Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tt-tjes
#469313
Hallo,


Wie heeft er ervaring met Carnibest. Ik heb mijn hond sinds 2 weken op Carnibest, maar hij komt niet van de diarree af.
Ik heb op aanraden van de leverancier al een beetje gekookt water er over gedaan waardoor volgens haar de diarree binnen een paar dagen over zou gaan.
Niet dus, ik heb een tibetaanse terrier met lang haar dus je kunt je voorstellen dat het niet prettig is om elke dag die smurrie uit zijn haren te wassen.

Wat is een goed alternatief voor Carnibest??

Groet
Carole
Door Jolly
#469314
toch nog even doorzetten, je hond is zeer waarschijnlijk aan het ontgiften. Zijn/haar darmen moeten ineens werken en dat zijn ze niet echt gewend.
Ik weet niet of je dat al deed, maar probeer anders eens eerst een poosje 1 smaak te geven, en als je dat al deed kijk dan voor een andere smaak, want misschien kan jou hond niet tegen iets wat erin zit.
Door Lizzy
#469316
Hoi Carole, allereerst: welkom op Barfplaats! Wat at je hond voor die tijd? Brokjes? Want wanneer een hond lage tijd brokjes heeft gegeten, kan de overschakeling soms wat moeilijk gaan.... Maar, twee weken dunne ontlasting is wel lang... Is het waterdun? Vla-dun? Anders dun? Was de ontlasting hiervoor altijd wel goed? Heb je het gevoel dat je hond een gevoelig spijsverteringsysteem heeft? (was hij vroeger vaker aan de diarree als hij bijv. iets anders te eten kreeg). Welke versie van Carnibest geef je?

Andere merken versvleesvoeding zijn:

www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
http://www.frosti-fit.de/NLindex.htm (niet compleet)
www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
http://www.lupoversvleesvoeding.tk/
www.prinspetfood.nl
www.rodi-petfood.nl
www.doggyfood.nl/index.html (Runner)
www.diervoeding.com (Smuldier)
http://www.tolerant.nl/actueel/index.htm
Door tt-tjes
#469328
Hoi,

Hij kreeg van te voren brokjes, maar het is een hele slechte eter dus ik ben daarna overgegaan op Duck uitmuntend.
Dit liet hij dus ook staan. Toevallig zit in mijn woonplaats een dealer van Carnibest dus ik dacht ik schakel daar maar op over.
Hij heeft eigenlijk nooit diarree gehad, maar nu is het dus vladun. Ik moet elke keer als ik met hem ga wandelen zijn haren opzij binden want als ik dat niet doe kan ik hem helemaal in bad zetten. Nu beperkt zich dat tot een gedeelte van zijn vacht.
Ik ben niet iemand die gauw opgeeft maar ik vind 2 weken toch ook wel erg lang
Door Fido
#469336
Wij hebben heel goede ervaring door de darmflora te optimaliseren met pro bioforte van de groene os.

Ga inderdaad even over op de Carnibest light. En geef daarbij dus de pro bioforte.

Veterinair gezien is het niet verkeerd om een goed mest onderzoek te laten doen. Twee weken diarree daar kan je vraagtekens bij zetten.
Wij hebben al bij een paar honden bij mestcontrole giardia ontdekt. Gaat niet vanzelf over. Met de juiste medicijnen wel.

Edith
Door tt-tjes
#469339
[quote="Lizzy"]
At hij helemaal geen Duck? Of at hij soms wel een beetje? En geen diarree? Carnibest eet hij wel goed?
[/quote]

Hij at soms wel een beetje. Maar helemaal geen diarree, mooie vaste keutels. Bij Carnibest staat hij onder het aanrecht te snuffen en gaat daarna bij zijn standaard zitten wachten totdat zijn bak komt. Hij vindt het wel erg lekker.
De bak gaat ook elke keer leeg.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op ma 16 jan 2006, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#469345
Ik denk dat overstappen op light of een ander merk een goed idee is. Mogelijk is de natuur-versie hem te vet.

Probiotica vind ik ook een goed idee. Kun je eventueel ook gewoon bij de reformwinkel/drogist kopen. Bij de Tuinen is ie nu in de aanbieding (heet: acidophilus maar bevat meerdere bacterie-culturen).

Mestonderzoek: het lijkt me sterk dat er giardia aangetroffen zou worden, te meer daar hij op ander voer geen diarree had.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 16 jan 2006, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#469356
T&T hebben de eerste weken echt spuitfestijn gehad op de Cb natuur,na een tijdje werd het pas minder.
Kan me voorstellen dat het niet prettig is als je hond steeds onder de st*nt zit.
Ik zou een andere versie proberen of een ander merk kvv.
Door tt-tjes
#469359
[quote="Lizzy"]
Ik denk dat overstappen op light of een ander merk een goed idee is. Mogelijk is de natuur-versie hem te vet.

Probiotica vind ik ook een goed idee. Kun je eventueel ook gewoon bij de reformwinkel/drogist kopen. Bij de Tuinen is ie nu in de aanbieding (heet: acidophilus maar bevat meerdere bacterie-culturen).

Mestonderzoek: het lijkt me sterk dat er giardia aangetroffen zou worden, te meer daar hij op ander voer geen diarree had.
[/quote]

Ik denk dat ik dan maar weer terug ga naar Duck, misschien dat hij de pens compleet versie lekkerder vindt.
Het enige nadeel is dat als hij weer niet wil eten hij onmiddellijk zo mager wordt.
Ik heb ook al een keer die satin balls gemaakt, die vindt hij erg lekker en daar gaat hij ook niet van een de race, alleen wordt hij er niet dikker van.

Kun je die probiotica ook kopen bij een DA drogist, de Tuinen zit bij ons niet.

vwb het mestonderzoek geloof ik ook niet dat hier Gardia uit zou komen, dit krijgen ze toch van drinken van vervuild water of niet.
Door "inge"
#471117
Mijn sheltie had ook erge diaree van de cb natuur. Toen ben ik overgegaan op de lam/rijst versie. Helemaal goed!! Niks aan de hand,prachtige ontlasting. Inmiddels eet hij de bibi natuurmix en dat gaat ook prima. Binnenkort waag ik het erop en geef ik hem weer eens cb natuur.Ik verwacht er nu eigenlijk geen problemen meer van.
Door Sylvi@
#471126
Hier het zelfde bij in van mijn honden, op aanraden van de mensen hier heb ik haar een tijd de light versie gegeven, nu inmiddels kan ik haar alles geven en gaat ze nergens meer van aan de diarree.
Lam/rijst is ook erg vet ;)
Door K@rin
#471137
Ik voer ook Carnibest.
Toen ik Noël met 8 weken uit Frankrijk had gehaald, waar hij alleen brokjes had gehad kreeg hij ook geen mooie ontlasting op CB.
Waarschijnlijk was het te vet voor hem.
Ik heb er toen een tijdje AHV doorheen gemengd en toen was zijn ontlasting prima.
Nadat hij dit een aantal weken had gehad alleen maar CB gegeven en tot op heden geen last meer ........
Misschien kun je er in het begin wat Rodi of Smuldier doorheen mengen en kijken hoe het dan gaat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door