Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#471241
Gisteren had hij een gevoelig rood oor en heb er specicare oorcleaner in gedaan,er kwam geen vuil uit.
Zijn oor is rood en voelt warm aan,heb net weer zijn oor ermee gedaan en hij liep ook een beetje te jammeren,is wel speels.
Wat moet ik doen?
Nog even aankijken of naar de Da,ben alleen bang dat hij dan troep krijgt :-\
Laatst gewijzigd door tieneke op wo 18 jan 2006, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#471373
Tja...lastig...als hij niet met zijn kop loopt te schudden of probeert te wrijven, is het wel dragelijk voor hem, denk ik...Misschien hopen dat het vanzelf over gaat als hij er verder niet echt mee zit?

Aan de andere kant: ik heb zelf wel eens oorontsteking en dat is echt :-X.

Heb je iets van Salysprin in huis?
Door tieneke
#471394
margreet schreef: Nick had het laatst ook,heb het even aangekeken maar na drie dagen was hij er echt ziek van,moest toen helaas toch aan de medicijnen ja :-\
Kijk het nog 1 dag aan ;)
Door tieneke
#471396
Peet schreef: Tja...lastig...als hij niet met zijn kop loopt te schudden of probeert te wrijven, is het wel dragelijk voor hem, denk ik...Misschien hopen dat het vanzelf over gaat als hij er verder niet echt mee zit?

Aan de andere kant: ik heb zelf wel eens oorontsteking en dat is echt :-X.

Heb je iets van Salysprin in huis?
Hij loopt niet met zijn(grote ;D)kop te schudden,het lijkt of het iets minder rood is.
Het sneeuwt hier als een gek en hou hem verder maar binnen vandaag,lijkt me niet zo bevoordelijk als ie ermee in de sneeuw van een kleine halve meter ligt te rollen :-\
Ik heb verder geen medicijnen in huis.
Door Peet
#471404
aggoosshhh....grote dikkop :-*...met een grote kop is een auw-oor natuurlijk ook meteen grote-auw-oor.... :'(...geef 'm maar een dikke knuf :-*...

(en anders een lage dosering Ibuprofen....200 mgr mag zo'n grote hond echt wel een keertje hebben....althans dat zegt mijn DA ;))
Door tieneke
#471412
Peet schreef: aggoosshhh....grote dikkop :-*...met een grote kop is een auw-oor natuurlijk ook meteen grote-auw-oor.... :'(...geef 'm maar een dikke knuf :-*...

(en anders een lage dosering Ibuprofen....200 mgr mag zo'n grote hond echt wel een keertje hebben....althans dat zegt mijn DA ;))
Normaal heeft Tara van die vieze oren die ik regelmatig moet reinigen.
Rennen dat ze dan doet voor het flesje! :o
Tinus heeft nooit last en zeker geen vieze oren.
Vanmorgen liep hij even te jammeren buiten op zijn Tinus manier(tis soms echt een watje ;))dus het zal ongetwijfelt wel zeer doen,nu ligt hij lekker te slapen.
Hopelijk is het morgen een stuk minder.
Zoniet dan kachelen we naar de Da.
Door 202spots
#471484
Wanneer er geen vuil in zit, blijft rood en hij blijft kop schudden...dan zou ik toch liever effe laten bij DA laten nakijken.
Als 't oorontsteking is dan zit 't dieper dan waar je met schoonmaken bij kan...dus beter om toch AB te doen denk ik.
Door Sas
#471489
Kou (en dus ook sneeuw) kan wel ontstekingsremmend werken.... misschien toch een goed idee als hij er wel lekker in gaat liggen rollen! Je kunt ook nog een beetje baby olie proberen, dat verzacht een beetje!
Succes ermee
Door tieneke
#471505
margreet schreef: Goh hebben ze die daar ook :o
En een hele goeie en moderne ook ;) ;D
Op een kleine 10 minuten afstand,met het katje dat deze week ziek was konden we meteen komen op zondag!
Door tieneke
#471507
202Spots schreef: Wanneer er geen vuil in zit, blijft rood en hij blijft kop schudden...dan zou ik toch liever effe laten bij DA laten nakijken.
Als 't oorontsteking is dan zit 't dieper dan waar je met schoonmaken bij kan...dus beter om toch AB te doen denk ik.
Schudden doet hij niet Dory.
Het is al wat minder rood gelukkig ik kijk het dus nog even aan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door