Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door "inge"
#472055
Na lang nadenken en twijfelen ga ik morgen de sprong wagen. Na de twee shelties die het zo super goed doen op vers, gaat Richa vanaf morgen cold turkey over op kvv !!!! Ze heeft het nog nooit gehad en is een echte brokkenhond. Maar ze drinkt erg veel en haar vacht laat behoorlijk te wensen over.Ze is natuurlijk al een beetje op leeftijd en ze zal er misschien wel erg aan moeten wennen. Zowel om het te eten als lichamelijk. Maar ik ga ervoor!!!! Viva la kvv!!! (of zoiets ;D )
Gebruikersavatar
Door Binno
#472060
:D Eindelijk denkt Richa! ;D
Wij hebben onze oudste nog zonder problemen overgezet op KVV toen hij bijna 10 jaar was en daar hebben we geen minuut spijt van gehad. ;)
Door "inge"
#472065
[quote="Noukie"]
Waarom had je Richa nog op brokken staan en de shelties al op kvv?

( nieuwsgierig ;D)
[/quote] Eerst eens gekeken of het bij de Shelties goed beviel. En die kleintjes zaten al op vers bij de fokker.Richa zit zo vast geroest aan haar bak brokkies dat ik er wel moed voor heb verzameld. ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#472087
Lieve Inge, ik weet nog als de dag van gisteren dat ik Richa tijdens de wandeling zomaar een stuk rauwe kip gaf! Schrok me te pletter toen ik hoorde dat ze dat anders nooit kreeg. Daar heeft ze, vertelde je toen, helemaal geen last van gehad.
Nou dan weet ik wel zeker dat dit ook goed gaat komen! :-*
Door "inge"
#472099
[quote="Pauline"]
Lieve Inge, ik weet nog als de dag van gisteren dat ik Richa tijdens de wandeling zomaar een stuk rauwe kip gaf! Schrok me te pletter toen ik hoorde dat ze dat anders nooit kreeg. Daar heeft ze, vertelde je toen, helemaal geen last van gehad.
Nou dan weet ik wel zeker dat dit ook goed gaat komen! :-*
[/quote]Ja zo was het idd!! ;D Ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#472204
Gewoon doen, hoor!
Mijn oudje is na 11,5 jaar brokken ook in één keer overgegaan op kvv. Ze vond het direct smullen, en nu barft ze zelfs lekker. ( de stukken moeten niet te groot en te hard zijn, zoals een lamsrib, maar voor de rest gaat het prima).
In het begin gewoon even in de hand houden en af laten kauwen, en een beetje toespreken dat het écht voor haar is.
Succes!
Door "inge"
#473404
[quote="sylvia"]
goh, en je bent pas een jaar lid ::)
[/quote] ja dat klopt maar de sheltie beesten hebben vanaf het begin al rauw vlees gegeten. Die komen van fokkers die vlees voeren. Met Richa is het wel een grote stap vind ik. Temeer omdat ik weet dat het niet zonder meer goed zal gaan. En ja, ze is wel bijna 10 !!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#473412
[quote="garicha"]
ja dat klopt maar de sheltie beesten hebben vanaf het begin al rauw vlees gegeten. Die komen van fokkers die vlees voeren. Met Richa is het wel een grote stap vind ik. Temeer omdat ik weet dat het niet zonder meer goed zal gaan. En ja, ze is wel bijna 10 !!
[/quote]
Ik bedoel dus dat je daar met lezen hier een jaar voor nodig hebt gehad. Het maakt namelijk niet uit hoe oud de hond is om hem over te zetten op gezond voer.
Dat kun je hier ook wel lezen op het forum , en ik heb ook nergens de vraag gelezen dat je vraagt of dat kan (of heb ik die gemist) Kijk ik heb zoiets , als je ervan overtuigd bent dat vers eten vele malen gezonder is dan brok, dat brok dus eigenlijk zooi is voor een hond , hoe komt het dan dat je een jaar nodig hebt terwijl je hier dagelijks bent.

Dat snap ik dus even niet (hoef ik ook niet te snappen natuurlijk) Maar ik ben blij voor hem dat je het nu aandurft.
Door "inge"
#473425
[quote="sylvia"]
Ik bedoel dus dat je daar met lezen hier een jaar voor nodig hebt gehad. Het maakt namelijk niet uit hoe oud de hond is om hem over te zetten op gezond voer.
Dat kun je hier ook wel lezen op het forum , en ik heb ook nergens de vraag gelezen dat je vraagt of dat kan (of heb ik die gemist) Kijk ik heb zoiets , als je ervan overtuigd bent dat vers eten vele malen gezonder is dan brok, dat brok dus eigenlijk zooi is voor een hond , hoe komt het dan dat je een jaar nodig hebt terwijl je hier dagelijks bent.

Dat snap ik dus even niet (hoef ik ook niet te snappen natuurlijk) Maar ik ben blij voor hem dat je het nu aandurft.
[/quote] Die laatste zin is de juiste. Ik durfde het gewoon niet aan,en dacht steeds :misschien volgende week ofzo ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door