Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door hiram
#467806
ik weet niet of ie wel bij het goeie onderwerp staat (verplaats m anders maar).
kent er iemand in nederland een kennel:
1) waarbij je honden kan bengen die niet geent hoeven te zijn? of:
2) niet alle entingen hoeven. of:
3) nosodes accepteren als vorm van enting.

ik zoek namelijk een kennel voor mn honden in de vakantie die aan een van die dingen met voldoen aangezien mnn honden ergens in 2005 nog zijn geent met een cocktail en ik dat voorlopig wel genoeg vind.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#469349
hiram schreef: hoe doen jullie dat dan in de vakantie?
enten omdat de kennel dat wil?
Niet op vakantie
Oppas aan huis
Prive oppasadres vinden
Hond mee op vakantie
Boekjes vervalsen
Verder in den lande zoeken naar een kennel met minder leipe eisen, want ze zijn er wel.

En dan zijn er inderdaad mensen die omwille van de pensioneisen toch maar die enting zetten omdat het pension verder prima bevalt, wat natuurlijk ook wel wat waard is.
Door Cindy de Wolf
#469350
Vrienden van ons hebben een kleinschalig pension in Zeeland. Ze hebben geen kennels en de honden lopen de hele dag lekker vrij buiten (omheind) of zijn binnen in huis. Entingen doen ze vermoedelijk niet moeilijk over. Als je het adres wilt weten laat het me dan even weten dan stuur ik je een pb-tje.

Groetjes,
Cindy
Door hiram
#469399
Cindy de Wolf schreef: Vrienden van ons hebben een kleinschalig pension in Zeeland. Ze hebben geen kennels en de honden lopen de hele dag lekker vrij buiten (omheind) of zijn binnen in huis. Entingen doen ze vermoedelijk niet moeilijk over. Als je het adres wilt weten laat het me dan even weten dan stuur ik je een pb-tje.

Groetjes,
Cindy
hmm dank je.
ik heb t nu nog niet nodig maar ik zal t zeker onthouden.
Door hiram
#469400
Angelique schreef: Niet op vakantie
Oppas aan huis
Prive oppasadres vinden
Hond mee op vakantie
Boekjes vervalsen
Verder in den lande zoeken naar een kennel met minder leipe eisen, want ze zijn er wel.

En dan zijn er inderdaad mensen die omwille van de pensioneisen toch maar die enting zetten omdat het pension verder prima bevalt, wat natuurlijk ook wel wat waard is.
boekje vervalsen...
bedoel je dan dat de da er een stempel in zet zonder dat ie geent heeft of kan je dat zelf ook doen?
Door Lizzy
#469435
hiram schreef: boekje vervalsen...
bedoel je dan dat de da er een stempel in zet zonder dat ie geent heeft of kan je dat zelf ook doen?
Ik ken eerlijk gezegd geen DA die daar aan mee werkt. En heel eerlijk? Ik wil ook geen DA die aan zoiets mee werkt.
Door hiram
#469446
Lizzy schreef: Ik ken eerlijk gezegd geen DA die daar aan mee werkt. En heel eerlijk? Ik wil ook geen DA die aan zoiets mee werkt.
nee dan zijn we nog verder van huis . das waar :)
Door conleeuw
#469584
ik heb nog nooit mijn honden in een pension gedaan, ben ook niet van plan om het te doen, als ik weer langdurig op vakantie ga, gaat Jazz deze keer bij mijn dierenarts in huis, dan laat ik haar wel inenten voor wat nodig is, maar de rest ga naar familie en daar hoef ik geen aparte maatregelen voor te treffen. ;)
Door oebaya
#471099
Lizzy schreef: Ik ken eerlijk gezegd geen DA die daar aan mee werkt. En heel eerlijk? Ik wil ook geen DA die aan zoiets mee werkt.
Waarom niet? Heb een prima dierenarts en die doet precies wat ik wil. Nu ben ik eind vorig jaar met titerbepalingen begonnen, maar niet hoeven enten, betekent nog niet, dat een enting nog geldig is. Maar mijn boekjes zijn altijd in orde.
gr.
Nicolette
Door Lizzy
#471140
oebaya schreef: Waarom niet? Heb een prima dierenarts en die doet precies wat ik wil. Nu ben ik eind vorig jaar met titerbepalingen begonnen, maar niet hoeven enten, betekent nog niet, dat een enting nog geldig is. Maar mijn boekjes zijn altijd in orde.
gr.
Nicolette
Omdat ik het oplichting vind. En ik wil geen DA die daar aan mee werkt.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 18 jan 2006, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#471926
Lizzy schreef: Omdat ik het oplichting vind. En ik wil geen DA die daar aan mee werkt.
Daar vraagt de wereld om als ze zo star doen over enten.
Door Erna
#471976
Lizzy schreef: Omdat ik het oplichting vind. En ik wil geen DA die daar aan mee werkt.
Maar jouw da zal ongetwijfeld ook aan andere mensen brokjes aanraden onder het mom van: dat is goed voor de hond. Ook dat kun je zien als oplichting. We weten allemaal dat brokjes niet goed zijn voor een hond.
Door Lizzy
#471997
Erna schreef: Maar jouw da zal ongetwijfeld ook aan andere mensen brokjes aanraden onder het mom van: dat is goed voor de hond. Ook dat kun je zien als oplichting. We weten allemaal dat brokjes niet goed zijn voor een hond.
Nou, ik vind toch wel veel verschil zitten in brokjes aanraden (waarbij zo'n dierenarts vaak zelf toch echt denkt dat hij goed bezig is) of gewoon de boel letterlijk wettelijk oplichten, met je handtekening en al.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door