Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Filou
#471079
Joepie!! Ik heb gisteren gescoord:
1kg runderhart, 700gr schapelong, 1kg100gr testikel van de ram en 900gr hersenen (ik vermoed schaap)... en dat alles voor 6.70 euro!!!! :)

Die laatste 3 heeft Filou nog niet gegeten... ik hoop dat hij het lust. :D


Dit is dus een vogelgriep-nood-menu ;D

De kip die op 't menu staat is nog van in december, dus virus-vrij... :)

Ma: 100g groente
100g sardien
200g steenbok

Di: 200g kippenek
100g pens
100 sardien
100 groente

Wo: 300g steenbok
100g groente

Do: 200g sardien
100g testikel

Vrij: 200g kippenek
100g sardien

Za: 200g steenbok
100g sardien
100g hart

Zo: 100g groente
100g long


Zo, wat vinden jullie ervan?? Alle reacties zijn welkom!!
Door Lizzy
#471508
Gefeliciteerd met je score! Goed zeg!!! En dat nog voor een redelijk redelijke prijs! Fijn voor je!!

Je percentages zijn in ieder geval weer dik in orde. Tenminste, ik neem aan dat steenbok inclusief bot is?

Ik kom op :

24% vlees
44% vleesbot
16% groentemix
16% orgaanvlees

Hoeveel diersoorten gebruik je nu?

Steenbok, kip, vis, schaap, rund, ram (is dat geit?)? Als dat zo is, dan mag je hondje weer niet mopperen!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#472034
[quote author=Filou link=board=2;threadid=18810;start=0#msg471548 date=1137601160 Ram is het mannelijke van de schaap...
[quote][/quote]

Had ook nog een konijn kunnen zijn hoor ;D
Door Borke
#472453
Goed hoor hoe je in deze lastige omstandigheden (duur aanbod, weinig aanbod besmette kip, weinig vriesruimte) nog zoveel variatie kan geven!
Door Filou
#472465
[quote="Angelique"]
Had ook nog een konijn kunnen zijn hoor ;D
[/quote]

Oh ja??? Nou... wist ik helemaal niet!! :-[

Ik had graag konijn willen kopen voor Filou, maar ik heb het nog nergens in de toonbanken zien liggen. Naar't schijnt kan ik het wel kopen, maar dan is het nog levend... maar ja... is het dan ook gezond genoeg om op te eten??? Misschien worden konijnen niet zo door de DA gecontrolleerd... want hier eten ze het niet. Net zoals eend, of paard, dat heb ik ook nog niet gezien. Veel schaap, koe, kalkoen en kip. :(


@ Astrid: Bedankt :D 't Is waar, 't is moeilijk... maar we gaan ervoor!!! ;D


Toen we het orgaanvlees gingen kopen, was het eigenlijk best grappig. We stapten daar een zaak binnen die uitsluitend orgaan verkocht. Ik zag er ook nog schapekoppen en poten liggen. Hersenen herkende ik direct... maar dan al de rest: long en testikels ... ik had het nog nooit gezien... en mijn ventje blijkbaar ook niet, want als ik vroeg 'wat is dit?' Dan vroeg hij het aan de slager... Die zal ook wel denken 'die 2 kennen er nu eens niets van...' ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door