Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bounty
#469888
Hoi,

Ik kwam via dit forum op een ander forum en las dat de verhouding spiervlees en orgaanvlees veranderd is.

Weet iemand of dit waar is, want op dat andere forum zeggen ze dat dat niet kan voor die prijs. Er zit nu 40% spiervlees en 25% orgaanvlees in. Verder gebruiken ze nu "zuivere visolie" i.p.v. lijnzaadolie.

Ik voer zelf Bibi vanwege de prijs, verschillende smaken voor dezelfde prijs en omdat ze visolie gebruiken i.p.v. een andere oliebron. Ik geef ook weleens spiervlees en botten, vuile pens etc.

Als het recept van Carnibest echt is veranderd wil ik misschien overstappen ??? Ik vind het een pluspunt visolie en hogere percentage spiervlees.

Groetjes Bounty
Door Netty
#470142
Tof doet het op Carnibest het beste......
ik wissel af met Duck, en soms wat zelf samengesteld, maar op Carnibest doet ze het het beste, zit lekkerder in haar vel :D
Door Lizzy
#470177
Ik ben ook wel zeer benieuwd naar het antwoord! Te meer daar Carnibest nooit de verhoudingen 'prijs heeft willen geven' en te meer ik me werkelijk niet kan voorstellen dat er 40% spiervlees in zit.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#470798
[quote="Bounty"]
Hoi,

Ik kwam via dit forum op een ander forum en las dat de verhouding spiervlees en orgaanvlees veranderd is.








[/quote]

Als je dat topic daarover op voernatuurlijk bedoelt, dan zie ik daar nergens staan dat er iets veranderd zou zijn bij cb wat percentage spiervlees betreft.
Door Bounty
#470810
Ik heb een mailtje gekregen van Corinne en het hoge percentage spiervlees klopt.

Vroeger gebruikte ze longhaas, dat is de middenrifspier,maar dit werd steeds duurder.
Ze gebruiken nu o.a schenkelvlees waar iets teveel vet aan zit voor de losse verkoop en ook lappen vlees met wat teveel vet, soort sucadelappen om te zien.

Oja en met de visolie zijn ze gestopt omdat sommige honden het niet graag lusten.
Door Bounty
#470812
Hoi Angelique,

Je hebt gelijk, ik heb niet zo goed gelezen. Ik dacht zelf altijd dat het percentage orgaanvlees bij veel KVV best hoog lag en omdat ze soms vaag zijn over de ingredienten dacht ik dat het bij Carnibest ook zo was.

Sorry ik weer ???

[quote="Angelique"]
Als je dat topic daarover op voernatuurlijk bedoelt, dan zie ik daar nergens staan dat er iets veranderd zou zijn bij cb wat percentage spiervlees betreft.
[/quote]
Door Lizzy
#470815
[quote="Bounty"]
Ik heb een mailtje gekregen van Corinne en het hoge percentage spiervlees klopt.

Vroeger gebruikte ze longhaas, dat is de middenrifspier,maar dit werd steeds duurder.
Ze gebruiken nu o.a schenkelvlees waar iets teveel vet aan zit voor de losse verkoop en ook lappen vlees met wat teveel vet, soort sucadelappen om te zien.

Oja en met de visolie zijn ze gestopt omdat sommige honden het niet graag lusten.

[/quote]

En hoe zit het met de kip&rijst en lam&rijst? Want ik weet een beetje wat rundvlees, lamsvlees en kippenvlees kost......
Door Bounty
#473509
De kip/rijst en lam/rijst zijn gelijk gebleven. In de
kip/rijst zit 25% spiervlees en in lam/rijst ommenebij 30%. In de kip/rijst gebruiken ze voor een groot deel afsnijsels van kip (soort nasivlees) en in
de lam nog steeds longhaas en afsnijsels.

Groetjes Bounty


[quote="Lizzy"]
En hoe zit het met de kip&rijst en lam&rijst? Want ik weet een beetje wat rundvlees, lamsvlees en kippenvlees kost......
[/quote]
Door Audrina
#473556
Weet iemand in welke partij CB (met welke houdbaarheidsdatums en welke soorten) die visolie heeft gezeten? Heb ook Corine al gemaild om het te vragen hoor, maar misschien dat iemand hier het ook weet?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door