Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sennaruby
#471323
Senna was anderhalve week geleden een paar dagen ziek (overgeven, diarree, niet willen eten), maar dat was dankzij de okugest snel weer over en ze eet nu weer met smaak haar cb natuur.
Maar helaas krijgt ze soms toch weer diarree :( Niet vreselijk waterig, maar toch... Ze heeft geen koorts en is ook niet sloom of zo. Ze heeft wel altijd een beetje moeilijke darmen gehad.
Maandag had ze diarree en toen heb ik haar een pilletje okugest gegeven en toen ging het weer super tot vanmorgen. Toen kreeg ze weer diarree. Ze krijgt trouwens pas sinds ongeveer 3 weken cb natuur en daarvoor Duck. Zou het aan dit soort cb kunnen liggen of is het nog een nawee van het 'virus' dat ze gehad heeft? Kan ik beter een ander soort cb proberen en zo ja, welke? Of moet ik gewoon nog even doorzetten en af en toe een okugestje blijven geven?

Ik hoop dat iemand raad weet!

Groetjes,

Fieke
Door Peet
#471376
Had ze ook dunne toen ze op Duck stond?

Af en toe Okugest is geen probleem hoor, Okugest is heel veilig. Geef je ook probiotica?
Door Sennaruby
#471381
Nee, met Duck had ze geen diarree. Sowieso niet meer sinds ik kvv geef. Maar ze vind cb lekkerder...
De diarree is begonnen met dat virus vorige week zaterdag, ongeveer een week nadat ik ben begonnen met CB. En nu komt de diarree dus af en toe weer terug. Ik geef nu ongeveer om de dag een of twee tabletjes okugest en nog geen probiotica. Dat wil ik binnenkort gaan halen. Helaas geen Tuinen in de buurt, dus ik ga wel even in een drogisterij kijken.
Door Peet
#471388
Diverse drogisterijen (Etos, Kruidvat, en ook de Hema) hebben probiotica. Je kan het ook online bij Dumuchi kopen en ook Corine (van Carnibest) heeft tegenwoordig Sana Vesta producten (is een merk dat ook probiotica levert).

Als je hond zo aan blijft modderen, zou ik eventueel 1/2 cb en 1/2 duck voeren, met een beetje warm water er over en probiotica erdoor. Kijken hoe dat gaat.

En er heerst ook een virus hoor, ik hoor niet anders dan dat honden aan het overgeven zijn en diarree hebben. het kan dus best nog een uitloper van het virus zijn, of een andere .... :-\
Door Sennaruby
#471393
Ik zal eens gaan shoppen dadelijk!
Ik denk zelf ook dat het nog een uitloper van het virus zal zijn, maar ik twijfel ook wel of het niet het vet kan zijn in de cb. Ik moet binnenkort weer een nieuwe voorraad halen en ik zat te denken om dan light te nemen, maar als het inderdaad dat virus nog is, dan maakt dat niet uit.... Moeilijk! Ik heb nog 3 kilo duck en morgen wil ik weer cb gaan halen en dan doe ik wel eens even om en om en ik blijf als het nodig is nog maar even met de okugest bezig en de probiotica erbij. Dan moet het ooit weer goed komen, zou je denken!
Door tieneke
#471401
Het kan inderdaad aan de CB liggen die wat vetter is ;)
Zolang het er niet uitspuit is er niets aan de hand,kijk het even aan en misschien toch de light geven als het zo blijft.
Door Sennaruby
#471403
Ik denk dat ik dan sowieso de volgende keer maar een keer de lightvariant koop, 5 kilo of zo, en dan even kijk hoe het dan gaat. Dan kan ik altijd de volgende keer weer de natuurversie nemen. Ik was van plan om een grote hoeveelheid cb natuur tegelijk in te slaan, maar als ze zo aan de diarree blijft, dan is dat nog niet zo'n strak plan denk ik! Eerst maar eens kijken of het aan het virus of het vet ligt....
Door Sennaruby
#471432
Tja, ik moet morgen weer nieuwe cb halen, want het is bijna op, dus ik denk dat ik 2 light en 3 natuur neem en het dan nog maar even aankijk met dat rotvirus met de hulp van probiotica en okugest. Gelukkig is ze er niet ziek van en is de diarree niet zo erg als het geweest is :-X
Door Saskia C.
#474233
Vraagje: die probiotica weet iemand hoeveel je daar een hond van moet geven en hoe je het het beste kan toedienen? Want een van mijn kooikers heeft nog steeds last van een verstoorde darmflora omdat hij jaren op Eukaneuba brokken heeft gestaan bij de vorige eigenaar.
Door Sennaruby
#474581
Op mijn probioticadoosje staat de dosering voor een hond en een kat aangegeven, dus dat is gemakkelijk, maar ik weet niet hoe het met andere probiotica zit die niet speciaal voor dieren is, helaas :-[
Door Lizzy
#474589
Ik geef eigenlijk aan volwassen honden de helft van de volwassen mensendosering of de kinderdosering (als die vermeld staat). Nu kun je probiotica niet echt 'overdoseren' maar de helft van de volwassen mensendosering moet dus wel volstaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door