Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#467809
Gisteren heb ik met de honden in het bos gefietst. Kuma heeft toen tot 3x toe sneaky paardenpoep gegeten. 2x een hapje en 1x meerdere happen...Vanochtend had ze een dikke neus....Ik twijfel of dit wel een allergische reactie oid op mogelijke ivermectine kan zijn. Want om te beginnen wordt de max plasmaconcentratie van ivermectine bereikt ong 4 uur na orale toedining. En de reactie is heel lokaal. Alleen rondom haar neus. Haar longen zijn schoon en klinken goed, verder heeft ze nergens last van.
Ik zag het uberhaupt pas na het ochtendplasje met mijn slaperige hoofd ::) Dus het is ook mogelijk dat ze op straat iets opgesnuffeld heeft en daarop reageert...
Door Helen
#467814
Verder zitten we ons net te bedenken hebben we haar gisteren gewassen met shampoo van de groene os. De anti vlooien en teken shampoo. Zij likt altijd tijdens het douchen, dus het kan heel goed dat ze shampoo heeft binnengekregen.
Kan ze daar een allergische reactie op gekregen hebben??
Door Lizzy
#467816
Ik heb werkelijk geen idee! Ik vermoed eerder de shampoo als de ivermectine. Aangezien ik nooit eerder van deze reactie heb gehoord, bij dit ontwormingsmiddel...
Door Helen
#467827
Shit het moet vanochtend gebeurd zijn, want het wordt nu erger. Ze krijgt nu ook galbulten op haar neus. We bellen ff de DA.
Door Truus
#467830
Zou ze aan een egeltje gesnuffeld hebben? Ik zeg ook maar wat ;).
Ik ben benieuwd wat het is :-\
Door Helen
#467832
Nou de galbulten verschijnen, maar binnen een paar minuten worden ze ook minder. Echt een hele typische allergische reactie. Haar vagina kriebelt en is ook ietsjes gezwollen en haar pootjes jeuken. Het moet dus iets van straat geweest zijn vanochtend. Egels hebben we hier niet in hartje Utrecht ;)
goddank is ze niet benauwd.
Door Helen
#467834
Lizzy schreef: Wat raar joh!! Ontsnapt vreemd gaswolkje?
Manlief heeft het rondje net nog een keer gelopen en hij kan niets vinden....Maar dat is het enige mogelijke. Zo'n acute reactie komt niet van iets wat ze gisteren gedaan of gegeten heeft.....
Door Femke
#467849
Helen schreef: Manlief heeft het rondje net nog een keer gelopen en hij kan niets vinden....Maar dat is het enige mogelijke. Zo'n acute reactie komt niet van iets wat ze gisteren gedaan of gegeten heeft.....
nee nu niet meer, dan moet het echt vanmorgen gebeurd zijn.

Ik ben benieuwd of je er nog achter komt waar het van geweest is
Door amber13
#467911
Vreemd zeg, zomaar ineens. Wat zei de da ervan, die had je gebeld toch?
Hopelijk is het weer net zo snel over als dat het begon.
Door jon
#467917
Hoe gaat het nu??? Weer wat beter hoop ik!
Laatst gewijzigd door jon op za 14 jan 2006, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#468135
Gelukkig wel. We zijn snel naar de apotheek gereden en hebben Zyrtec gehaald en die gegeven. Haar neus is nu nog iets verdikt maar niet meer zo belachelijk als vanochtend...We kunnen absoluut niet ontdekken wat het geweest kan zijn helaas.....Ook haar vagina en anus zijn niet meer zo rood en dik. Heel erg vreemd allemaal....
Door Helen
#468514
Yeps Kuma had hetzelfde maar met minder bulten en veel groter. Verder was haar neus ook echt gezwollen....Raar he....Zij had het ook aan een kant veel erger dan de andere kant. Weet nu ff niet meer welke kant erger was ::)
Door Helen
#468672
Haar neus is bijna op het oude formaat....Hij is nog ietsjes dikker. Ze was gisteravond vreselijk onrustig en heeft de hele avond piepend rondgelopen. Ze heeft vannacht bij ons op kamer geslapen en het was een ramp..Ze heeft de halve nacht gewoeld en gepiept in haar bench. We hebben vrijwel niet geslapen....We hebben net anderhalf uur gewandeld om haar maar moe te krijgen en af te leiden, want dat gedraai en gepiep is een ramp. We kunnen niet ontdekken of ze ergens last van heeft of zo....
Ook plast ze vaker dan gebruikelijk...Het is allemaal erg vreemd.....Ik hoop dat ze snel weer de oude is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door