Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door arnold
#468478
Hallo

Nu mijn teefje pups heeft, nee er zijn nog geen foto's, moet ze meer eten, logisch.
Maar nu lees ik hier en daar dat ze wel tot 3 keer zoveel moeten krijgen.
Dat zou dus betekenen 4 tot 5 kilo vlees per dag ????

Is er iemand met een beetje richtlijn

Ze krijgt nu 3 keer per dag.

S'ochtends 400 gr. vlees + 1 ei
smiddags kwart liter melk, wat kippevleugeltjes, huttekase,honing,levertraan
voor de nacht pond gemalen kippekarkas met spiervlees en of organen tot totaal 1200 gr.

Is dit genoeg, ik begin er nu toch wel aan te twijfelen.
Ze heeft 7 pups

Arnold
Door arnold
#468497
Ze krijgt nu al kwalitatief goed voer, meer hart e.d.
Wat ze s'avonds krijgt is eigenlijk haar normale onderhouds voer.
De rest is dus al extra.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#468516
Ik zou haar tussen de middag toch liever een echte maaltijd geven, dus ook spiervlees e.d. Wat er nu staat klinkt als een snabbeltje.
Ook met moederhonden geldt dat je moet voeren met je ogen, ik begrijp dat je normaliter al een flinke hoeveelheid voert, als ze zoogt voer je die hoeveelheid gewoon op, je ziet vanzelf of de teef magerder wordt en dat is het sein van dat je meer moet geven. Vier tot 5 kilo per dag is voor sommige zogende teven helemaal niet zo uitzonderlijk, wel is het dan prettiger voor haar als je die hoeveelheid over meer porties per dag spreid.
Zorg wel voor meer dan voldoende calciumbronnen.
Door arnold
#468526
Moet ik dan wat ze iedere avond krijgt 3 keer per dag gaan geven ?
Het vet is er wel een beetje af en er kan wel wat bij.
Wat meer bot dan ook misschien ?
Door Lizzy
#468778
arnold schreef: Moet ik dan wat ze iedere avond krijgt 3 keer per dag gaan geven ?
Het vet is er wel een beetje af en er kan wel wat bij.
Wat meer bot dan ook misschien ?
Nee, ik denk niet dat je 3 dezelfde maaltijden hoeft/moet gaan geven.

Ik weet niet hoeveel kippenvleugeltjes ze 's middags krijgt? Ik zou haar een lekkere flinke hoeveelheid geven en dit ook afwisselen met andere RMB's (rauwe vleesbotten) van andere diersoorten.

Maar al met al denk ik dat het goed is wanneer je haar zo'n 60% vleesbot geeft (die voor zeker 50% uit vlees bestaan), zo'n 15 a 20% orgaanvlees geeft, ook 15% groentemix geeft (dat mis ik nu op het menu en ik denk dat ze die ruwvezel en extra vitamines uit groentes wel kan gebruiken) en de rest spiervlees en de extra's zoals ei/melk voert. Je hoeft echt niet drie dezelfde maaltijden te even. En ik denk dat je het over drie of vier maaltijden moet verdelen, afhankelijk van hoeveel ze eet (nodig heeft). Ik vind het nu wel een beetje onevenredig verdeeld, de ene maaltijd wat melk en de andere maaltijd 1200 gram in totaal. Ik zou zeker drie wat grotere maaltijden geven, over de dag verdeeld.
Door arnold
#468993
Nee ze zou dan ook niet 3 dezelfde maaltijden krijgen, ik bedoelde eigenlijk qwa hoeveelheid ( 1200 gr. )

De hoeveelheid kippevleugeltjes tussen de middag had ik vandaag al, naar aanleiding van Angelique haar bericht, opgevoerd naar een kilo.
Ik denk dat ik haar nu op 4 keer per dag 1 kilo zet + de melk e.d.
Ze heeft aardig honger.
Groentenmix geef ik eigenlijk nooit ze eten er altijd netjes omheen .
Misschien weer eens tijd om het te proberen.
Nog een vraagje ; waar is die huttekase eigenlijk goed voor ? Het wordt niet erg gewaardeerd door de boefies.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door