Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Borke
#468150
Ik vraag me af waarom jullie zelf samenstellen en niet voor het gemak gewoon een kvv voeren?

Bij mijn hond vraag ik me dat niet af, want aan hem zie ik het genot en de pure opwinding van het zelf kluiven aan de botten.

Ik weet dat je bij zelf samen stellenmaatwerk voeding kunt geven, dus dat is ook bij katten een voordeel, maar als je kat dat niet nodig heeft, waarom dan al dat werk?
Ik heb namelijk de indruk dat zelf samenstellen voor katten heel veel malen van vlees en vis omvat?
#468221
Hier in CZ is geen kvv te krijgen,hebben ze nog nooit van gehoord!
Buiten dat het best duur is voor 7 katten die ik gewoon in mijn maag kreeg gesplitst ;D ;D
Zeker als ze straks allemaal volwassen zijn.
Maar ik weet zeker dat ze beter eten krijgen dan menig andere kat in Tsjechie.
Door wenne
#468231
Onze 2 meiden die kunnen nog steeds niet zo goed overweg met botten, dus voor hen moet ik het idd nog grotendeels malen, maar dan nog doe ik het graag, zoals je zegt, omdat je dan volledig weet wat je geeft.

Maar als ik zie hoe onze kleinste hier geniet van zijn botjes... Gisteren nog een konijnenkop, klinkt misschien raar, maar het is "prachtig" om zien, te weten dat hij eet waarvoor hij "gemaakt" is. Hij vond het echt heel leuk, en je kon ook achteraf zien dat hij er echt voldoening van had. Oh, en niet te vergeten, dat lekkere gegrom erbij ;D
Laatst gewijzigd door wenne op za 14 jan 2006, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#468277
Dat genieten en gegrom is ook leuk, maar ik denk niet dat onze 'monstertjes' die hun leven lang brokken gegeten hebben daar nu nog mee starten.

Van de zomer heb ik ze in de tuin kipvleugeltjes en stukjes sardines gegeven die voor de hond bestemd waren om het eens te testen. Ze likken er even aan en laten het liggen....
#468288
Ja dat gegrom vind ik nog het leukste als ik ze eten ga geven ;D ;D
Vooral Rodi is nogal agressief naar(haast) alles wat bij hem in de buurt komt ;)
Hij sloeg verleden week een broer finaal een nagel dwars door zijn lip toen deze bij zijn kipkluifje kwam!
Ik mag wel aan zijn eten komen en ook zijn zeer kleine zusje mag alles...vanmiddag was ik vrij laat met eten geven en Rodi kwam doodgemoedereerd de paardenstal inlopen met nog een familielid(hebbie effe tijd voor eten!)...gelukkig waren de nollebakmonsters binnen.
Ze doen ze niet echt iets maar stel dat ze erop afvliegen en ze platwalsen :-X
#468293
AstridStraver schreef: Dat genieten en gegrom is ook leuk, maar ik denk niet dat onze 'monstertjes' die hun leven lang brokken gegeten hebben daar nu nog mee starten.

Van de zomer heb ik ze in de tuin kipvleugeltjes en stukjes sardines gegeven die voor de hond bestemd waren om het eens te testen. Ze likken er even aan en laten het liggen....
Ja jammer is dat he?
Je doet zo je best om ze goed eten te geven :-\
Zou het ook niet lukken als je het overgiet met kokend water voor meer geur?
Of kleiner maken?
#468294
Ik kies voor het gemak om niet speciaal kvv te moeten halen voor de katten maar dat ze gewoon eten wat er is van de honden. Hier wordt er niets gemalen ze kraken alles.
(ze krijgen natuurlijk geen geiten of lamsribben)
#468306
Hier pakken ze ook gewoon een stuk kipkarkas en als je ze dan ziet scheuren en trekken...wow!
De afgelopen week was het hier overdag zeer koud -12 en om te zorgen dat het vlees niet meteen bevroor maakte ik een bloedbakkie ;D ;D
Lever en kipkarkassen/nekken overgoten met heet water,alleen al van de geur werden ze zeer geweldadig ;D :P
#468309
tieneke schreef: Hier pakken ze ook gewoon een stuk kipkarkas en als je ze dan ziet scheuren en trekken...wow!
De afgelopen week was het hier overdag zeer koud -12 en om te zorgen dat het vlees niet meteen bevroor maakte ik een bloedbakkie ;D ;D
Lever en kipkarkassen/nekken overgoten met heet water,alleen al van de geur werden ze zeer geweldadig ;D :P
Hier vreten ze het gewoon bevroren ;D
#468314
tieneke schreef: :o :ogeef jij die bloedjes wel te eten? :o :o
Ik vraag het me wel eens af, iniedergeval ging Noor vandaag naar Frankrijk met een 5 rollen Bibi waar er 1 was aangevreten door Pyts ::) ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op za 14 jan 2006, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#468510
sylvia schreef: Ik kies voor het gemak om niet speciaal kvv te moeten halen voor de katten maar dat ze gewoon eten wat er is van de honden. Hier wordt er niets gemalen ze kraken alles.
(ze krijgen natuurlijk geen geiten of lamsribben)
Ach, tegenwoordig kan ik het kvv laten thuisbezorgen en dat is wel errug gemakkelijk, scheelt me ook vriesruimte.

Kraken van botten dat zit er hier niet in en ik wil toch ook wel dat ze calcium naar binnen krijgen en als je dan niet wilt malen, dan wordt het automatisch kvv denk ik.
Als ik nou wist dat ze het alle 6 wilden eten, maar dat zit er niet in vrees ik.

Nu heb ik boven een kamer in tweeen gedeeld met een wand van gaas en perspex (was nog zo van de katers) en daarachter zit onze Fran met voedselintolerantie met haar Carnibest en de rest eet brokken. Het eten staat er alleen gedurende de nacht, overdag zijn alle deuren open. Brokken geven we in een grote bak en de CB afgepast.
Ik kan dus niet CB en brokken tegelijk neerzetten en kijken wat iedereen eet, want Fran wordt doodziek van brokken.

Ik zou ze zo graag allemaal hetzelfde eten geven, dan zit Fran ook niet in haar uppie als we op vakantie zijn en de buren geen tijd hebben om ze steeds bij elkaar en uit elkaar te zetten.

Kvv is wel een stuk duurder dan brokken, Fran eet in haar eentje 2.5 maand voor hetzelfde bedrag als de andere 5 brokken eten (RC - dus ook niet het goedkoopste merk).
Wat dat betreft zou zelf malen goedkoper zijn denk ik, maar met Franny durf ik het niet aan om haar iets anders te geven dan CB lam want of ze krijgt de 'race' of ze gaat weer in hongerstaking :-\
#468613
AstridStraver schreef: Dat genieten en gegrom is ook leuk, maar ik denk niet dat onze 'monstertjes' die hun leven lang brokken gegeten hebben daar nu nog mee starten.
Mijn katten zijn erg kieskeurig met eten. Bij de een wil er nog wel wat ingaan, maar mijn poes van 14 wil alleen maar brok. En dan dus ook de goedkoopste die ik kan vinden. Verder haalt ze overal haar neus voor op. Met de kerst wat snijrestjes zwezerik (ja doe maar luxe).. bleh. Gisteravond hart... bleh. Het enige waar ik haar echt een plezier mee doe is zuivel: kaas, room, melk. Zou niet goed zijn voor katten, maar ze is 14 en ik ben nog nooit met haar bij de dierenartsgeweest!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door