Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#469286
Misschien is het best ergens terug te vinden, maar help me dan aub ff ;)

Mijn Am Bulletje Gandor, vandaag psies 9 mnd oud, is op 28 november j.l. aan zijn linkerelleboog geopereerd. Hij had LPC en OCD.

Afgelopen vrijdag zijn we terug geweest naar Gent voor de eerste controle. Omdat het 2 weken geleden zo slecht ging met 'm (hij was toen net een week zonder Rimadyl) waren we terug gegaan naar onze eigen DA en moest hij weer aan de Rimadyl.
Gent zei dat we direct moesten stoppen en dat hij best pijn mocht hebben. Dit ook in de hoop dat hij wat rustiger zou worden. ::)

Nu is het maandagochtend en rustiger is hij inderdaad wel. Zo rustig dat hij gewoon bijna niet wil en kan lopen. Er zit een ei op zijn poot de laatste 2 weken, maar die is nu verdriedubbeld.

Gisteren was ik op een Am Bull wandeling waar ik de eigenaar van Gandor's opa heb gesproken. Hij zei gisteren al:" Zorg dat je ontstekingsremmers vind die niet pijnstillend werken. Laat ze evt ook een drain aanleggen. Jouw hond en jij voelt zelf wel aan dat er iets niet goed is. Daar hoef je geen DA voor te zijn. "

Mijn DA uit Terneuzen werkt ook in Gent en die was gelukkig erbij vrijdag tijdens de controle in Gent. Maar ze heeft duidelijke instructies gekregen dat hij geen pijnstillers mag, tenzij hij de poot niet gebruikt. En ook dan maar voor max. 3 dagen.
Als ik nu bel, (hij loopt op zijn pols voor zover mogelijk, dus gebruikt de poot wel) gaat ze zeggen dat ik het gewoon aan moet kijken.

Dus nu een andere maar niet verboden weg.....

Weten jullie een natuurlijke onstekingsremmer die NIET pijnstillend werkt ?????????????????
Door Femke
#469287
propolis werkt ontstekingsremmend en weerstandverhogend. Ik dnek dat dit soort middelen geen sterke pijnstillende werking hebben.

Door zijn veelheid aan verschillende bestanddelen heeft propolis een uitgebreid scala van eigenschappen. Een groot aantal uiteenlopende werkingen bij de mens is inmiddels bekend geworden en ook wetenschappelijk aangetoond. Propolis werkt goed tegen bacteriën, virussen en schimmels, stimuleert het afweersysteem van het lichaam, remt de ontstekingsreacties en bevordert de wondgenezing. Ook heeft propolis een pijnstillende en krampstillende werking en een gunstige invloed op de bloedvaatwanden. Voorts is propolis onder meer antiallergisch, galafvloed bevorderend en bloeddruk verlagend.
Door Audrina
#469582
Bij mijn jongste teef hielp/helpt duivelsklauw altijd heel goed tegen ontstoken gewrichten, maar daar zijn de meningen nogal over verdeeld geloof ik. ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#469682
Ik zweer (of juist niet ;D) bij propolistinctuur. Ik gebruik het voor van alles en nog wat: griep, verkoudheid, keelpijn, ontstekingen, desinfectie van wondjes etc. etc. Zowel voor mezelf als voor de beestjes.
Ik zou dus propolis en vitamine C geven.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#470683
Antioxidanten (liefst in complex; vit A, C, E en selenium en zink) werken ontstekingsremmend zonder pijnstillend te zijn. En omega-3 vetzuren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door