Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bianca_Cailin
#467613
Aangezien Cailin mijn eerste hond is weet ik veel dingen niet. Zoals loopsheid, hoe kan ik merken dat ze loops wordt/is? De reutjes vinden haar al een poos heel interessant, aan haar ruiken en vanmiddag kwamen we een Chinese naakthond tegen en die was heeeeeleeeemaaaal wild van haar, zn baas kreeg m niet meer mee. Hij wilde kontstant aan haar ruiken en haar bespringen of hoe je dat ook zegt. Ze vondt het maar niets en probeerde iedere keer weg te komen....is dit gewoon pubergedrag, die naakthond was ongeveer een half jaar of zou het er toch aan komen, die loopsheid??
Door Ine
#467700
Als je hond loops is, verliest ze bloed. Even met een stukje toiletpapier langs haar plasser gaan.
De loopsheid duurt gemiddeld 3 weken, waarvan ze ergens tussen de 5de en 20ste dag dekrijp kan zijn. (uitzonderingen daargelaten)
6 1/2 maand is best jong, maar niet abnormaal!
Sommige teefjes ruiken al lang van te voren lekker! :-\
Laatst gewijzigd door Ine op vr 13 jan 2006, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#467714
Ik houd mijn teef voor de zekerheid 4 weken bij reuen vandaan. Er zijn meer dan genoeg uitzonderingen die in de 4e week gedekt zijn. Die houd ik dus als veiligheidsmarge.
Door Bianca_Cailin
#467715
Ik dacht nl dat het nog niet kon, dat ze veel te jong was, maar toen vertelde iemand dat het vanaf 6 mnd al wel kon dus ik schrok een beetje, vandaar mijn vraag. Maar ik merk niet dat ze bloed verliest ofzo, ze zal wel gewoon lekker ruiken idd. Maar als er een reu opgaat kan er niets gebeuren?
Ik ben echt een leek op dit gebied hoor :-[
Door conleeuw
#467724
ook wordt de vulva (meestal) groot en opgezet, lijkt of er een zwaailicht hangt ;D, dus het valt meestal wel degelijk op als ze loops zijn, en ja ik ken wel teefjes die al op 7 maanden loops zijn geweest (fox terrier van een vriendin) voor het eerst, ik heb ze persoonlijk niet zo vroeg al gehad, bij is het meestal na de 10 de maand, mijn Deerhound was ruim een jaar eer ze voor het eerst loops werd, Bess was 11 maanden en Dot was ook bijna 11 maanden, Nana (loge) was ongeveer 10 maanden, Kelly (ook logetje van mij) was voor mijn gevoel vroeg op ongeveer 8 maanden. Kelly ruikt altijd heerlijk voor alle reuen, eigelijk vanaf de eerste loopsheid al, ze is nu 13 en is al ruim een jaar niet loops geweest en nog lopen de reuen graag achter haar aan.
Door Bianca_Cailin
#467726
haha geen zwaailicht hier, dus ik hoef me geen zorgen te maken ;D Ik zal haar wel goed in de gaten houden, je weet het maar nooit.
Door Helen
#467729
Balou was loops met 6 maanden is me verteld en Kuma met ruim 11 maanden. Kuma was echt ruim 2 maanden ervoor al heel aantrekkelijk voor reutjes.
Door conleeuw
#467733
Helen schreef: Balou was loops met 6 maanden is me verteld en Kuma met ruim 11 maanden. Kuma was echt ruim 2 maanden ervoor al heel aantrekkelijk voor reutjes.
nou volgens mij is Jazz nu ook aantrekkelijk aan het worden voor reutjes, ze zijn wat haar betreft momenteel alleen maar lastig, anders speelt ze graag met reuen, maar nu :( PMS
Door Bianca_Cailin
#467734
Cailin ruikt ook al een poosje zeer lekker :) Ze heeft een vriendje, Bickel, ook een CC en die mag ook zo graag aan haar snuffelen, alleen die probeert verder niets, dus ik schonk er verder geen aandacht aan, maar vanmiddag met die naakthond, die alles in vol ornaat en wilde echt iets proberen, maar weet eigenlijk ook niet of jonge reutjes dat wel lukt.... :-[
Door conleeuw
#467737
als ik het goed begrijp was het reutje maar 6 maanden oud? lijk mij ook een beetje vroeg, maar ik zeg nooit nooit als het over voortplanting van dieren gaat ;D heb al bijzondere dingen gezien/gehoord 8)
Door Helen
#467740
Ik wil zelf niet dat mijn teefje narrig wordt naar andere honden omdat ze zo lastiggevallen wordt. Ik zorg er dus voor dat dat niet gebeurd voor de loopsheid.
Mijn schoontante haar teckelteefje is jaren geleden gedekt door een teckelpup....Hij was nog niet eens een half jaar oud. Ze geloofden niet dat het wat voort kon brengen totdat er na een ruime 2 maanden een pupje geboren werd......
Door Helen
#467741
Ik kwam trouwens in het bos een man tegen met een hondje waar Kuma vaker mee gespeeld heeft. Dat teefje van ong 13mnd oud was nu doodsbang voor andere honden opeens. Ik vroeg die man hoe het zat en hij vertelde dat zijn zoontje (sukkel........ >:( >:() haar even een plasje liet doen in haar 3e week en dat hij helemaal in paniek eraan kwam rennen. Was er een lab reu opgesprongen en die klemde haar zo stevig vast dat toen papa op het veldje kwam en hem eraf wilde trekken dat niet lukte..En toen zaten ze vast. De teef was volledig onwillig en in paniek. Sindsdien is ze doodsbang voor andere honden. Ik vroeg die man of ze haar leeg hadden laten spuiten. Maar dat hadden ze niet gedaan....Pups leek ze wel leuk....Over gebreken en problemen en uberhaupt de gang van zaken bij de dracht hadden ze niet nagedacht.
Door Bianca_Cailin
#467742
ja, dat reutje was ongeveer een half jaar oud en ik zat in gedachten al met een nestje CC's x mexicaanse naakthond ;D
grapje hoor
Hoe doen jullie dat? Echt de drukke uitlaat plekken mijden natuurlijk, maar stel dat er toch iets gebeurd...mn vriendin zei al, als het teefje het ook graag wil dan doet zij er ook alles aan om in de buurt van de reu te komen, wat als er een hond losloopt ofzo.....ik wil me graag even geestelijk voorbereiden op wat komen gaat ;D Aangezien Cailin nu al flink wat kracht heeft en als ze blijft staan moet ik heel wat tegenwicht geven om haar weer aan het wandelen te krijgen.
Door Bianca_Cailin
#467745
Helen schreef: Ik kwam trouwens in het bos een man tegen met een hondje waar Kuma vaker mee gespeeld heeft. Dat teefje van ong 13mnd oud was nu doodsbang voor andere honden opeens. Ik vroeg die man hoe het zat en hij vertelde dat zijn zoontje (sukkel........ >:( >:() haar even een plasje liet doen in haar 3e week en dat hij helemaal in paniek eraan kwam rennen. Was er een lab reu opgesprongen en die klemde haar zo stevig vast dat toen papa op het veldje kwam en hem eraf wilde trekken dat niet lukte..En toen zaten ze vast. De teef was volledig onwillig en in paniek. Sindsdien is ze doodsbang voor andere honden. Ik vroeg die man of ze haar leeg hadden laten spuiten. Maar dat hadden ze niet gedaan....Pups leek ze wel leuk....Over gebreken en problemen en uberhaupt de gang van zaken bij de dracht hadden ze niet nagedacht.
ohjeeee.....dat bedoelde ik dus :-\
Door Helen
#467747
Bianca_Cailin schreef: ohjeeee.....dat bedoelde ik dus :-\
Als je goed oppast is er niets aan de hand. Wij gaan naar bossen waar honden niet los mogen lopen en dan loopt Kuma aan de lange lijn. Regelmatig mag ze ook stukken los, maar alleen als we in de wijde omgeving niemand zien. En ook niet in de tweede week( dan zijn de meeste honden in hun vruchtbare periode). We fietsen veel en hebben ook zo gewoon veel pret. De tijd vliegt zo om en dan kunnen we weer naar andere bossen.
Ik vind het amper hinderlijk. Zeker geen reden tot castratie oid.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door