Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hautesse
#472209
Hallo,

Ik zit met een vraagje...ik ben nog niet helemaal overtuigd van het voeren van vers aan de hond (ben ook geen tegenstander) maar mijn vraag is eigenlijk hoe belonen jullie je hond tijdens het trainen ik heb altijd koekjes op zak...maar wat hebben jullie dan in je jaszak zitten ???
mijn honden krijgen ook op de markt altijd een lekker koekje als ze zich "netjes" hebben gedragen...

Ik hoop dat ik snel een antwoord op mijn vraag krijg...en wie weet gaan mijn honden ook wel barfen als ik kan worden overtuigd!

Lieke ;)
Door Mevroi Kruim
#472210
Zelfgedroogde kipfilet, hart, lever (zalm gebprobeerd maar da's te vet en valt uit elkaar). Stukje kaas af en toe, appel voor mijn groente- en fruitliefhebber ;D
Of gedroogde pensstaafjes van de dierenwinkel.
Door Hautesse
#472212
dat gedroogde kipfilet dat maak je zelf???? ik ben een leek hierin dus zou graag meer uitleg willen...als dat niet te veel gevraagd is :-[

lieke ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#472217
Hautesse schreef: Hallo,

Ik zit met een vraagje...ik ben nog niet helemaal overtuigd van het voeren van vers aan de hond (ben ook geen tegenstander) maar mijn vraag is eigenlijk hoe belonen jullie je hond tijdens het trainen ik heb altijd koekjes op zak...maar wat hebben jullie dan in je jaszak zitten ???

Lieke ;)
Misschien ook wel koekies?
Door Elise
#472227
Ik beloon ook met gedroogde stukjes kalkoen of kip. Ik heb er nu een droogmachine voor. Daarvoor droogde ik het in de oven, een uur of 7 op ongeveer 50 graden.

En fruit krijgen ze ook als beloning.

Overigens stop ik Phoebe ook gerust een frolic toe als ze die krijgt in de dierenwinkel ;) Ik eet zelf ook weleens iets ongezonds ;)
Door Cindy de Wolf
#472236
Ik beloon met KVV en wek Carnibest, en al mijn honden lopen als een plaatje ;) Ik heb ook regelmatig de andere honden van de cursus achter mij aan, die hebben het bij lange na niet zo goed en proberen hun baas wat duidelijk te maken. Tijdens bosrondes e.d. heb ik wel reguliere koekjes bij me, maar voor een echte training CB, bevalt me uitstekend.

Cindy
Door herder_lover
#472249
ik geef nu gedroogd e(in de oven) stukjes biefstuk, rosbief, lever. In stukjes snijden en de oven in. Dat gebruik ik als beloning zowel thuis al bij de training.
Door Laura2004
#472250
Ik maak echt super kleine balletjes van de half om half gehakt die ik haal (er zit geen varkensvlees in hoor) bij de islamiet. Die is lekker vet.
En dit bak ik in de koekepan aan (zonder olie of boter, dus in het eigen vet) en dit worden uiteindelijk hele droge balletjes gehakt die heel fijn zijn om mee te trainen. En de honden vinden ze heerlijk. Het is best een klus om te maken, maar dan heb je ook wat. Het is niet echt barf verantwoord, maar wel een redelijk gezonde snack. En als je veel maakt vries je het gewoon in en dan kan je het eruit halen waneer je wilt.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#472310
Hautesse schreef: Hallo,

Ik zit met een vraagje...ik ben nog niet helemaal overtuigd van het voeren van vers aan de hond (ben ook geen tegenstander) maar mijn vraag is eigenlijk hoe belonen jullie je hond tijdens het trainen ik heb altijd koekjes op zak...maar wat hebben jullie dan in je jaszak zitten ???
Ik heb gezonde, gedroogde snacks zoals runderlever, stukjes rundvlees en lamspens
Door Cindy de Wolf
#472344
Rovanna schreef: Ik heb gezonde, gedroogde snacks zoals runderlever, stukjes rundvlees en lamspens
Dat is toch anders, mijn honden lopen veel harder voor een beloning van CB dan voor gedroogde snacks. ;D

Cindy
Gebruikersavatar
Door Angelique
#472364
Hautesse schreef: maarjullie geven toch aleen maar vers aan jullie honden??? of begrijp ik jullie nu verkeerd :-[

Lieke ;)
Ja, maar een rauw stuk vlees plakt zo in je jaszak en van een paar beloningskoekjes zal een gezonde hond niet snel omvallen.
Je kunt ook zelf koekjes bakken, weet je in ieder geval precies wat erin zit, of overgaan op het "grovere" werk en vleesjes gaan drogen in je oven of droogmachine.
Door Joshii
#472416
Daar zijn ze bij mij ook gek op! De katten hoeven ze niet...
Ik heb de zalmkoekjes gemaakt ( recept hier op BP), maar daar waren ze niet zo weg van, sinds ik de zalm vervang door lever doen ze er ales voor ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#472429
Ik geef van die kleine penssnoepjes of kaas

Ik zie alleen het verband niet hoe je overtuigd kan worden van vers door te weten wat voor beloning je kunt geven.

En ik heb ook eerlijk gezegd helemaal niet de behoefte iemand te overtuigen, als je alle info hier leest en een beetje logisch nadenkt dan hoef je ook niet "overtuigd"te worden dan is voeren van rauw vlees en botten aan een carnivoor gewoon logisch.
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 20 jan 2006, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door