Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Supermax
#469992
Weet niet of dit hier goed staat maar ok.
Ik heb dus een tijd met mijn hond getobt omdat hij na zijn castratie incontinent is geworden :(. Daarvoor kreeg hij dus enurace tabletjes. Maar omdat ik dit eigenlijk toch rotzooi vond ben ik op zoek gegaan naar iets alternatiefs en toen kwam ik dus uit bij het homeopathische middel Quertilla. Hier ben ik dus mee begonnen eerst in combinatie met de pillen omdat het eerst moet aanslaan en na een tijd ben ik de pillen gaan minderen. (max heeft een jaar die pillen gehad dus vandaar dat het dan langer duurt voordat het aanslaat). Nu zijn we een paar maanden verder en hij krijgt nog steeds de druppels maar sinds ong. een week krijgt hij helemaal geen enurace meer!!!! :D
Dus misschien ook een tip voor andere mensen hier wier hond incontinent is door castratie???
Vond in ieder geval dat ik het even moest meedelen aan jullie.
Groetjes,
Mieke
Door Supermax
#470176
Ik zou niet weten waarom het niet zou helpen bij teefjes, je kan het altijd proberen. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat hoe langer de hond aan pillen heeft gezeten hoe langer het duurt voordat het echt goed aanslaat....
Het spul heet dus Quertilla en is van Bloem. Je kan het bij de meeste reformwinkels (zoals De Tuinen) halen. Je hebt een kleine en een grote verpakking (groot inhoud is 100ml en kost 13.95 Euro). Ik haal zelf altijd de grote verpakking omdat Max een grote hond is....
Groetjes,
Mieke
Door Supermax
#470854
Volgens de verkoopster duurt het ongeveer 2 weken voordat je iets merkt. Maar misschien geldt dat alleen als het dier (of mens) nog niet zo lang incontinent is. Bij Max heeft het dus echt langer geduurt.
Dus gewoon stug doorgaan als je geen resultaat ziet in die 2 weken kan dus best langer duren....
Groetjes,
Mieke
Gebruikersavatar
Door spanky
#470972
dank je voor de tip, ga het morgen gelijk halen.
heb hier een beaglereu met incontinentie zonder oorzaak teminste niet gevonden. propalin en enurace helpen beide niet echt . maar ik blijf alles proberen
Door ~Joke~
#475921
Welke dosering houd ik aan? Mijn hondje weegt 7 kg. Ik heb de leeftijd plus drie duppels gedaan [wordt voor kinderen aanbevolen]
Ik ben vanmorgen met haar bij de da geweest want ik vind steeds lichtbruine roestvlekken waar ze heeft gelegen. Bij microscopisch onderzoek bleek dat er idd bloedcellen in de urine zitten, ze zit tegen de vaginitus aan. Dit komt doordat door haar incontinentie constant urine in de vagina blijft staan wat voor irritatie zorgt. Ik vind haar te jong [7] voor echte medicijnen tegen incontinentie
Door Supermax
#475992
Mij werd toen inderdaad gezegd dat als de hond een kindergewicht heeft dat je dan gewoon de dosering voor kinderen aan kunt houden.
Mijn hond weeg 55 kg en krijgt dus de volwassen dosering. Hij krijgt dus 2 x daags 40 druppels, ik ga dat nu naar een paar maanden verlagen naar 2 x daags 30 druppels kijken of dat nog steeds goed gaat.
Succes met jouw hond.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door