Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#472411
Echt laaiend ben ik. Is het dan echt nodig dat ik voortaan bij iedere operatie met mijn neus er bovenop sta om te controleren of het wel goed gaat????

Max is een Dalmatische hond van 5,5 jaar door mij gefokt. Als pup een ongelofelijke lieverd maar bij zijn eerste eigenaar ging het na ongeveer 2 jaar mis. Door gezondheidsproblemen moesten zij hem wegdoen en hij kwam weer bij mijn terecht. Hij was rond zijn 1e jaar al geecastreerd, ook vanwege een niet ingedaalde bal. Ik heb daar de rekening nog van omdat ik die operatie vergoed heb. Zo hoort dat als fokker toch?

Max heeft het nadat hij bij zijn eerste eigenaar weg moest neit makkelijk gehad. Hij heeft eerst een tijd bij ons gezeten wat heel erg goed ging en na ongeveer een half jaar kwam zijn 2e baas hem halen. Daar moest hij na een half jaar ook weer weg omdat Max niet heel makkelijk in de omgang was en de baas een hondenuitlaatservice ging beginnen. De bedoeling was dat Max mee zou gaan en dat ging niet omdat het geen gemakkelijke hond was. Echt moeilijk was hij nu ook weer niet maar hij had wat vervelende trekjes. Hij kwam weer bij ons. Dat ging in het begin goed maar nadat ik nog een reu uit een ander nest teruggekregen had vraten de heren elkaar bijna op. Van ellende en uit pure wanhoop hebben we beide heren naar een vriendin met meer ruimte gebracht om ze vandaar uit te plaatsen. De ene werd met een week al geplaatst, maar voor Max duurde het wat langer. Toch kwam er iemand voor hem, een geweldige vent uit Groningen die vanaf het eerste begin stapelgek op Max was. Het klikte en ondanks dat Max volgens zijn 1e twee eigenaren niet met kinderen kon, durfde deze vader van 2 kleine kinderen het aan. Het werd een successtory. Ze zijn nog steeds heel erg gelukkig met elkaar ook al heeft Max soms nog wat nare trekjes.. Vanmorgen vond ik onderstaande mail in mijn maibox:

Met Max gaat het perfect, echter moet ik wel iets kwijt wat denk ik een hoop vragen zal oplossen mbt max en zijn karakter en daarmee zijn verleden.

Voor ongeveer een half jaar geleden kreeg Max bloed in zijn urine.

Ben hiermee naar de dierenarts gegaan en deze constateerde dat zijn prostaat was vergroot en gekanteld. Heeft hiervoor een spuitje met vrouwelijke hormonen gehad en deze zou ongeveer een half jaar werken. Het effect was na een dag duidelijk en het ging goed met hem, dwz zijn prostaat gekrompen en geen bloed verlies meer.

In december kreeg hij weer deze problemen en omdat ik toch een afspraak bij de dieren arts had voor een sterilisatie van een poes gelijk gebeld of hij mee kon.

De arts vond het vreemd dat hij nu weer deze klachten had en gaf aan dat hij maar gecastreerd moest worden?(maar daar had ik al een afspraak voor volgens hem?).

Ik vertelde hem dat Max al gecastreerd was(was een andere arts en zonder dat hij max had onderzocht).

Deze klachten konden niet volgens hem voorkomen bij een gecastereerde hond.

Wat bleek na onderzoek van twee collega’s, max had nog een bal in zijn lies zitten!!!.

De operatie is voorspoedig verlopen en Max is een hele andere hond geworden!

Na een lang gesprek met de arts verklaarde hij dat doordat Max een verleden heeft met meerdere baasjes en nog al dominant was dit alles te verklaren is omdat hij niet goed was gecastreerd.

Tevens vermelde hij dat ik toch maar eens moest gaan zoeken naar de “beunhaas”die deze zogenaamde castratie had gedaan en dit toch maar eens moest melden aan de fokster, dit om eventuele problemen te voorkomen.


Ik ben zo blij dat er nu eindelijk iets aan te wijzen was waardoor Max problemen had. Maar als ik die DA van de eerste castratie in mijn handen krijg is hij nog niet jarig!!Ik heb de rekening en dus het adres nog.
Laatst gewijzigd door Erna op vr 20 jan 2006, 07:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jo
#472413
Zoooo :o :o :o Wat een klojo is die eerste arts zeg >:( >:(
Ik kan me heel goed voorstellen dat je laaiend bent !!
Ik zou er ook zéker achteraan gaan !
Dat beest heeft me een hoop ellende door zo'n lompe fout mee moeten maken zeg ! :'( :'(
Door Irm-Joh
#472419
Erna, ik word al kwaad als ik dit lees, ook al gaat het niet om mijn hond...
Na alles wat wij in de loop van de jaren hebben meegemaakt met verschillende DA's heb ik ook geen hoge mening meer van deze gilde. Wat is er in vredesnaam aan de hand, vraag je je af.... ligt het aan de opleiding of aan de attitude van die lui ( of aan allebei) ?!

In ieder geval ben ik blij dat Max nu een goede baas heeft - en nu eindelijk dit medisch probleem is opgelost, kan hij van nog veel mooi jaren genieten.

Groetjes,
Irm
Door Ster
#472424
:o :o :o :o :o Jeetje, wat een verhaal zeg. Afschuwelijk dit soort fouten, waardoor je jaren aan het zoeken bent eigenlijk nog zonder het te weten. heel fijn dat met Max nu alles goed is!!
Door Madame
#472444
Tssssssss, dit is toch te gek voor woorden!
Ik snap dat je hier helemaal van uit je dak ben gegaan.
Denk dat die arts nog niet klaar met jou is en TERECHT!!!!!!!!!!!!!!!
Ben benieuwd naar zijn/haar reactie, maar hij/zij zal het zeer zeker wel ontkennen en niet meer weten.
Succes ermee en laat je vooral helemaal gaan.
Door Erna
#472445
Ik ga eerst eens die oude rekening opzoeken en als ik die niet meer kan vinden bel ik de eerste eigenaar op waar ie gecastreerd is voor de naam van de dierenarts. Daarna vraag ik het medisch dossier op voordat ze het kunnen veranderen. En daarna maar eens naar het tuchtcollege.
Door conleeuw
#472446
jeetje, gruwelijk, ik zou zeggen schrijf een brief op hogen poten en stuur het naar de eerste dierenarts, tevens zou ik zeker mijn geld voor de ingreep terugeisen, want een castratie heeft hij immers nooit gedaan. Wat een rotzak zeg. Gelukkig is deze hond goed terrecht gekomen, maar door de argeloosheid of onkunde van een dierenarts had het voor deze hond ook anders kunnen lopen, bah. >:(
Door Sennaruby
#472454
Hmm, komt me verdacht bekend voor helaas....

Senna is 2 jaar geleden gesteriliseerd door de plaatsvervangster van mijn dierenarts en een half jaar later werd ze toch weer loops... Ze is toen weer geopereerd en toen bleek dat er nog een heel stuk eileider was blijven zitten :'( >:(
Het ergste was nog wel dat Senna epilepsie heeft en tijdens die tweede operatie het verkeerde narcosemiddel kreeg waardoor ze tijdens de operatie (waar ik bij was) twee epilepsieaanvallen kreeg en daarna nog 5 binnen 12 uur... Echt afschuwelijk!!
Dit was dus ook een hele grove fout waar we gelukkig wel goed uit zijn gekomen, maar het blijft altijd in je achterhoofd zitten... Die dierenarts beweert dat een klein stukje eierstokweefsel weer snel kan gaan groeien onder invloed van de hormonen en dat geloof ik ergens ook wel, maar het was echt een enorm stuk dat ze er nog uithaalde! Senna was na deze tweede sterilisatie ook meteen veel beter en vrolijker.

Ik snap ontzettend goed dat je furieus bent!!! Laat het er niet bij zitten!!
Door Erna
#472509
Elise schreef: Het is toch niet te geloven!!! >:( >:( :o

Daar zou ik inderdaad maar eens werk van gaan maken!!! Maar jou kennende ben je daar al mee bezig ;)
Ghehehehe..de trein loopt inderdaad al. Al mijn kasten gaan overhoop dit weekend om de rekening te vinden.
#472532
Dat is toch niet te geloven zeg. >:( Wat een vreselijke beunhaas zeg.
Gelukkig heeft Max nu wel een schat van een baas.
Heel veel succes met het vinden en aanklagen van die da, die is zijn functie niet waard.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door