Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dtm2
#470114
hallo, wij hebben een puppy van 8 weken en ze eet zeer slecht. als ik de brokjes neerzet neemt ze 1 hapje en ze laat het dan staan........na tien minuten haal ik het dan weg en probeer het enkele uren later opnieuw. ik heb ze 1 keer brokjes met melk en brood gegeven met een lepel! toen at ze het wel helemaal op. ik heb al verschillende merken brokjes geprobeerd, heeft iemand en advies?

grtz patrick
Door Netty
#470132
dtm2 schreef: en wat moet ik me daar precies bij voorstellen? ;)
wij hier voeren al onze honden met vers vlees, of kant en klaar vers vlees, daar zit alles in wat de hond nodig heeft.
ik denk dat je eerst even door moet lezen in de bibliotheek, dan begrijp je direct wat vers vlees is.
maar om je op weg te helpen, probeer bij de dierenspeciaalzaak Duck of een ander merk vers voer te krijgen, je kunt ook hier op het forum een plek vinden, ff zoeken, ik weet het niet zo uit mijn hoofd, waar alle merken staan, met hun website erbij, en daar kan je dan weer de verkooppunten van vinden
Door Lizzy
#470152
Aangezien hondenbrokken niet echt het gezondste voedsel is dat je een hond kunt voorzetten (gelukkig raken ook steeds meer dierenartsen daarvan overtuigt!), kun je je pup beter over zetten naar verse/rauwe voeding. Je kunt dit kant-en-klaar uit de vriezer kopen (of zelf samenstellen, maar dat is misschien leuk voor als je wat verder bent met je pup). De acceptatie is erg hoog. Veel hoger dan welke brok dan ook. En dat is logisch, want versvlees bevat dus veel vers vlees en dat is precies waar de hond op/voor gebouwd is!

Misschien is deze link wel handig voor je:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17449
Door Laura2004
#470323
dtm2 schreef: dank jullie voor al deze tips!
En ga je het proberen? Ik weet zeker dat je hond ineens met smaak zijn bakje zal leeg eten! ;)
Door andres
#470455
Ik weet zeker dat je pup zal smullen, Joey is niet meer te houden met het verse vlees!
Door dtm2
#471081
Idd bedankt voor jullie tips en advies , ik heb haar nog noooit zo gulzig zien eten :)
Door Cindy de Wolf
#471089
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D :D :D ;) ;) weer een pup die zijn baas heeft weten te overtuigen. Ik maar van 1 ding spijt en dat is dat ik het niet eerder wist dat brokken zo slecht zijn. Het is een lust voor het oog om ze zo te zien genieten van hun eten ;)

Cindy
Door tieneke
#471409
dtm2 schreef: Idd bedankt voor jullie tips en advies , ik heb haar nog noooit zo gulzig zien eten :)
Het is te hopen dat ze de bodem erin laat ;D ;D
Door dtm2
#472050
Nou , het is dus 1 dag goed gegaan met versvoer (prince)en nu eet ze ook dat niet meer. ze ruikt een keer en weg is ze.
Door amber13
#472057
Dat is balen zeg. Heeft ze misschien iets met haar bekkie ofzo, heb je het gebit en de bek al eens bekeken? Of misschien toch eens door de da laten onderzoeken, het klinkt niet gezond dat ze echt niks wil eten.
Hopelijk gaat ze snel weer normaal eten, sterkte!
Door Lizzy
#472092
Ik sluit me helemaal bij Amber13 aan: naar de dierenarts met deze pup!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door