Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#472160
ik denk dat snotoogjes wel kan, maar je moet natuurlijk wel in de gaten houden dat ze geen ontstoke oog heb die niets met wisselen te maken heb. Dot heeft het ook best wel gehad vooral met haar eerste tandjes, maar waar jeukt het?
#472162
conleeuw schreef: ik denk dat snotoogjes wel kan, maar je moet natuurlijk wel in de gaten houden dat ze geen ontstoke oog heb die niets met wisselen te maken heb. Dot heeft het ook best wel gehad vooral met haar eerste tandjes, maar waar jeukt het?
zn kop......daar schuurt ie overal mee langs....vooral met zn bekkie, vandaar dat ik ook keek of hij al aan t wisselen was (hij is morgen nl pas 12 wk, verwachtte t dus nog niet gelijk.....)
#472164
crutz schreef: zn kop......daar schuurt ie overal mee langs....vooral met zn bekkie, vandaar dat ik ook keek of hij al aan t wisselen was (hij is morgen nl pas 12 wk, verwachtte t dus nog niet gelijk.....)
nou dat is inderdaad mischien een beetje vlot, maar hij heb geen pukkeltjes op zijn snoet? want het kan ook zijn dat hij ergens uitslag van heb, daar kan ook snotoogjes bij komen, hij heeft niet ergens "illegaals"aan zitten kauwen, plant of chemisch waardoor hij geiiriteerde oogjes en of bek van kan krijgen?
#472170
conleeuw schreef: nou dat is inderdaad mischien een beetje vlot, maar hij heb geen pukkeltjes op zijn snoet? want het kan ook zijn dat hij ergens uitslag van heb, daar kan ook snotoogjes bij komen, hij heeft niet ergens "illegaals"aan zitten kauwen, plant of chemisch waardoor hij geiiriteerde oogjes en of bek van kan krijgen?
nee, niets kunnen vinden
en hij is gewoon hier in huis, planten doen we hier niet aan (moet je water geven) en verder de normale wandelingetjes..........

maar net gechecked en zn hele "voor gebitje" ;D zit dus al los......hij is dus zeker flink begonnen al.....(pa en ma waren ook tussen de 16 en 20 wk volledig uitgewisseld......)
ontstoken is t verder niet, t is ook niet warm of zo, geen pukkeltjes, slijmvliezen netjes (ook bij de ogen) geen prutlucht uit de oren......
#472172
crutz schreef: nee, niets kunnen vinden
en hij is gewoon hier in huis, planten doen we hier niet aan (moet je water geven) en verder de normale wandelingetjes..........

maar net gechecked en zn hele "voor gebitje" ;D zit dus al los......hij is dus zeker flink begonnen al.....(pa en ma waren ook tussen de 16 en 20 wk volledig uitgewisseld......)
ontstoken is t verder niet, t is ook niet warm of zo, geen pukkeltjes, slijmvliezen netjes (ook bij de ogen) geen prutlucht uit de oren......
wat ik al zei, de prut oogjes herken ik wel, maar de jeuk aan zijn bek zou toch ook niet raar zijn als hij volop aan het wisselen is geslagen lijk mij.
#472183
Vreemd! Ik kan me niet voorstellen dat het tandje loszit door het wisselen. Da's nog te jong. Kan het zijn dat hij zich ergens aan pijn gedaan heeft (bijv. gebeten in een tak of steen) waardoor zijn tandje los zit en hij last van z'n bekkie heeft? Zitten er misschien tak-splintertjes in zijn bekkie?
#472440
Helen schreef: Kan best hoor. Kuma was met 4 maanden bijna volledig uitgewisseld.
maar zaten haar tandjes dan allen los? want dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt, hier zaten ze muurvast tot kort voordat ze er een voor een uit gingen, is het dus normaal dat ze allen gelijk min of meer los zitten?
#472476
conleeuw schreef: maar zaten haar tandjes dan allen los? want dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt, hier zaten ze muurvast tot kort voordat ze er een voor een uit gingen, is het dus normaal dat ze allen gelijk min of meer los zitten?
ze zijn hier vaak als ze dan eenmaal begonnen dat ze gelijk 2 tot 4 van de voortandjes tegelijk kwijt waren, heb er alleen nooit aan gevoeld (nu dus wel) maar neem aan dat ze dan ook bijna allemaal tegelijk los zaten......
#472483
crutz schreef: ze zijn hier vaak als ze dan eenmaal begonnen dat ze gelijk 2 tot 4 van de voortandjes tegelijk kwijt waren, heb er alleen nooit aan gevoeld (nu dus wel) maar neem aan dat ze dan ook bijna allemaal tegelijk los zaten......

oh ok, het is niet de hele gebit, alleen de voorste tandjes ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door