Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#471598
Het volgende is het probleem: als ik de jongens pens voer in een grote lap, slikt Joep hem in 1 keer door :oen Joris doet er 2 happen over :o. Weg gebitsreinigende werking (volgens mij). ::) ::) ::)

Als ik de pens nu aan stukjes knip, kauwt Joris keurig ieder stukje een keer. Joep niet die doet er nog steeds maar 4 of 5 happen over. Maar goed, da's toch altijd meer dan in 1 keer wegslikken.

Wat zouden jullie nu doen? Een grote lap blijven voeren of toch maar in stukjes....
Door Jolly
#471658
vasthouden een optie?

Chasey slikt ook riblappen en penslappen zo inene in, maar bij hem kon ik eht eerst niet vasthouden, want dan wilde hij niet eten.
baasje houd vast, dus ik laat los syndroom.
Nu heeft hij door dat als ik dat vast heb en zeg eten of eet maar, dat hij gaat kauwen en dan laat ik gaande weg los, want dan kauwt hij dus wel verder.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#471665
Nee als ik het vasthoudt dan doet Joris er 2x over; anders slikt hij het ook in 1 keer door.
Bij Joep maakt het geen donder uit, ik ben echt niet sterk genoeg om de penslap vast te houden als hij er aan gaat trekken. Hij trekt eraan als een gek en voor mij is er dan geen houden meer aan... :-X :-X :-X

Maar goed ik doe het dus vanaf nu gewoon in stukjes (heb ik vanavond ook al gedaan); voordeel dan is dat ik er een royale portie groentemix door kan doen dat ook nog met smaak opgegeten wordt. ;D
Door tieneke
#471690
Stukjes,lappen of zeer grote mega lappen,hier is alles zo naar binnen gewerkt....het enige dat ze hierna laten is een grote boer ::) ::)
Gewoon die stukjes geven,al kauwen ze maar 1 keer he? ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#471694
tieneke schreef: Stukjes,lappen of zeer grote mega lappen,hier is alles zo naar binnen gewerkt....het enige dat ze hierna laten is een grote boer ::) ::)
Gewoon die stukjes geven,al kauwen ze maar 1 keer he? ;D
Ja dan kauwen ze nog 1x per stukje, anders slechts 1x per stuk! Maar ja zoals ik in het eerste stukje al schreef, Joep kauwt ook op 50 stukjes maar 4 of 5 keer, neemt gewoon gigahappen! :-X ::) ;D
Door Bullekes
#471793
hihi dat probleem had ik vandaag ook. wilde 1 groot stuk geven en gizmo wilde het zo in 1 keer achterover werken hihi ook vasthouden geen zin. Ze scheuren niet..... Heb ze maar in grote hap slik weg brokken geknipt 2 keer kauwen weg.....
Door K@rin
#471847
Pauline schreef: Het volgende is het probleem: als ik de jongens pens voer in een grote lap, slikt Joep hem in 1 keer door :oen Joris doet er 2 happen over :o. Weg gebitsreinigende werking (volgens mij). ::) ::) ::)

Als ik de pens nu aan stukjes knip, kauwt Joris keurig ieder stukje een keer. Joep niet die doet er nog steeds maar 4 of 5 happen over. Maar goed, da's toch altijd meer dan in 1 keer wegslikken.

Wat zouden jullie nu doen? Een grote lap blijven voeren of toch maar in stukjes....
Kun je geen punt bij elkaar proppen, touwtje er stevig omheen doen en dan ergens aan vastbinden, zodat er zelf steeds stukken van af moet trekken ?

(ik roep ook maar wat ............. :-[ :-[)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#471959
Karin & Pyrs schreef: Kun je geen punt bij elkaar proppen, touwtje er stevig omheen doen en dan ergens aan vastbinden, zodat er zelf steeds stukken van af moet trekken ?

(ik roep ook maar wat ............. :-[ :-[)
Nou ik vind het geen vreemde opmerking, moet alleen ff denken waar ik het aan zal hangen...... :-\ ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#471972
Pauline schreef: Nou ik vind het geen vreemde opmerking, moet alleen ff denken waar ik het aan zal hangen...... :-\ ;D
En tot die tijd zou ik ook maar gewoon stukkies doen :D
Door Ollie
#472035
Bullekes schreef: hihi dat probleem had ik vandaag ook. wilde 1 groot stuk geven en gizmo wilde het zo in 1 keer achterover werken hihi ook vasthouden geen zin. Ze scheuren niet..... Heb ze maar in grote hap slik weg brokken geknipt 2 keer kauwen weg.....
Dat vind ik nogal link met een bull..eerlijk gezegd :-\
Gebruikersavatar
Door Pauline
#472044
Angelique schreef: En tot die tijd zou ik ook maar gewoon stukkies doen :D
Dat ga ik ook doen hoor! Pens is trouwens op, moet ff weer wat regelen..... ;D ;D ;D ;D
Door Bullekes
#472294
Ollie schreef: Dat vind ik nogal link met een bull..eerlijk gezegd :-\
DIe van mij kauwen niet ze slikken kan kleine stukjes geven grote stukjes daarom had ik voorheen gemalen maar dat was niet zo fijn toen deden ze ook niet kauwen nu kauwen ze nou 3 keer en slikken het dan door..... Ik zorg er heus wel voor dat ze niet zo groot zijn dat ze het weer uitkotsen of in stikken hoor.....

Maar met dat touw vind ik ook nog wel wat
Gebruikersavatar
Door sylvia
#472426
Ik zou gewoon kleine stukjes voeren , sterker , ik voer het ook in kleine stukjes :D
Door Filou
#472474
Karin & Pyrs schreef: Kun je geen punt bij elkaar proppen, touwtje er stevig omheen doen en dan ergens aan vastbinden, zodat er zelf steeds stukken van af moet trekken ?

(ik roep ook maar wat ............. :-[ :-[)
Super idee !!!

Ik had filou zondag ook een lap pens gegeven van 100gr. Meneer slikte het ook in 1x door. En 10min later lag het er weer uit... Ik was net op tijd om het kussen van zn mand vanonder zn hoofd te trekken, zodat het mooi in de bak viel, en hij het daar terug kon opeten. Toen kauwde hij er wel op. Toen ik hem dan dinsdag pens gaf, heb ik het vastgehouden, maar 't was trekwerk aan beide kanten... ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door