Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door emielenjolanda
#470657
kunnen jullie mij vertellen tot welk gewicht ik op 6 % moet blijven en dan minder moet gaan geven ???

alvast bedankt
Door Lizzy
#470724
Ik vrees dat ik je niet begrijp.... Gaat het over de hoeveelheid voer die je aan een pup moet geven?
Door Syllie
#470785
Ik denk inderdaad dat het daar over gaat.
Ik heb ze verteld dat een pup qua versvlees ongeveer 6% van zijn gewicht moet krijgen, dat klopt toch ik ben immers ook nog geen barf professional ;D
Dus ik denk nu dat ze zich afvragen wanneer je moet gaan minderen qua percentages.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#470792
Als je geen verschil meer ziet tussen de bal en je hond ;D

Grappie ;D Even serieus, als je ziet dat je hond zijn grootste groeispurt heeft gehad en/of dat hij /zij er dik op begint te worden dan draai je het aanbod langzaam terug.
Door emielenjolanda
#471114
sorry ik bedoel inderdaad hoeveel percentage de hond qua voer moet hebben als je dus ziet als hij groter wordt en niet meer groet zeg maar.
en hoeveel procent van zijn gewicht moet je dan aan voer geven.

ik hoor het wel weer.
dank je wel
Door Lizzy
#471128
Mijn Dalmatenpup (teefje) had 7% van haar lichaamsgewicht nodig, de eerste maanden. En ik heb gemerkt dat de toename in hoeveelheid voer (want de hoeveelheid wordt natuurlijk alsmaar meer, met dat haar/zijn gewicht toeneemt) rond 6 maanden stabiliseerde. Sinds ze 6,5 a 7 maand is krijgt ze dezelfde hoeveelheid voedsel. Geen toename meer in hoeveelheid voer. Ze weegt nu ergens rond de 25 kilo, ze is nu 7,5, bijna 8 maand jong. Ze eet 900 gram per dag. Dus dat is bijna 4% van haar lichaamsgewicht.

Ik denk dat de meeste Dalmatenpupjes rond 6 a 7 maanden stabiliseren en de grote toename van het voer af gaat nemen. Rond 7 a 8 maanden zal de hoeveelheid gelijk blijven/minder worden. Maar het feit is dat je met je ogen moet voeren!
Door emielenjolanda
#471928
dank je wel dan gaat ik kijken of het beter is om naar de 7% te gaan want het lijkt alsof hij honger heeft als zijn bak leeg is kijkt hij zo zielig naar me en komt met zijn bak naar me toe
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door