Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#469079
Ik heb hier al eerder verteld over Sophie, die de laatste tijd een beetje 'nattig' lijkt. Klinkt gek, maar 't is zo... Haar huid is plots heel gevoelig voor natte plekken. haar lipplooien spelen op, haar oksels waren open schaafplekken (die zijn nu weer redelijk 'ok').. Het lijkt wel alsof ieder bultje, wondje of kiertje binnen no time in de fik staat. Vandeweek werd ze ineens wakker met een erorm ei aan haar hiel. Een soort vochtzak. Ze heeft de huid open gebeten en nu is haar hiel een soort natte schaafwond :'( Ze heeft er, behalve dat het jeukt en irriteert, geen last van qua verdere gezondheid of lopen... Ik heb het al aan Tannetje laten zien, en 't is geen spier of peesprobleem. Puur de huid. Ze staat nu op de Smilax tegen 'vochtige hitte', maar die hiel...die gaat maar niet dicht.

De laatste dagen heb ik hem in toom kunnen houden met Groene Leem zalf, maar vandaag heeft ze hem toch weer open gekregen, nu is het weer een rauwe schaafplek. Ik heb vanalles in huis, maar wat werkt nou het beste? Ik smeer me het ongans, maar het houdt maar niet op...

Iemand goede tips?
Door Truus
#469098
Wat ik wel eens gebruik is berkenteerolie omdat het verzacht , de wond schoonmaakt en het snel heelt.
Doordat het verzacht, komen ze er ook niet meer aan. Ik heb het gehad bij Timo die een vervelende wond door een beet had. De volgende dag zat het dicht.
Door geer
#469102
Ik heb berkenteer gesmeerd...likt ze eraf. Groene Leem ging even goed omdat het snel indroogt, likt ze nu doorheen. Prodier Wondgel, prikt. Ik heb Vetaderm (prednisonzalf), likt ze eraf. Het lijkt wel alsof ze typische zomerklachten in de winter heeft. Hete plekken, rode buik, lippen zijn rooiig, oksels warm en 'vochtig'... Zou het met de verwarming te maken hebben?
Door Truus
#469104
Heb je waterbakjes aan de verwarming?
Laatst gewijzigd door Truus op zo 15 jan 2006, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#469109
Het zou inderdaad van de verwarming kunnen zijn,meerdere honden en mensen hebben hier last van.
Door geer
#469179
Ze blijft er maar aan likken... ik ben bang dat als ik er niets opsmeer, ze haar poot eraf likt ;D (is niet grappig, is heel zielig :()...'T is zo frustrerend >:(
Door Truus
#469183
geer schreef: Ze blijft er maar aan likken... ik ben bang dat als ik er niets opsmeer, ze haar poot eraf likt ;D (is niet grappig, is heel zielig :()...'T is zo frustrerend >:(
Maar....heb je nou waterbakkies aan de verwarming?
Door geer
#469185
Truus schreef: Maar....heb je nou waterbakkies aan de verwarming?
Waterbakkies aan de verwarming? Wasda?
Door Helen
#469231
Je zorgt ervoor dat er wat water verdampt met bakjes water aan de verwarming en de luchtvochtigheid wordt iets hoger. Je kan er een speciaal poceleinen bakje met haakje voor kopen. Wij hebben er zo een aan de gaskachel hangen. Ik heb lenzen en ik merk het echt als hij niet meer vol zit.


Verder ken ik het probleem wel bij paarden 's zomers. Van die smetplekken in de oksels, bij singels etc. Wat wij doen is meerdere keren per dag deppen met betadine jodium. Het droogt de wond echt uit en de wond herstelt vrij snel. Verder is betadine vrij vies om op te likken.
Je moet niet de betadinezalf gebruiken, maar echt de vloeibare spul uit een flesje.

Sterkte met Soofje :-*
Door geer
#469821
Ik heb vandaag Espree Woundcream gekocht, en dat lijkt te helpen... 'T is mega smerig, prikt niet en helpt goed bij wonden. Vooralsnog laat ze het zitten. Eventueel ga ik er maar een drainagekuurtje tegenaan gooien en de Smilax...ben benieuwd!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door