Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#472056
Sinds Jamie op nieuwjaarsdag een vetbol heeft opgegeten, heeft hij steeds wat problemen met z'n ontlasting. na de vetbol is meneer een paar dagen flink aan de dunne geweest (heeft tussendoor buiten ook nog een oliebol gesnaait ::)) Met een dagje weinig eten en okugest ging het na 4 dagen weer goed. Het is een paar dagen mooi hard geweest, en toen weer een paar dagen eerst wat dunner en later echt spuitpoep. Weer even minder/weinig eten en okugest en toen was het weer goed. Zondag zijn we op visite geweest met de honden, en de hond die daar was, was ook aan de diarree. De volgende dag, was Jamie het ook weer, eerst een paar dagen iets dunner, en sinds gisteravond weer spuitpoep met veel winden. Vannacht weer wel 3 keer naar buiten geweest, en elke keer weer een hoop gesputter. Vannacht en vanmorgen maar weer okugest gegeven, en nu is hij al 3 uur niet meer geweest, dus het lijkt weer wat beter. Jamie is verder goed levendig en vrolijk en drinkt goed en heeft nog een prima eetlust en hij ziet er goed uit. Spugen doet hij ook niet, hij maakt absoluut geen zieke indruk. Dat is ook de reden waarom ik nog niet naar de da ben geweest.

Mijn vragen:
Waar zou dit aan kunnen liggen, kunnen z'n darmen nogsteeds wat gevoelig zijn van de vetbol en de oliebol, of kan het met het wisselen van z'n tanden te maken?? (heb ik ergens gelezen, dat honden daarvan aan de dunne kunnen raken)ik heb nl vanmorgen weer een tandje gevonden, een hoektand!

Kan het misschien ook zo zijn dat de hond van de visite een virusje bij zich had en dat Jamie die heeft opgepikt omdat de darmen nog wat gevoelig waren?

En mag je een pup/jonge hond (nu 5 ruim maanden) eigenlijk wel 24 uur laten vasten, loopt hij dan geen tekorten op?? Ik heb Jamie al wel eens overdag 10 uur laten vasten, en dan is hij echt uitgehongerd als ik hem dan een klein beetje (ong 75 gr) eten geeft (de diarree is dan wel over). Ik durf dit niet te vaak te doen omdat ik dan bang ben dat het slecht is voor z'n groei. Hij barst namelijk nog wel steeds van energie en rent en speelt erg veel.

Dan nog even over de Okugest, de afgelopen weken (vanaf nieuwjaarsdag) heeft Jamie al regelmatig Okugest gehad (max 3 tabl per dag, maar soms ook 3 dagen niet). Hoeveel mag ik hem hier eigenlijk van geven, en is het, ondanks dat het natuurlijk homeopatisch is, niet schadelijk dat hij dit zo regelmatig krijgt???

Tot zover mijn vragenwaslijst.. :-[
Laatst gewijzigd door amber13 op do 19 jan 2006, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#472071
Lizzy schreef: Heeft hij ook het netje opgegeten waar de vetbollen meestal inzitten?
Yep, alles lekker opgesmikkelt, maar het netje werd de volgende ochtend vakkundig uitgekotst in een hoopje slijm ::) ;D Het netje was helemaal compleet gelukkig.
#472073
OK, dat wilde ik even zeker weten. Soms lopen die dingen ergens vast in het maag-darmkanaal.

Het zou heel goed van het wisselen kunnen komen. Dit komt echt erg vaak voor, dat pups rond die tijd dunne ontlasting hebben. Als zijn eetlust normaal is, hij geen koorts heeft en lekker levendig is, dan zou ik hem zelf niet laten vasten en het aankijken.

Als het je te lang duurt of je twijfelt: dan zou ik even overleg plegen met de DA.

Oh, ik zou zelf ook probiotica geven.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 19 jan 2006, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#472088
Joep heeft tijden dunne onlasting tot echte spuitpoep gehad. Ik heb toen op advies van Helen groene leem gekocht en ben dit gaan geven. Resultaat: prachtige harde barfkeutels! ;D

Als hij nu al eens een beetje aan de dunne is geef ik hem 1x per dag over zijn maaltijd groene leem en de volgende ontlasting is dan altijd weer perfekt.
#472168
als de vetbol netjes eruit is, zou ik niet denken dat het nog daaraan kan liggen, wellicht van het wisselen, maar het kan ook zijn dat hij inderdaad iets als een virusje heb meegepikt van de andere honden. Ik zou hem mits hij verder niet een ziek indruk maakt ook niet zomaar laten vasten, bij spugen wel, maar bij diaree niet per se.
Sterkte ermee.
#472508
De darmen lijken weer wat rustiger, vannacht hoefde Jamie al niet meer naar buiten om te poepen en vanmorgen was het al weer een stuk harder.

Wat me trouwens wel opvalt, is dat Jamie z'n eigen poep op wil eten (de diarree ::) :-X) Wanneer we ergens lopen waar hij een dag eerder heeft gepoept, loopt hij er snel heen en begint aan z'n hoopje te likken. Dit doet hij nu sinds een paar dagen. Poep van andere honden kijkt hij niet naar, maar alleen z'n hoopjes van de afgelopen dagen. Beetje vreemd.
Toen hij vanmorgen weer normaal poepte, bleef hij er wel af.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door