Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door tieneke
#468723
Vanmorgen ging ik de poesjes eten geven en het kleine katje was nergens te bekennen...na een tijdje kwam hij heel zielig aangelopen en wilde niet eten.
Heb hem toen mee naar binnen genomen en wat vis gegeven en wat drinken.
Wilde hij dus ook niet,ineens kwam er wat bloed uit zijn kontje en maakte een hele zieke indruk,Jaco heeft toen meteen de Da gebeld en gelukkig sprak zij wat Duits en mochten wij meteen komen.
Na onderzoek kreeg hij 5x2ml vocht toegedient.
Verder een Shotapen injectie 100 ml.
En nog een injectie,wat dat was weten we niet.
Het was iets met zijn darmen in ieder geval,haar Duits en ons Tsjechisch was te slecht om elkaar goed te begrijpen.
Hij is zeker een half uur binnen geweest en goed onderzocht.
Verder heeft hij een ontwormingstablet gekregen,hij ligt nu binnen in een doosje in een handdoek te slapen.
Als het morgen niet beter gaat moeten we terugkomen,hij mag alleen water en morgen wat gekookte kip met rijst.
Hij is zo zielig :'(
Door Maris
#468809
ahhh arm guppie geef hem maar een dikke knuffel en hopen dat ie snelk weer de oude is :-*
Door tieneke
#469001
Hij knapt gelukkig op :D
Ligt al heel de middag bij Jaco en bij mij op schoot met een dekentje en een hete kruik.hij rilde alleen maar van de kou.
Jaco heeft vanavond een houten veilingkist met gaas overspannen waar hij net uit is,heeft daar lekker in liggen slapen met zijn kruik.
Vanmiddag heb ik hem op een bak met zand gezet en ineens kwam er een sliert spaghetti uit zijn kontje...gruwels wat smerig zeg!
Heb meteen het katje zijn achterste gewassen en de rest ontsmet,ik denk dat wormen dus zijn ziek zijn heeft veroorzaakt,deze week maar alle andere kittens en moeder proberen te ontwormen :-\
Met pilletjes wat ik klein maak en door het voer doe of zoiets.
Rodi krijg ik te pakken en nog eentje maar de andere 3 niet.
En de moeder zeker niet.
Hij ligt nu lekker naast mij te spinnen,zijn kopje op mijn arm en zijn magere lijfje op de warme kruik.
Op schoot staat mijn laptop ::) ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#469041
He jakkes wat naar zeg, maar dan heeft hij een aardige worminfectie als hij er zo ziek van is, ik denk dat je ze wel een paar weken geregeld nog moet herhalen want meestal is zo'n fikse besmetting erg hardnekkig.
Door tieneke
#469099
sylvia schreef: He jakkes wat naar zeg, maar dan heeft hij een aardige worminfectie als hij er zo ziek van is, ik denk dat je ze wel een paar weken geregeld nog moet herhalen want meestal is zo'n fikse besmetting erg hardnekkig.
Ik moet over 2 weken de wormenkuur herhalen.
Wilde deze week al alle katten ontwormen,was dus te laat.
Daarom at ie de laatste weken zo vreselijk slecht en werd steeds magerder.
Hij ligt nu lekker te slapen tegen zijn kruik en tegen mij,hij is zo leuk en lief :-*
Je ziet hem helemaal bijkomen,vanmorgen dacht ik even dat hij het niet zou halen,helemaal uitgedroogt en zo ziekies.
Het leuke is dat Jaco jaren terug riep dat er NOOIT MEER een kat in huis kwam ;)
Vanmiddag was hij zelfs pleegvader en lag de kleine een paar uur op zijn schoot ;D ;D
Door tieneke
#469289
Het katje is weer helemaal de oude!
Vannacht heeft hij alleen maar geslapen.
En gegeten dat ie heeft,hij moet heel wat dikker worden maar als ie zo'n eetlust heeft als vanmorgen komt dat dik in orde.
Hij ligt nu weer op schoot,straks ga ik hem bij zijn broers en zussen terugbrengen.
Door Maris
#469469
Ohhh gelukkig zeg, hij mag blij zijn dat ie bij jullie terecht is gekomen. En als je zo doorgaat wil die straks niet meer naar zijn broertjes en zusjes. Maar wil die bij die warme kruik blijven ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#469532
He gelukkig dat het weer beter gaat! En je weet nou ook wat de oorzaak was.
Heeftie trouwens nog geen naam? Jaco 2 ofzo? ;D
Door conleeuw
#469594
tja de rest ontwormen lijk mij ook niet de makkelijkste zaak in de wereld, wat ik me ook afvraag, jou monsters, vreten die ook wel eens kattenpoep? (hier wordt het kennelijk als delicatesse beschouwd :( ) want dan moet je hun natuurlijk ook een beetje in de gaten houden wat betreft worminfestering??
Door roefus
#469853
hee........lees dit nu pas.
is op dit moment alles in orde met dat poezekind?
zielig hè, zo'n ziek donzig katje?
Door tieneke
#469900
Kruimel schreef: He gelukkig dat het weer beter gaat! En je weet nou ook wat de oorzaak was.
Heeftie trouwens nog geen naam? Jaco 2 ofzo? ;D
Pikkie,lekker ventje,poepie,boefie ;D ;D
Door tieneke
#469905
conleeuw schreef: tja de rest ontwormen lijk mij ook niet de makkelijkste zaak in de wereld, wat ik me ook afvraag, jou monsters, vreten die ook wel eens kattenpoep? (hier wordt het kennelijk als delicatesse beschouwd :( ) want dan moet je hun natuurlijk ook een beetje in de gaten houden wat betreft worminfestering??
De honden kunnen niet in de 2 schuren waar ze afwisselend zitten ;)
Poepen doen ze binnen en buiten achter de schuur.
Ga de wormtabletten maar fijngemaakt in balletjes gehakt doen die ik aan alle 5 en de moeder probeer te geven :-\
Door tieneke
#469913
roefus schreef: hee........lees dit nu pas.
is op dit moment alles in orde met dat poezekind?
zielig hè, zo'n ziek donzig katje?
Hij is zo vreselijk opgeknapt dat je niet gelooft dat het beestje zo ziek was.
Als we niet naar de Da waren gegaan had hij het gewoon niet overleefd zo ziek en aardig uitgedroogd was hij.
Gek toch he dat zo'n klein beestje zo snel hersteld?
Hij heeft vanmorgen gegeten echt niet normaal meer,gewoon uitgehongerd was ie.
Gisteravond was heel gezellig,heel de avond lag hij gezellig op mijn schoot met een warme kruik erbij.
Ik mis hem best wel nu...
Vanavond was hij weer helemaal Happie de Peppie :D
Door James
#473213
Nou, goed om te horen dat het weer beter met hem gaat! Moet een flinke worminfectie geweest zijn. Lastig ook als je de taal niet goed spreekt :-\

Ik was zelf in Spanje naar de dierenarts met een hond van daar. Ik de dag ervoor allerlei woorden in het Spaans opzoeken en stamelend en stotterend proberen te vertellen hoe of wat. Zegt ze na een tijdje. Zijn jullie toevallig Nederlands? Nou ja... Hond gelijk maar laten castreren, we waren er ongeveer 10 euro aan kwijt.

Ik denk wel dat je er verstandig aan doet om ze allemaal 2x te doen, want als dat katje het in die mate had zullen de anderen het ook vast wel hebben. En als er een is die het behoorlijk heeft en de anderen zijn het kwijt, dan krijgen ze het daar weer van. Wordt wel lastig doseren, want ik begrijp dat ze nou niet echt bepaald tam te noemen zijn.

En persoonlijk zou ik geen risico nemen en de honden ook even ontwormen... toch? Weet je het tenminste zeker...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door