Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door boontje
#468119
Beste lezers,

weet iemand van jullie misschien of er tegenwoordig nog groeihormonen in consumptievlees aanwezig zijn.(voor menselijke en dierlijke consumptie gekweekt).
Ik herinner mij dat er in de 80-ger jaren gevallen bekend waren van mannen die in de slacht werkten (ik meen kippenslacht en die veel, ik dacht kippennekken mee naar huis kregen) en die vrouwelijke borsten begonnen te ontwikkelen.
Ik vraag het, omdat ik hoor over katteneigenaren die hun katten rauwe kippennekken voeren.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Vriendelijke groet,
Marjan B.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#468301
Mijn katten eten kippennekken en mijn honden ook en ze hebben nog geen borsten gekregen.

Kippennekken is geen raar iets overigens om aan je kat te geven. Ik vind brokken pas echt een gevaar voor de gezondheid van de kat.
Laatst gewijzigd door sylvia op za 14 jan 2006, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#468336
Zie http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... rmonen.htm

Het is dus verboden. Maar er wordt natuurlijk wel geklooid: http://www.ergogenics.org/zeralone2.html

http://www.wakkerdier.nl/bioindustrie/m ... dheid.html

Als je daar bang voor bent, dan kun je biologisch vlees aan je kat voeren. Overigens verdwijnt dit soort troep niet bij verhitting van vlees en dus : als er troep zit in vlees, dan ook in brokjes of blik.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#469189
Dat gaat over toegevoegde hormonen maar wat men nog wel eens vergeet is dat onze bio-industriekippen geslacht worden als ze nog vollop in de groei zijn. Deze kippen, slachtkuikens, barsten van de natuurlijke groeihormonen. In landen als India, waarveel kip wordt gegeten, krijgen de meisjes ook steeds eerder borstgroei en worden ze steeds jonger ongesteld. Dat wordt waarschijnlijk veroorzaakt door deze hormonen.

Daarom is het ook belangrijk om niet te veel kip te voeren of anders biologische kip te nemen. Die wordt geslacht als ze volwassen is.
Door Ine
#469613
Hitam schreef: Dat gaat over toegevoegde hormonen maar wat men nog wel eens vergeet is dat onze bio-industriekippen geslacht worden als ze nog vollop in de groei zijn. Deze kippen, slachtkuikens, barsten van de natuurlijke groeihormonen. In landen als India, waarveel kip wordt gegeten, krijgen de meisjes ook steeds eerder borstgroei en worden ze steeds jonger ongesteld. Dat wordt waarschijnlijk veroorzaakt door deze hormonen.

Daarom is het ook belangrijk om niet te veel kip te voeren of anders biologische kip te nemen. Die wordt geslacht als ze volwassen is.
Dit verhaal ken ik van een jaar of 20 geleden, maar dan over een land in Zuid-Amerika en met toegediende groeihormonen.
Meisjes met 6 jaar al ongesteld en met borstgroei. Kinderen van 9, die al moeder waren.
Dus in een kuiken zit een natuurlijk groeihormoon, waar wij als mensen dus ook op reageren?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#469745
Hitam schreef: Dat gaat over toegevoegde hormonen maar wat men nog wel eens vergeet is dat onze bio-industriekippen geslacht worden als ze nog vollop in de groei zijn. Deze kippen, slachtkuikens, barsten van de natuurlijke groeihormonen. In landen als India, waarveel kip wordt gegeten, krijgen de meisjes ook steeds eerder borstgroei en worden ze steeds jonger ongesteld. Dat wordt waarschijnlijk veroorzaakt door deze hormonen.

Daarom is het ook belangrijk om niet te veel kip te voeren of anders biologische kip te nemen. Die wordt geslacht als ze volwassen is.
Maar dat geld dan ook voor kalf , lam en alle andere jonge dieren.

Ik ga in deze theorie dus niet echt mee
Door roefus
#469749
En wat als het 'lever' betreft?
Zaterdag zei een poelier tegen mij, dat het niet goed was om kippenlever te voeren.
Daar zaten alle hormonen in.

Nou weet ik dat lever een afvalstoffen-verzamelaar is.
Daarom dus liever geen runderlever.
Maar goed.....hij zei dat in kippenlevers veel hormoon zat opgeslagen.

Ik weet het onderhand niet meer.
Ben geen voorstander van 'lever'.
Maar eigenlijk....ze moeten toch ook lever?!?!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#469759
roefus schreef: En wat als het 'lever' betreft?
Zaterdag zei een poelier tegen mij, dat het niet goed was om kippenlever te voeren.
Daar zaten alle hormonen in.

Nou weet ik dat lever een afvalstoffen-verzamelaar is.
Daarom dus liever geen runderlever.
Maar goed.....hij zei dat in kippenlevers veel hormoon zat opgeslagen.

Ik weet het onderhand niet meer.
Ben geen voorstander van 'lever'.
Maar eigenlijk....ze moeten toch ook lever?!?!
Ja ze moeten lever, volgens mij mogen ze geen hormoon toegediend krijgen dus heb je het eerder over AB.
De hier geslachte kippen zijn meest pas 6 weken oud.
Je kunt er ook voor kiezen om alleen lever van biologische kippen te geven.
Door Lizzy
#469770
Weet je wat het is? Lever van kip (en rund) wordt ook door de mens gegeten.... Ik zie dus niet in waarom ik het niet aan mijn honden zou kunnen voeren. En ja, je leest van alles en nog wat en op een gegeven moment kun je zelf niks meer eten en niks meer aan je honden voeren.... Alles is kankerverwekkend en ongezond. En van leven ga je dood... Ik voer wel voor 80% biologische levers trouwens ;D
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 16 jan 2006, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#469774
Oké, bedankt voor de reacties.
Maar 'biologische' levers zie ik nergens liggen.
Maar wie weet.........

Nou ja, ik ben ook geen muggenzifter, daar gaat het niet om.
Van 'leven'' ga je wérkelijk dood (is een gegeven).
Maar ik wilde dat het niet extra snel door 'lever' ging.
Door roefus
#469775
sylvia schreef: Ja ze moeten lever, volgens mij mogen ze geen hormoon toegediend krijgen dus heb je het eerder over AB.
De hier geslachte kippen zijn meest pas 6 weken oud.
Je kunt er ook voor kiezen om alleen lever van biologische kippen te geven.
Ben dat trouwens met je eens....ikzelf dacht ook dat het vooral om antibiotica ging.
Het was dat die poelier het zei.........
Weet niet hoe dicht hij bij 'de bron' staat. ???
Biologische kippen is wel aan te komen (zelfs door mij...pfff).
Maar goed....dan gaat het dus om een kip met één levertje.....
Dan voer ik niet zomaar ineens op een dag een portie 'lever'.
Ik moet maar beter zoeken.
Bedankt.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#471121
sylvia schreef: Maar dat geld dan ook voor kalf , lam en alle andere jonge dieren.

Ik ga in deze theorie dus niet echt mee
Die groeien niet zo explosief als onze "plofkippen". Bovendien is een lam vaak een jaar oud. Tot 15 maanden heet het nog een lam.

In Amerkia en Zuid-Amerika (?weet ik niet zeker) speelt ook nog mee dat het daar toegestaan is om "natuurlijke" hormonen toe te dienen aan runderen. Dan heb je extra effect.......
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door