Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jantien
#468937
Ik heb even een vraag,
Halldor heeft sinds een paar dagen (toen is het me pas opgevallen) aanslag op zijn hoektanden, terwijl hij altijd een schoon gebitje had.
het zit bovenaan bij het tandvlees en ziet er echt uit als een "brokkenbekkie" >:(
Wat nu? Ik wil hem al meer pens en scheurvlees zoals runderhaas oid, gaan geven. (dit moet ik dan nog wel even gaan halen omdat ik mijn vriezer vol heb liggen met kalkoen en hert)
Is dat de oplossing? en zo ja welk scheurvlees kan ik dan het beste geven of moet ik juist meer knaagbotten aan hem geven?
???
Door Lizzy
#468944
Hoeveel bot krijgt hij? Zijn het alleen de hoektanden? Met een krabbertje even schoonmaken en tenminste 1 keer per week een flink vlees bot geven?
Door geer
#468951
Wat Lizzy zegt; even je nagel tegen het tandvlees aanduwen en dan eraf krabben! Sophie en Ted hebben het ook, die krijgen vleeslappen, botten, de hele rimram, maar helemaal bovenaan de hoektand vormt zich altijd een beetje plak...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#468957
Sommige honden blijven dat houden ook al eten ze botten, lappen vlees enz. Wel is het toch vaak stukken minder als bij brokken en veel minder hardnekkig.
Zolang het nog dunne aanslag is kun je het ook wegpoetsen met een klein tandenborsteltje en/of vingercondoompie met eventueel wat hondentandpasta.
Hier is bij de "aanslaggevoeligen" wel alles weer weg na een portie geitenribben.
Door Lizzy
#468959
Angelique schreef: Sommige honden blijven dat houden ook al eten ze botten, lappen vlees enz. Wel is het toch vaak stukken minder als bij brokken en veel minder hardnekkig.
Zolang het nog dunne aanslag is kun je het ook wegpoetsen met een klein tandenborsteltje en/of vingercondoompie met eventueel wat hondentandpasta.
Hier is bij de "aanslaggevoeligen" wel alles weer weg na een portie geitenribben.
Nou, da's inderdaad waar Angelique! Laatst had Brutus een beetje aanslag aan de hoektanden (heeeeeel lang geleden) en ik poetste het zo weg! Eerst inderdaad maar even een tandenborstel proberen!
Door Jantien
#468973
aha bedankt voor de tip, alleen is Halldor niet zo van de dingen in zijn bek (als meneer het niet wil... :P)
maar ik heb nog wel een oude tandenborstel die ik er even voor ga gebruiken.
Thanks
Gebruikersavatar
Door Angelique
#468986
Jantien schreef: aha bedankt voor de tip, alleen is Halldor niet zo van de dingen in zijn bek (als meneer het niet wil... :P)
maar ik heb nog wel een oude tandenborstel die ik er even voor ga gebruiken.
Thanks
Laat 'm dan even zien wie de baas is, is toch altijd handig als je gewoon het gebit van je hond mag betasten.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#468987
geer schreef: Wat Lizzy zegt; even je nagel tegen het tandvlees aanduwen en dan eraf krabben! Sophie en Ted hebben het ook, die krijgen vleeslappen, botten, de hele rimram, maar helemaal bovenaan de hoektand vormt zich altijd een beetje plak...
Hier idem dito bij Joep, ook altijd een beetje plak bovenaan de hoektand..... :( Zelf na een portie geitenribben.

Ik poets het wel eens met een gaasje op mijn vinger en dat helpt ook goed.
Laatst gewijzigd door Pauline op zo 15 jan 2006, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door