Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door emielenjolanda
#471941
ik heb een groot probleem met mijn kleine basje

ik zal het even uitleggen.

mijn hond is zindelijk want hij doet niks op mijn werk binnen en ook niet thuis maar zodra ik de auto inga en bas in de kofferbak zet duurt het nog geen 10 min en dan heeft hij al gepoept en gepist. dit is al een week zo.
nu heb ik al iets van bach geprobeert en toen ik dit deed poepte hij 3 keer 2 keer gepist en ook nog eens gekotst.

nu als ik hem op de achterbank zet doet hij helemaal niks en ligt hij lekker te knabbelen op een bot.

wie weet wat ik kan doen want ik wil hem in de kofferbak voor de veiligheid (komt namelijk wel even bij me kijken als ik rijd.

groetjes van emiel
Door Lizzy
#471944
Koop een tuigje en een speciaal autogordelding:

Afbeelding

Wil je je hond in een dichte kofferbak stoppen? Nee toch zeker :o?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#471975
Lizzy schreef: Koop een tuigje en een speciaal autogordelding:

Afbeelding

Wil je je hond in een dichte kofferbak stoppen? Nee toch zeker :o?
Ik ken er 3 die dat doen, dus ik verbaas me er niet meer over.
Door Erna
#471980
Ik kan me helemaal voorstellen dat deze hond poept, piest en kotst in de kofferbak.

Ga zelf eens in de kofferbak liggen en laat iemand anders een stuk rijden. Dat is toch doodeng??

En dat vindt de hond dus ook.

Kleed op de achterbank, autogordel om en klaar is klara. Weer een probleem opgelost.

Overigens vind ik deze, in de vorm van een tuigje, het prettigst

Afbeelding
Door Helen
#471981
Arrgh natuurlijk piest en poept je hond de boel onder :o :o Ik zou ook doods en doodsbang worden in de kofferbak....Hoe kom je er in godsnaam op om je hond in de kofferbak te stoppen.... >:(
Zet een bench op de achterbank of koop een speciaal tuigje en gordel voor je hond. Nooit je hond aan de halsband vastmaken in de auto. Bij een noodstop kan hij anders zijn nek breken.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#471986
Wij hebben een stationwagon, maar Joris wil dus niet in het achterste gedeelte. Hij is daar op de een of andere manier bang voor.

Nou dan maar niet, dus de heren liggen zalig te slapen op de achterbank.

Idd in een kofferbak, ben je wel wijs? Maar laten we ze nog even het voordeel van de twijfel gunnen, misschien bedoelen ze toch het stationgedeelte. (Weet niet hoe ik dat noemen moet).
Door tvs
#471987
zit ie in een afgesloten kofferbak in een sedan model of gewoon achterin de 5e deur., achter de achterbank?
Door Lizzy
#471988
Helen schreef: Arrgh natuurlijk piest en poept je hond de boel onder :o :o Ik zou ook doods en doodsbang worden in de kofferbak....Hoe kom je er in godsnaam op om je hond in de kofferbak te stoppen.... >:(
Zet een bench op de achterbank of koop een speciaal tuigje en gordel voor je hond. Nooit je hond aan de halsband vastmaken in de auto. Bij een noodstop kan hij anders zijn nek breken.
Daarom schreef ik inderdaad ook "tuigje". Op de foto zie je halsband, maar dat moet je inderdaad niet doen.

Ik vind zelf de RogzForDogz tuigjes erg fijn:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 19 jan 2006, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#471989
Ik vraag mij eerlijk gezegd af, wat ze met de kofferbak bedoelen.
Ik zeg ook dat de mannen in de kofferbak zitten in mijn auto.
Afbeelding
Door Lil
#471990
Euh voordat we iemand veroordelen.
Wij noemen thuis alles een kofferbak, dus ook mijn hatchback waar hij lekker in kan liggen en naar buiten kijken en waar hij niet bij me kan komen vanwege het hondenrek.
Enne als je toch je hond in de kofferbak (sedan) doet, dan wordt het stront ruimen...
Ik denk ook dat het niet erg gezond is voor een hond, niet erg veel frisse lucht en ook geen invloed op de temperatuur, in de zomer snikke heet en in de winter ijskoud.

Over dat tuigje van Helen ben ik niet zo tevreden dat is een keertje bij een noodstop losgegaan. Of ze is zo verstandig en heeft een beter merk dan ik toen had ;)
Daarna een ander soort tuig en dat was super goed. Nu dus een andere auto, nog beter! Geen tuigjes meer.
Door Lizzy
#471991
Daarom vraag ik ook "bedoel je een dichte kofferbak".
Door Lizzy
#471992
Lil schreef: Euh voordat we iemand veroordelen.
Over dat tuigje van Helen ben ik niet zo tevreden dat is een keertje bij een noodstop losgegaan.
De RogzForDogz-tuigjes: daar zit een slotje op dus die kunnen niet losschieten :D!
Door Jolly
#471993
en op die vraag wordt nog even geen antwoord gegeven, maar wordt wel door diverse meteen als bevestiging gezien, waarop de vraagsteller meteen een volle lading krijgt. :-\
Door tvs
#471994
Lil schreef: Euh voordat we iemand veroordelen.
Wij noemen thuis alles een kofferbak, dus ook mijn hatchback waar hij lekker in kan liggen en naar buiten kijken en waar hij niet bij me kan komen vanwege het hondenrek.
Enne als je toch je hond in de kofferbak (sedan) doet, dan wordt het stront ruimen...
Ik denk ook dat het niet erg gezond is voor een hond, niet erg veel frisse lucht en ook geen invloed op de temperatuur, in de zomer snikke heet en in de winter ijskoud.

Over dat tuigje van Helen ben ik niet zo tevreden dat is een keertje bij een noodstop losgegaan. Of ze is zo verstandig en heeft een beter merk dan ik toen had ;)
Daarna een ander soort tuig en dat was super goed. Nu dus een andere auto, nog beter! Geen tuigjes meer.
ik heb een tuig dat bij de "springer "hoort, brede banden ook lekker voor in de auto
Gebruikersavatar
Door Pauline
#471996
Ik moet eerlijk bekennen dat ze bij ons gewoon los op de achterbank liggen.... Zal gauw maatregelen gaan nemen. :-[ :-[ :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door