Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hiram
#471875
mn honden staan nu al een paar weken op barf tot groot plezier van hun en mij.
toch lijkt het net alsof ze wat aan het afvallen/vermageren zijn...
hoort dit erbij of geef ik ze niet genoeg te eten?
gemiddeld genomen krijgen ze 950 gram per dag voor een volwassen boxer reu van ongeveer 33 kilo.
ik houd de percentages van Billinghurst aan voor wie dat wil weten en ze krijgen:
hele kip, lamsribben met vlees eraan, sardientjes, rundsvlees, groenten en ef entoe wat fruit. en 3 maal per week een ei.
of leg ik de verkeerde standaard bij honden die opgezwollen zijn van de brokken?
ik heb ook wel ns gehoord dat honden die op vers staan er anders uit gaan zien en mijn boxers hebben natuurlijk een korte vacht...
Laatst gewijzigd door hiram op wo 18 jan 2006, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#471877
Dit hoort er even bij, de ene hond heeft er meer last van als de ander. Zie het maar als het Atkinseffect, het lichaam gaat van koolhydratenvertering over naar vetvertering en daar val je in het begin sterk op af. Je kunt (als het uit de klauwen loopt) even wat meer voeren en meestal zie je met een maandje of 2/3 een stabilisering van het gewicht.
Door hiram
#471880
Angelique schreef: Dit hoort er even bij, de ene hond heeft er meer last van als de ander. Zie het maar als het Atkinseffect, het lichaam gaat van koolhydratenvertering over naar vetvertering en daar val je in het begin sterk op af. Je kunt (als het uit de klauwen loopt) even wat meer voeren en meestal zie je met een maandje of 2/3 een stabilisering van het gewicht.
pffiew gelukkig!
ik was al bang dat ik er slaolie in moest gaan gieten om ze watvetter te krijgen haha
Gebruikersavatar
Door Angelique
#471881
hiram schreef: pffiew gelukkig!
ik was al bang dat ik er slaolie in moest gaan gieten om ze watvetter te krijgen haha
Uh nee, en als je wilt opvetten dan is slaolie wel een hele slechte keuze :-X
Door hiram
#471884
Angelique schreef: Uh nee, en als je wilt opvetten dan is slaolie wel een hele slechte keuze :-X
was ook maar n geintje.
ik denk dat ik dan beter vette vis kan pakken..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door