Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Filou
#470298
Dit is waarschijnlijk een hele domme vraag... maar ik stel ze toch... ;D

Als jullie vis kopen, bijvoorbeeld sardientjes... spoelen jullie ze dan af onder wat water, of gewoon zo, ongewassen aan de hond geven?

Ik vertel er wel even bij dat bij ons de vissen gewoon op een groot houten plateau voorgesteld liggen (dus geen ijskast) en ze overgieten ze dan regelmatig met koud water.

Dus, wat zouden jullie doen??
Door Joke H
#470375
Ook ik heb een visvraagje;mijn zoontje vist vaak in de sloot;vangt hele grote snoeken 8) voorntjes etc,de hond staat er bij en kijkt ernaar ;D mag hij die opeten als hij zou willen?nog niet uitgetest.
Door Laura2004
#470417
Volgens mij moet je zoetwatervis eerst 3 weken invriezen, maar dat week niet zeker.
Door herder_lover
#470498
zou de vissen zo van de markt geven, niet schoonmaken, gewoon geven, doe ik hier ook ;D

en die vis van het vissen? Volgens mij ook invriezen maar kan ook zijn dat dat alleen voor zalm geld....
Door Chris113
#470581
Joke H schreef: Ook ik heb een visvraagje;mijn zoontje vist vaak in de sloot;vangt hele grote snoeken 8) voorntjes etc,de hond staat er bij en kijkt ernaar ;D mag hij die opeten als hij zou willen?nog niet uitgetest.
Ik ben natuurlijk een beginner, maar snoek zou ik toch niet geven aan mijn hond. Dat is werkelijk alleen maar graat...
Door tieneke
#470711
Chris113 schreef: Ik ben natuurlijk een beginner, maar snoek zou ik toch niet geven aan mijn hond. Dat is werkelijk alleen maar graat...
En met hele scherpe tandjes ;D
Door Chris113
#470716
tieneke schreef: En met hele scherpe tandjes ;D
Ja ook nog eens... dus dan de kop eraf en de rest vermalen???
Door Lizzy
#470717
Volgens mij wordt snoek wel gegeten door mensen, toch? Ik zie niet zo goed in waarom een hond geen snoek zou kunnen eten, als ie het moet? Het is misschien niet direct een beginners-visje, maar de gevorderde barfer?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 17 jan 2006, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Chris113
#470750
Lizzy schreef: Volgens mij wordt snoek wel gegeten door mensen, toch? Ik zie niet zo goed in waarom een hond geen snoek zou kunnen eten, als ie het moet? Het is misschien niet direct een beginners-visje, maar de gevorderde barfer?
Ja, snoek wordt wel gegeten door mensen, maar dat is voornamelijk kleine, jonge snoek (vanwege de smaak) en dan dus het liefst als quenelles (oftewel vermalen) vanwege de graten.
Door Joke H
#471441
Nee mijn zoontje vangt hele grote snoeken ;) ;)

en wat denken jullie van paling?

eerst de vorst erover? ::) ::)
Door 202spots
#471459
Joke H schreef: Nee mijn zoontje vangt hele grote snoeken ;) ;)
en wat denken jullie van paling?
eerst de vorst erover? ::) ::)
Ik denk dat ik liever de hele snoek maal..
paling lijkt voor mezelf beter dan de hond, maar als ik het hier zou geven dan denk ik dat de hele paling net als 'n sliert spagetti naer binnen word gezogen...maar als je hond er netjes van kan eten dan wel, of anders in stukken knippen.
Flukes is de reden dat je zalmkoppen inviest, er zijn wel andere parasieten die in zoetwater vis kan voorkomen, dus voor de zekerheid kan je ze 2 weken in de vriezer stoppen.

Wanneer ik vis geef, dan spoel ik ze meestal met warm
af zodat ze niet zo glibberig zijn :-\
Door Chris113
#471479
202Spots schreef: Ik denk dat ik liever de hele snoek maal..
paling lijkt voor mezelf beter dan de hond, maar als ik het hier zou geven dan denk ik dat de hele paling net als 'n sliert spagetti naer binnen word gezogen...maar als je hond er netjes van kan eten dan wel, of anders in stukken knippen.
Flukes is de reden dat je zalmkoppen inviest, er zijn wel andere parasieten die in zoetwater vis kan voorkomen, dus voor de zekerheid kan je ze 2 weken in de vriezer stoppen.

Wanneer ik vis geef, dan spoel ik ze meestal met warm
af zodat ze niet zo glibberig zijn :-\
Ik zou paling ook eerst in de vriezer doen. Zoals al gezegd, ik heb er niet echt verstand van, maar paling is een zoetwatervis en een aaseter. Lijkt me toch gezonder voor je hond...

(Oke, je hebt ook zeepaling ;-))
Laatst gewijzigd door Chris113 op wo 18 jan 2006, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door