Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Yari
#471005
Sinds een mnd of 2 valt het me op dat Yari af en toe flink winden loopt te laten. Af en toe een dag is dat zo.
Soms zie je ook echt dat ze opgeblazen is en gaat ze soms ook boeren erbij. Als ik haar buik masseer, kan ik soms zo de scheten eruit masseren! :-[ :D
Ik heb al getracht te achterhalen of het eraan ligt wat ze die dag qua voeding heeft gehad, maar ik kan er geen logica aan ontdekken. Ik geef afgewisseld Bibi, Carnibest en Bandit en stel ook ca. 2 dgn per week zelf haar menu samen.
Ze krijgt wel regelmatig meteen na haar eten een runderoor of buffelhuidkluif of wat dan ook, mss dat dat het is?
Maar zou het ook niet van de bamboecapsules kunnen zijn zit ik me net te bedenken? Die krijgt ze nl. toevallig sinds 2 mnd?
Door 202spots
#471007
Yari schreef: Ze krijgt wel regelmatig meteen na haar eten een runderoor of buffelhuidkluif of wat dan ook, mss dat dat het is?
Maar zou het ook niet van de bamboecapsules kunnen zijn zit ik me net te bedenken? Die krijgt ze nl. toevallig sinds 2 mnd?
Ik zou helemaal geen buffelhuid of oren geven!!
Heel ongezond! En waarschijnlijk ook de oorzaak van het "probleem" Dus stop daar maar vast mee!
En mag ik vragen waarom je die bamboe capsules geeft?
Door Yari
#471016
202Spots schreef: Ik zou helemaal geen buffelhuid of oren geven!!
Heel ongezond! En waarschijnlijk ook de oorzaak van het "probleem" Dus stop daar maar vast mee!
En mag ik vragen waarom je die bamboe capsules geeft?
Ja ik weet idd ook eigenlijk wel dat die krengen helemaal niet zo goed zijn, maar vind het ook zonde om ze weg te mieteren. Heb nog een behoorlijk voorraad van die krengen... :-\
Maar ik ga het gewoon eens uitproberen hoe het gaat als ik die dingen niet meer geef. Blijf ik gewoon nog wel die bamboe capsules geven.
Ze krijgt bamboe omdat ze bandenslapte heeft en diverse orthopedische operaties heeft ondergaan (die deels samenhingen met haar te slappe gewrichtsbanden). Ook had ze instabiele ruggenwervels, maar die zijn door een orthomanueel therapeute een paar jaar geleden behandeld en nooit meer last ervan gehad.
Bamboe is goed voor sterke pezen, gewrichtsbanden, etc. Vandaar dat het me wel zinvol lijkt voor haar. ;)
Door 202spots
#471025
Yari schreef: Ze krijgt bamboe omdat ze bandenslapte heeft en diverse orthopedische operaties heeft ondergaan (die deels samenhingen met haar te slappe gewrichtsbanden). Ook had ze instabiele ruggenwervels, maar die zijn door een orthomanueel therapeute een paar jaar geleden behandeld en nooit meer last ervan gehad.
Bamboe is goed voor sterke pezen, gewrichtsbanden, etc. Vandaar dat het me wel zinvol lijkt voor haar. ;)
Hmm Nooit eerder van gehoord eigenlijk....
't zelfde idee als Glucosamine/Chondroitin?
Door Audrina
#471572
Ik wil het wel eens proberen bij Daisy, die kan wel "steuntje" gebruiken met die rotte ellebogen van d'r. Kijken of zij er ook van gaat ruften en boeren.

Ik heb nog bamboe capsules van Vitotaal staan (270 mg van het sap van de stengels van de bamboe met minimaal 60% silicium, volgens de site, per capsule).

Welke gebruik jij voor Yari en hoeveel geef je?
Door Lizzy
#471651
Brutus heeft maaaaaaandenlang bamboe gekregen. Ik heb nooit iets gemerkt van gasvorming... Ik ben er weer mee gestopt omdat het volgens mij niet hielp.

Van buffelhuid heb ik hier een keer een maagtorsie in huis gehad..... dus volgens mij kun je beter daar mee stoppen!
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 18 jan 2006, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yari
#471799
Audrina schreef: Ik wil het wel eens proberen bij Daisy, die kan wel "steuntje" gebruiken met die rotte ellebogen van d'r. Kijken of zij er ook van gaat ruften en boeren.

Ik heb nog bamboe capsules van Vitotaal staan (270 mg van het sap van de stengels van de bamboe met minimaal 60% silicium, volgens de site, per capsule).

Welke gebruik jij voor Yari en hoeveel geef je?
Dat zijn degenen die ik ook heb. Ik geef haar 1 capsule per dag ervan.
Toen ik een tijd terug die professor Fink van de UKG gebeld had over Duivelsklauw, vroeg ik ook naar Bamboe en de evt. bijwerkingen. Ik weet nog dat zij zei dat het maag/darmkrampen kan veroorzaken. Dus wat dat aangaat zou het best eens kunnen kloppen.
Door Yari
#471802
Lizzy schreef: Brutus heeft maaaaaaandenlang bamboe gekregen. Ik heb nooit iets gemerkt van gasvorming... Ik ben er weer mee gestopt omdat het volgens mij niet hielp.

Van buffelhuid heb ik hier een keer een maagtorsie in huis gehad..... dus volgens mij kun je beter daar mee stoppen!
Ik stop daar ook mee. Maar ik stop ook gewoon met de bamboe. Gaat het weer goed, dan kan ik eens kijken hoe het gaat als ik weer met de bamboe start. Als dat dan nog steeds goed gaat, weet ik gewoon dat het door die kluiven komt.
Zou dat dan komen omdat dat soort dingen slecht verteren?
Ik vond het af en toe wel makkelijk, maar ja, gezondheid gaat voor. Ik hou het wel gewoon bij de verse kluiven.
Bij het slachthuis in Zevenhuizen kan ik wel aan gedroogde kalfs/runderpezen en luchtpijpen komen, die verteren toch wel gemakkelijk? Of ook niet omdat ze gedroogd zijn?
Door Lizzy
#472192
Ik moet je eerlijk zeggen dat al die gedroogde dingen hier echt slecht verteren/vallen (vooral bij Brutie). Behalve de kleine snoepjes die ik zelf droog.... Ik koop die meuk gewoon niet meer. Nergens. Ik geef wel vers/rauw. Dat (be)valt het beste!
Door Yari
#472262
Lizzy schreef: Ik moet je eerlijk zeggen dat al die gedroogde dingen hier echt slecht verteren/vallen (vooral bij Brutie). Behalve de kleine snoepjes die ik zelf droog.... Ik koop die meuk gewoon niet meer. Nergens. Ik geef wel vers/rauw. Dat (be)valt het beste!
Hoe merk je dat dan aan hem? Ook overmatige gasvorming? Of wat anders? Slecht ontlasting o.i.d?
Door Lizzy
#472268
Yari schreef: Hoe merk je dat dan aan hem? Ook overmatige gasvorming? Of wat anders? Slecht ontlasting o.i.d?
Hij laat inderdaad heel snel windjes en hij heeft dunne ontlasting.

Ik wou net gaan schrijven dat Brutus iets gevoeliger is op z'n darmen als Pinkel/Linga tot ik mij bedacht dat dit helemaal niet zo is. Toen ik voor Linga tijdens het wisselen Farmfood kluiven had gekocht, wilde Pinkel die natuurlijk ook persee eten ::). En ik had twee honden aan de slinger. Ik haalde ze weg: slinger was over. Ik gaf ze weer een kluif: ze waren weer aan de slinger.....
Door Yari
#472272
202Spots schreef: Hmm Nooit eerder van gehoord eigenlijk....
't zelfde idee als Glucosamine/Chondroitin?
Ik zie nu pas jouw antwoord... :-[
Naar mijn weten doet glucosamine/chondroïtine toch net weer wat anders. Das vooral voor de instandhouding van het kraakbeen en de gewrichtsvloeistof en die bamboe schijnt vooral de pezen/banden en ook het kraakbeen te VERSTERKEN.
Glucosamine/chondroïtine krijgt ze trouwens ook, maar dat krijgt ze al jaren. Kan me niet voorstellen dat ze daar nu opeens problemen van gaat krijgen.

Vandaag heb ik trouwens voor het eerst geen bamboe gegeven (en ik gaf al 3 dgn geen gedroogde kluiven meer) en toeval of niet, ze heeft vandaag maar 1 poepje gelaten! ;D
Ben benieuwd waar het uiteindelijk aan zal liggen...en hopelijk kom ik er ook daadwerkelijk achter.
Ik laat het nog wel weten als ik het zeker weet.
Jullie bedankt voor het meedenken in ieder geval! ;)
Door Yari
#481236
Het was toch de bamboe...
Sinds ik gestopt ben met de bamboe is het winden laten over.
Ik ben sinds een dag of 5 weer gaan kijken hoe het gaat met die kluiven en tot op heden nog geen enkel scheetje! ;D
Wat niet wegneemt dat ik die kluiven liever niet meer geef. Ik maak op wat ik heb en geef verder voortaan liever alleen maar verse kluiven. ;)
Omdat ik zelf ook bandenslapte heb, ben ik zelf maar die bamboe capsules gaan nemen, maar ik krijg er dus óók gasvorming door!!! :D ::)
Je krijgt er een heel opgeblazen gevoel van (een beetje misselijk ook, terwijl ik echt nooit nergens misselijk van wordt) en ik moet er ook scheetjes van laten en soms boeren... :-X
Zo baas zo hond zullen we maar zeggen hè?! ;D ;)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door