en BARF heb ik het nog niet gehad, kan eigenlijk wel raden hoe ze daar over denkt ::) Maar ze staat in principe wel open voor 'nieuwe' ideeen, dus als we het vaccinatieverhaal hebben gehad, zal ik BARF eens als discussiepunt in het hoenderhok gooien!

Groetjes,

Fieke
#472485
Mijn DA staat geheel neutraal tegenover rauw voeren (hij vindt het volgens mij drie keer niks maar vindt het wel grappig hoe wij er mee bezig zijn en zal er nooit 1 negatief woord over zeggen). Hij is voor standaard enten (ieder jaar Weil en para influenza en om het jaar cocktail).
#472495
Lizzy schreef: Mijn DA staat geheel neutraal tegenover rauw voeren (hij vindt het volgens mij drie keer niks maar vindt het wel grappig hoe wij er mee bezig zijn en zal er nooit 1 negatief woord over zeggen). Hij is voor standaard enten (ieder jaar Weil en para influenza en om het jaar cocktail).
nog steeds om de twee jaar cocktail? zelfs met de nieuwe info over de geldigheidsduur van nobivac cocktail? Op de site van Intervet staat ook duidelijk dat Nobivac DHPPi om de drie jaar herhaald moet worden. Toen ik voor het eerst bij mijn da kwam met het verhaal over om de 3 jaar enten was ze ook niet meteen overtuigd, maar ze heb inmiddels info van fabrikant en het is ook bij mijn da nu een feit, wel lepto jaarlijks, dat blijf ik doen, over parainfluenza ben ik nog niet uit. ;)
#472558
conleeuw schreef: nog steeds om de twee jaar cocktail? zelfs met de nieuwe info over de geldigheidsduur van nobivac cocktail? Op de site van Intervet staat ook duidelijk dat Nobivac DHPPi om de drie jaar herhaald moet worden. Toen ik voor het eerst bij mijn da kwam met het verhaal over om de 3 jaar enten was ze ook niet meteen overtuigd, maar ze heb inmiddels info van fabrikant en het is ook bij mijn da nu een feit, wel lepto jaarlijks, dat blijf ik doen, over parainfluenza ben ik nog niet uit. ;)
Nou, eerlijk gezegd durf ik dat niet met zekerheid te zeggen... het kan zijn dat hij dit inmiddels heeft aangepast. Ik wist trouwens niet dat de 3 jarige registratie in NL al rond was (wel in BE en US maar niet dat het in NL ook al rond was). Ik ga er vanuit dat hij zijn entschema dan aanpast en ieder jaar Weil/Para Influenza ent en om de drie jaar de cocktail.
#472612
Lizzy schreef: Nou, eerlijk gezegd durf ik dat niet met zekerheid te zeggen... het kan zijn dat hij dit inmiddels heeft aangepast. Ik wist trouwens niet dat de 3 jarige registratie in NL al rond was (wel in BE en US maar niet dat het in NL ook al rond was). Ik ga er vanuit dat hij zijn entschema dan aanpast en ieder jaar Weil/Para Influenza ent en om de drie jaar de cocktail.
ik meen in een eerdere topic te hebben gelezen dat het ook voor nederland rond was, maar ik kan er naast zitten, dan nog, voor honden die toch niet naar shows gaan of op reis gaan is het toch zo, registratie of niet, het werkt voor drie jaar, dus ik was echt niet van plan om meer te gaan doen, behalve als Jazz weer naar Duitsland ga en het zou moeten ;D
#472772
Toen ik zei dat ZIngaro KVV kreeg, vond hij dat hij verwend werd. Ik zei toen dat hij op brokken diarree had en dat hij met KVV nergens last van had. Toen was het minder erg . ;)
Afgelopen jaar wou ik hem alleen tegen weil enten en ik zei dat ze bezig waren om de termijn naar 3 jaar te veranderen. Toen zei hij : dat is er nog niet door. Hij entte uiteindelijk wel alleen tegen weil, maar de parvo moest ik ook betalen, want die werden altijd samen verkocht. >:(
Dus niet erg positief. Als iemand een betere heeft, houd ik me aanbevolen.
#472815
We hebben "nog maar" 12 stemmers maar het beeld wat onstaat komt toch al aardig overeen met de ervaringen die ik heb opgedaan in mijn "mini-onderzoekje" onder DAs bij mij in de buurt.

Ik vraag in mijn "mini-onderzoekje" eerst hoe het entingsbeleid is of ze openstaan voor "behoedzaam enten" bijvoorbeeld op basis van titer-tests e.d. Als het in de discussie die dan meestal ontstaat zo uitkomt dan vermeld ik dat mijn honden "gezond eten" ;) (BARF/KVV) en wacht de reacties af.
Ik geprobeer een DA te overtuigen van mijn ideeen, maar prikkel wel een beetje. Ik heb er nog geen gevonden die wat betreft voeding en vaccinatie mijn vertrouwen heeft.

Gelukkig heb ik ze nog nooit nodig gehad nadat ik 3 jaar gelden ben overgestapt op BARF en ook met enten ben gestopt(nu krijgen ze binnenkort een titer-test), maar je hond kan altijd ziek worden natuurlijk.

Misschien moet ik het toch op de overtuig toer gooien. Vandaar dat ik het heel nuttig vind om jullie ervaringen daarmee te horen.
Door roefus
#472834
Ik heb het nog nooit met mijn huidige DA's (tis een echtpaar) over 'voeding' gehad.
Gewoon: het is nooit ter sprake gekomen.
Dus ik heb er ook geen idee van.
En ik kom er ook bijna nooit (afkloppen, en NOG eens afkloppen).
Over 'entingen' heb ik eerlijk gezegd, nooit zo nagedacht.
Ze kregen de 'cocktail'..en rabiës (omdat ze ook mee over de grens gaan).
Alleen.....bij mijn laatste kleine hondje heb ik elke inenting geweigerd (die heb ik van de zomer moeten laten inslapen).
Gewoon....ik vond hem te oud voor dergelijke fratsen (was op één maand na 17).
En hij liep nog maar een klein rondje 'rond het huis'.
Waren mijn honden ziek geworden door inentingen, dan had ik er waarschijnlijk wél over nagedacht.
En bij de volgende inenting...ga ik het ook vragen, wat de mogelijkheden zijn, en hoe ze er tegenover staan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door